![]() |
Welk profiel kan ik het beste kiezen?
Ik zit nu in 4 gym en ik moet spoedig een profielkeuze maken. Ik moet kiezen tussen N&G en N&T. Ik wil misschien naar University College en mijn vraag is of ik daarvoor beter een N&G-profiel met hogere punten kan hebben, of een N&T profiel, met wat lagere punten? University college hanteert namelijk een tamelijk strenge selectie dus ik wil een zo gunstig mogelijke eindlijst hebben..
Als ik N&T zou kiezen zou ik ec.1 en la in mijn vrije deel kiezen, net als ik zou doen bij N&G. Dan mis ik bij N&T dus wel biologie en kan ik niet overstappen. Wat kan ik het beste kiezen? |
ik zou nt en ng kiezen met bio 12 en ec 1 . Meestal telt het hoogste vak mee in het vrije deel lukt nt niet dan ga je gewoon verder met ng met ec 1.
|
hmm, bij ons is het zo dat je ec 1 in de vierde klas dan al zou hebben afgesloten..
ik ken de selectie van university college niet, weet ook niet welke opleiding je wilt doen maar voor bv geneeskunde weet ik dat mijn nichtje baalde dat ze geen wiskunde B2 had, dan zou ze eerder toegelaten worden (ze zit niet op university college) hou latijn, pak N&G met wiskunde B2 :) |
volgens mij maakt het niet uit welk profiel je hebt voor university college. Zeker aangezien (volgens mij dan) veel vakken die je daar volgt alphavakken zijn, en ze je eerder op je cijfers dan op je profiel zullen kiezen.
|
ligt er denk ik aan hoe goed je in biologie bent..
als je puur naar je cijfers wilt kijken, is dat de doorslaggevende factor. Je kunt natuurlijk ook NT met biologie en economie doen, dan kun je achteraf nog of biologie, of wiskundeB2,natuurkunde2 en scheikunde 2 laten vallen. |
@per piacere, economie1 is een examenvak waar je CSE in moet doen.
Ik zou voor het profiel gaan wat je het leukst lijkt :)! |
ng... duh! met ec1 dan heb je de meeste toekomstperspectieven.
maareeuh waar ben je eig goed in enzo? das ook belangrijk... en wat vind je leuk? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ten eerste, ik koos mijn profiel in het eind van de derde? Vreemd.
Ten tweede moet je er wel bij vertellen wat je wilt gaan doen op University College. Ten derde, N&T is zwaar voor diegene die geen Beta knobbel hebben, en je hebt het eigenlijk allleen nodig voor Technische Universiteiten. Ik dacht dat University College voornamelijk Alpha-vakken waren, dus dan heb je geen N&T nodig, IMHO |
Kies wat je het leukst lijkt of waar je 't meest aan denkt te hebben (in de zin van: wil je misschien richting geneeskunde oid of juist de technische kant op?). University college zou ik me niet zo druk om maken. Ze kijken daar zeker niet alleen naar cijfers, ook je motivatie en houding zijn erg belangrijk!
|
Bij university College zijn de cijfer idd niet het belangrijkste.....je moet dan een soort sollicitatiegesprek doen in het Engels, daarbij gaat het vooral om je motivatie (en je moet natuurlijk wel redelijk Engels spreken)
Volgens mij is UC wel vooral een alfa-opleiding (ik ga social science doen volgend jaar). Je kunt wel bijvoorbeeld de Science-richting doen, maar dan heb je nog Engels en een andere vreemde taal, dus daar moet je ook wel goed in zijn... Kussies |
Citaat:
|
Citaat:
of dat wb2 op die school zo makkelijk is dat je daarmee je cijfer op kan halen? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:16. |