Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Drugs & Alcohol (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=38)
-   -   examens...wat moet ik nemen? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=816325)

DiaNNe>!!! 21-04-2004 22:00

examens...wat moet ik nemen?

hey iedereen,

ik heb binnekort examens...jaja..maar ik zit er over te denken om dan "iets" te nemen waar ik een beetje rustig van word ofzo...maar het lijkt mij aan de andere kant wel weer dom. wat vinden jullie? anyway...wat zou ik dan volgens jullie moeten nemen..(geen wiet aub) ik zat zelf te denken aan iets niet zo ernstigs als "valeriaan" (of hoe het ook heet) wat vinden jullie?

alvast bedankt.

zeehond23 21-04-2004 22:10

pcp, duidelijk! De examendrug bij uitstek! Of een druppeltje lsd, werkt ook erg rustgevend!

My Info 21-04-2004 22:14

3 lijntjes coke zal wel genoeg zijn (y)

zeehond23 21-04-2004 22:15

of je neemt 2 ritalin

My Info 21-04-2004 22:16

of wat keta (y)

sorry 21-04-2004 22:18

of je gaat gewoon leren.

zeehond23 21-04-2004 22:19

ja, idd, keta!

wat je ook zou kunnen doen is een beetje mescaline in een flesje aa mixen! (y)

zeehond23 21-04-2004 22:20

Citaat:

sorry schreef op 21-04-2004 @ 23:18 :
of je gaat gewoon leren.
het gaat er niet om dat ze niet leert, maar om de zenuwen te onderdrukken.... n00b ;)

Mutant_oud 21-04-2004 22:25

Eij stelletje kutjes, doe es normaal!

Ik kan je iig codeïne aanraden (dafalgan of paracetamol met codeïne, te verkrijgen op doktersrecept), is enorm kalmerend en relaxerend. Helpt bij mijn ergste stressaanvallen (niet meer kunnen bewegen van de rugpijn). Dus...

Succes ermee iig.

Mir-idiotA 21-04-2004 22:41

hoe kun je nou zenuwen hebben vor de examen? :confused:

Neti 21-04-2004 22:52

Citaat:

Mir-idiotA schreef op 21-04-2004 @ 23:41 :
door niet te leren ?

Ik was ook erg zenuwachtig voor m'n mondeling examens, wat achteraf eigenlijk nergens voor nodig bleek te zijn (jointje ;) )

Footprint 21-04-2004 23:00

mediteren :p

Mutant_oud 21-04-2004 23:02

Citaat:

Mir-idiotA schreef op 21-04-2004 @ 23:41 :
Sommige mensen hebben dat nu eenmaal, faalangst kan ook nog.

Mir-idiotA 21-04-2004 23:19

ranzige onderittle heb je

casual dreamer 22-04-2004 01:22

zyprexa :) aanrader

RawTofu 22-04-2004 05:56

Hmm, ik heb anderen welleens gehoord over iets van 'brainpeppers' ofzo
Daar zou je supermakkelijk van kunnen leren en alles prima onthouden.. is van de smartshop, zou je even naar kunnen vragen.. succes iig :)

Lieved 22-04-2004 08:21

Citaat:

Mir-idiotA schreef op 22-04-2004 @ 00:19 :
ranzige onderittle heb je
kvind um goed (y)

Oma 22-04-2004 13:42

^IK snap niet wat er goed aan is...En met idioot eens

Ik zou niks nemen tijdens je examen.

T_om 22-04-2004 18:20

mijn advies is:
goed van te voren leren, zodat je de dag(en) van tevoren gewoon andere dingen kan doen, lekker relaxen, beetje bankhangen, tv kijken...

DiaNNe>!!! 22-04-2004 20:09

leren...alsof ik daar zelf nog niet aan gedacht heb.. :rolleyes: misschien dat ik dat wel doe...1 van mijn goede voornemens..maar waarschijnlijk komt dr niks van terecht..en bovendien is leren vast niet de oplossing tegen zenuwen...

alles wat jullie opnoemen...zegt me niet echt iets...het is allemaal op doktersrecept verkrijgbaar of niet...ik zie mezelf nog niet echt bij de dokter aankloppen en om kalmeringsspul te vragen..bovendien komt mijn ma dr dan achter...lijkt me niet echt een goed idee...

ik bedoel zeg maar spul wat je gewoon bij de drogist kunt kopen...

