![]() |
geheimtaal
ik weet niet of het hier hoort.
maar een vriendin van mij vind het erg leuk om gebarentaal te leren spreken*. Dus weten jullie goede links en of gebaren zet ze hier onder. Ze weet op dit moment het alphabeth al en een paar belangrijke gebaren. ps. de titel van dit topic moest eigenlijk zijn gebaren taal. |
Aha.
|
Citaat:
Of heb je dat al geprobeerd? |
(y)
|
Heeee, niet verder vertellen hoor. Maar als je op google "gebarentaal" intypt dan zou het wel eens kunnen dat je een site vind waarop dat staat.
|
Aha erlebenis.
|
Ja ik heb op mijn computer het alfabet staan, en ik heb een heleboel woorden die je uitkan beelden.. Ik weet niet of ik de site nog heb, moet ik even kijken, maar heb nu geen tijd.. :)
|
Citaat:
|
we kunnen hier al simpele dingen laten zien
(y) (n) :nono: :p moet je ook nog een verklaring hebben? |
hoe verander je de titel van je topic dan??
Dat staat zover ik weet nergens?? |
ouy kcuf
|
Citaat:
ontopic: ( :o ) het lijkt me ook geweldig om gebarentaal te kunnen 'spreken' |
Ik kan ook het handalphabet en een aantal jaren geleden hadden ze bij ons in de bieb ook allemaal boeken met daarin gebarentaal dus misschien moet je daar eens gaan kijken?
|
(y)
|
idem, probeer de bieb eens!!
|
|
Citaat:
|
de teleac gebarentaal cursus op tv natuurlijk (y) (y) :cool: :cool:
|
Misschien hebben ze wel een Tellsell 3 in 1 gebarentaal cursus voor de extra strakke buikspieren :cool:
|
Citaat:
|
pff wij bedachten dat vroeger zelf, kon je lekker geheimzinnig zitten doen waar je ouders bij waren enzo.
|
Ik vond het vroeger leuk om allemaal raadseltjes met tekentjes te maken. Dan is het ene teken een A, het andere teken een B enzovoorts voor alle letters en cijfers... heb zoiets een keer ingestuurd voor de schoolkrant van de basisschool :D achja... fantasie en creativiteit he ;)
|
Citaat:
Ik had ook allemaal codewoorden afgesproken met iemand zodat we konden roddelen over bepaalde mensen zonder buiten gehoorbereik te hoeven staan. |
Dat is fijn voor dr.:)
|
Er zijn zo verschrikkelijk veel sites, waaronder idd die ZiPPiT! al noemde (tweede is btw http://www.effathaguyot.nl), laat die vriendin zelf eens op inet zoeken. 't is wel zo dat je om echt gebarentaal te leren, beter een echte cursus kunt doen.
|
Nee! :)
|
ik kan alleen het gebaren alfabet.. heel handig voor onder toetsen (anderen in mijn klas kennen het ook )
in de bieb hebben ze er trouwens wel goede boeken over |
Citaat:
|
kan het gebarenalfabet nog niet maar ken wel andere gebaren.
werken,klaar,huis en bal:) |
Gebaren (behalve file, snappen/begrijpen en gek) ken ik niet, alfabet wel. Handig als je door een ruit met iemand wilt praten (zusje in de bus ofzo - maar goed, tegenwoordig bestaan er ook mobiele telefoons ;)) en/of ter ondersteuning bij het praten met een doof iemand (ondersteuning bij liplezen voor diegene).
|
ik ken een aantal letters van het alfabet. ABCDEF--I-k--LMNO--RSTUVW--Z
volgens mij. |
ken nu al het hele alphabeth , aflezen gaat nog wat moeilijk en een stuk of 30 gebaren bedankt voor de links.
|
(y) :cool: :) :o :D :cool:
|
Citaat:
dombo :p : |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:39. |