Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Nieuws, Achtergronden & Wetenschap (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=40)
-   -   Cursus wiet kweken op dvd (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=815665)

Sjied No Clue 21-04-2004 12:33

Cursus wiet kweken op dvd

Cursus wiet kweken op dvd

Uitgegeven: 21 april 2004 11:26

AMSTERDAM - Wie wil weten hoe het beste cannabis gekweekt kan worden, kan binnenkort een uur durende instructie op dvd kopen. Aan de hand van de dvd 'Home Growing' kan de Nederlandse wietkenner zijn eigen behoefte vervullen door zelf op deskundige wijze wiet te kweken. Krom producties is de producent van de dvd en bij Movie MAX ligt de dvd voor 19,95 euro vanaf 27 april in de schappen.

De dvd bevat instructies voor het kweken van wiet, de benodigde grond- en voedingsstoffen en installaties. Het teeltproces wordt uitgelegd en een 'groeitabel' toont de verschillende fasen in de groei van de plant. De benodigdheden zijn vaak te verkrijgen in de zogenaamde grow-shops.

Bij Movie MAX in België zal de dvd niet aangeboden worden, omdat het bezitten, verhandelen en verbouwen van cannabis bij onze zuiderburen verboden is.

bron

Natuurlijk, legaal/illegaal, hak nou eens een knoop door. Hier wordt ik echt gek van. Dan zouden dit soort idiote berichten niet meer in het nieuws hoeven komen en de kampers geen bijstand meer hoeven ontvangen omdat ze hun plantage als legaal kunnen opgeven.

nare man 21-04-2004 12:35

Voor legalisatie natuurlijk, ik ga die DVD binnenkort wel even downloaden :D verder blijven kampers in de illegaliteit zitten, omdat hun misdrijf niet is het telen van wiet maar het aftappen van stroom, en dat is ook strafbaar als je iets verbouwt dat wél toe is gestaan zoals begonia's.

Sjied No Clue 21-04-2004 12:50

Citaat:

nare man schreef op 21-04-2004 @ 13:35 :
Voor legalisatie natuurlijk, ik ga die DVD binnenkort wel even downloaden :D verder blijven kampers in de illegaliteit zitten, omdat hun misdrijf niet is het telen van wiet maar het aftappen van stroom, en dat is ook strafbaar als je iets verbouwt dat wél toe is gestaan zoals begonia's.
Overmand door boosheid heb ik misschien enkele overhaaste conclusies getrokken.. daarvoor mijn excuses.

Het telen van wiet is echter wel een misdrijf, als het tenminste geen medicinale wiet is. Ik bedoelde te zeggen dat wanneer legalisatie plaatsvindt er een mogelijkheid zou zijn om verbouwers belasting te vragen en hun uitkering in te trekken.

nare man 21-04-2004 12:56

Citaat:

Sjied No Clue schreef op 21-04-2004 @ 13:50 :
Het telen van wiet is echter wel een misdrijf, als het tenminste geen medicinale wiet is. Ik bedoelde te zeggen dat wanneer legalisatie plaatsvindt er een mogelijkheid zou zijn om verbouwers belasting te vragen en hun uitkering in te trekken.
Dat kan nu ook al wel, omdat ze nog voor veel meer bezigheden geen belasting betalen, maar het probleem is niet dat ze juridisch onaantastbaar zijn maar praktisch. Ze staan gewoon niet toe dat hun belastingschulden geind worden.

Gimme more beer 21-04-2004 14:50

Lijkt me een goede zaak, die plantjes die wij 5 jaar geleden hebben geprobeerd te groeien zijn nogal naar de klote gegaan, dus voor al die andere 13-jarige jochies lijkt het me een goed plan :D

Dory 21-04-2004 15:20

Tsja, als je echt wiet wil kun je er heus wel aan komen. Ik zou dus niet weten waarom dit nou verboden moet worden. Je kunt idd altijd nog downloaden ;)

REIE 21-04-2004 15:53

Er met gewoon een wietkolkhoz in Drenthe komen, zoals de veenontginningsmaatschappijen van vroeger. Daar kunnen boefjes dan de ganse dag wiet verbouwen. Als de staat alles regelt kan het ook de gewassen controleren of de kwaliteit goed* is. Ik denk dat het een goede bron van inkomsten kan zijn voor de staat, mits de thuiskweek illegaal blijft en de prijzen laag.

*goed dwz laag, anders zit er teveel THC in

Isa 21-04-2004 18:48

Mooi

Joostje 21-04-2004 18:54

zolang ze maar niet het massaal verbouwen van wiet aanprijzen, vind ik het best.

En ja, legalisatie vd teelt zou een hoop oplossen lijkt mij.

Sjied No Clue 21-04-2004 19:16

Citaat:

nare man schreef op 21-04-2004 @ 13:56 :
Dat kan nu ook al wel, omdat ze nog voor veel meer bezigheden geen belasting betalen, maar het probleem is niet dat ze juridisch onaantastbaar zijn maar praktisch. Ze staan gewoon niet toe dat hun belastingschulden geind worden.
Als je graag over kampers wilt praten open je maar een ander topic :D. Dit gaat over wiet.

Dukko 21-04-2004 19:17

Begin een wietbedrijf en de DVD is nog BTW aftrekbaar ook. :D

Sjied No Clue 21-04-2004 19:47

Citaat:

Dukko schreef op 21-04-2004 @ 20:17 :
Begin een wietbedrijf en de DVD is nog BTW aftrekbaar ook. :D
:D

Gimme more beer 21-04-2004 20:35

Citaat:

Joostje schreef op 21-04-2004 @ 19:54 :
En ja, legalisatie vd teelt zou een hoop oplossen lijkt mij.
Zonder meer... Het zou een hoop tegenstrijdig gezeik schelen!

Arun 22-04-2004 01:36

een jongen bij mijn studie zei dat zijn zwager die dvd had gemaakt.. ernstig.. :cool:

Gimme more beer 22-04-2004 08:09

Citaat:

Arun schreef op 22-04-2004 @ 02:36 :
een jongen bij mijn studie zei dat zijn zwager die dvd had gemaakt.. ernstig.. :cool:
[fluister]Regel ff een doosje[/fluister]

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:59.