![]() |
Bepaling cijfer numerus fixus
Hoe wordt je cijfer bepaald voor numerus fixus?
Ik ben er al achter dat het om het gemiddelde gaat van: - profiel deel - gemeenschappelijk deel - hoogste cijfer bijvak Maar hoe zit het nu met de afronding. Want ik dacht altijd dat examencijfers op een heel punt werden afgerond, maar de loting gaat uit van bijv. 7,5-8,0 Wanneer wordt er afgerond en hoe? |
Je examencijfers worden inderdaad op een heel punt afgerond. Het berekende gemiddelde cijfer wordt op 1 cijfer achter de komma afgerond. Op deze manier word je ingedeeld in verschillende klassen.
|
Je eindcijfers worden afgerond tot heel punt en daarvan samen wordt het gemiddelde genomen... dan kom je dus uit op een cijfer met een getal achter de komma...
De 3 dingen die je noemt, de cijfers daarvan worden op 1 grote hoop gegooid (afgerond op heel punt) en daarvan wordt het gemiddelde genomen... en zo val je dus binnen een bepaalde klasse bv: 7,5-8,0 of 6,0-6,5 |
wie heef er veel verstand van?
ik heb nl een btje vreemd pakket... ng + na12 + sk12 + fa12. na12 en sk12 moet ik int profiel laten meetellen, maar mag fa12 dan ook nog meetellen? Ben k nl wel goed in... wie o wie kan me helpen! grtzzzzz |
Citaat:
Je kan ook nog na je examen na2 en sk 2 kunnen laten vallen... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Er is wel een verschil want wa12 en wb1 zijn beide 600 slu en na2 en sk2 zijn resp. 200 en 120 uur extra. |
Bedankt voor jullie antwoorden.
Nog één ding, de vakken die je al afgerond hebt. Dus gs1, fa1, du1 etc. Worden die ook op een heel cijfer afgerond? En daar dan weer het gemiddelde van? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:08. |