![]() |
wat is jou voorbeeld?
een beetje standaard topic maar ik vraag t me af...
wie zijn voorbeelden op artistiekgebied? en vind je ze alleen mooi of haal je er inspiratie/ideen uit? of teken je het na? ik teken heel veel na, ik kan niet zo goed tekenen dus is het handig om te kijken hoe andere mensen posities enzo doen. doe je dat ook? |
mijn grote voorbeeld?? frans bauer, omdat ie zo lekker gewoon is gebleven :D
|
Surrealistische dingen, zoals wat Dali heeft gemaakt. Prachtig qua voorstellingen.
Qua kleuren vind ik Monet echt geweldig. Ik werk graag met pastel en kleurovergangen zoals hij heeft gemaakt zijn daar goed mee te doen. Ik teken niets na, maar gebruik wel andere dingen, idd voor inspiratie. |
wil je het alleen weten voor tekenen?
anders.. met mijn muziek maken.. vanalles. Alles waar ik naar luister. Dingen als Lali Puna, Zero 7, Quantic Soul Orchestra, Prefuse 73 en bergen aan oude hiphop, funk, soul, drum'n bass, triphop |
Staatliches Bauhaus, Gispen, Apple, The Designers Republic, etc.
|
Citaat:
|
Matthew Barney, James Whale, Darren Aronofsky, Michel Gondry en Chris Cunningham voor alles wat met films te maken heeft.
|
ESHER grootste kunstenaar ooit
en de vele manga's die ik lees :):):) |
teun of ook wel funest genaamd die gast komt zo goed zijn beloftes na :P
|
RASTA
kijken of iemand hem kent |
iedereen noemt nou zijn voorbeeld, maar doe je er ook iets mee. dali vind ik ook een knappe kunstenaar maar daar doe ik verder niets mee. met andere weer wel. Kijk je alleen 'goh dat is mooi' of doe je er ook iets concreets mee. Zijn het letterlijk voorbeelden?
|
Ja, natuurlijk doe je er iets mee. Of ben ik nu stom?
Als je een artiest als groot voorbeeld en inspiratiebron en dergelijke hebt, dan ga je toch tekeningen, schilderijen, filmpjes, whatever maken in de stijl van die kunstenaar? Dat is toch logisch? Of ligt dat dan weer aan mij...? |
Citaat:
Ik verzin voornamelijk dingen zelf, meestal komt er dan wel een herinnering aan iets in me op. Gewoon eens iets intikken in de google-afbeeldingen search helpt ook nog wel eens een handje |
k teken gewoon uit mezelf en soms een beetje na, k trek het nooit over ofzo.
|
Citaat:
jouw voorbeeld Escher :rolleyes: qua kleuren Dali en Warhol. Stijl, sja je zou zeggen Jasinski. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:55. |