![]() |
Is het openbare leven door Internet veranderd?
Naar aanleiding van een opdracht voor school zou ik jullie willen vragen om te reageren op de volgende vraag:
Is het privé-leven en het openbare leven door Internet en andere elektronische media veranderd? Dit naar aanleiding van een artikel van E.J. Dommering over de kwestie-Oudkerk. Het antwoord van Dommering: Citaat:
|
Ik ben het er wel mee eens.
Maar het heeft ook te maken dat er steeds minder taboe's enz. zijn. Mensen schamen zich steeds minder voor zichzelf. |
Ja, volgensmij zijn er enorm veel mensen die geen goed sociaal contact meer hebben met vrienden or summin. Vaak hebbe mense meer internet vriende als echte vrienden.
|
Ik denk dat internet een extra stap is in de toenemende communicatiemogelijkheden. Maar juist daardoor wordt de wereld groter en ook de IRL maatschappij afstandelijker.
Er is erg weinig controle en juist ouders snappen niet waar hun kinderen mee bezig zijn. Veel van de wereld van de tieners is nu virtueel en daar gebeuren dingen die we niet willen als maatschappij. Ik denk dus dat de maatschappij nog meer zal veranderen doordat er mensen worden opgevoed door iets waar weinig controle op is. Daarnaast zal de eenzaamheid en afstandelijkheid steeds erger worden en daarmee de trend doorzetten die er bestaat sinds de jaren 60. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:01. |