DiaNNe>!!! 22-04-2004 20:10

Citaat:

RawTofu schreef op 22-04-2004 @ 06:56 :
Daar zou je supermakkelijk van kunnen leren en alles prima onthouden.. is van de smartshop, zou je even naar kunnen vragen.. succes iig :)

krijg k vast niet mee met mn zielige vijftienjaartjes :(

Mutant_oud 22-04-2004 21:42

Codeïne kun je vragen tegen hoofdpijn (in paracetamolvorm dus) of tegen stress ofzo. En de dokter heeft normaal zwijgplicht.

coopergirl 22-04-2004 22:15

Citaat:

RawTofu schreef op 22-04-2004 @ 06:56 :

Brainpep heet het. Mocht je er belangstelling voor hebben; khep er nog veertig van :|
Het schijnt je concentratievermogen te verhogen. (Dan dien je het wel elke dag consequent te slikken hahaha). Het sucks bigtime! That's for sure! ..Ik bemerk geen verschil, behalve dat ik wat makkelijker en meer zin heb in wenkbrauwen epileren, hahaha!

Kalmeringspillen komen overigens je concentratievermogen niet ten goede! Dus, niet raadzaam tijdens examenperiode :)

DiaNNe>!!! 22-04-2004 22:36

Citaat:

Mutant schreef op 22-04-2004 @ 22:42 :
Codeïne kun je vragen tegen hoofdpijn (in paracetamolvorm dus) of tegen stress ofzo. En de dokter heeft normaal zwijgplicht.
van die zwijgplicht dat weet ik...maar ik neem aan dat het wel te zien is op een rekening die je thuis gestuurd krijgt? of betaal je dat gewoon bij de apotheek en kan je het nergens op papier terug vinden...?

aap777 22-04-2004 22:40

van valium wordt je wel rustig

Prudentulo 22-04-2004 22:43

Ginseng is wel oke. Kan je gewoon bij de trekpleister/etos/etc halen..

Citaat:

Trekpleister Ginseng tabletten bevatten het natuurzuivere extract uit de Aziatische ginsengwortel. Hiervan is wetenschappelijk aangetoond dat het de geestelijke en lichamelijke prestaties verbetert. Ginseng heeft tevens een kalmerende werking en verkort de herstelperiode na ziekte. Met ginseng voelt u zich fitter en kunt u zich beter concentreren. Trekpleister Ginseng tabletten houden u langer vitaal en verbeteren de prestaties bij bijvoorbeeld sport en tijdens examens.
Anyways, nootropics blijven controversieel omdat er relatief weinig onderzoek naar gedaan word :(.. Schadelijk is het waarschijnlijk niet, dus je kan het proberen.. Succes :)

Overigens neem ik dagelijks 150mg, maar ik kan onmogelijk zeggen of het werkt. Ik voel me perfect maar dat kan ook aan 1001 andere dingen liggen :D

Mujahideen 23-04-2004 00:10

Citaat:

DiaNNe>!!! schreef op 21-04-2004 @ 23:00 :
hey iedereen,

ik heb binnekort examens...jaja..maar ik zit er over te denken om dan "iets" te nemen waar ik een beetje rustig van word ofzo...maar het lijkt mij aan de andere kant wel weer dom. wat vinden jullie? anyway...wat zou ik dan volgens jullie moeten nemen..(geen wiet aub) ik zat zelf te denken aan iets niet zo ernstigs als "valeriaan" (of hoe het ook heet) wat vinden jullie?

alvast bedankt.

Speed? Dan ben je wel meteen als eerste klaar met je examen. (y)

Type 23-04-2004 10:51

Citaat:

Mutant schreef op 21-04-2004 @ 23:25 :
Ik kan je iig codeïne aanraden (dafalgan of paracetamol met codeïne, te verkrijgen op doktersrecept), is enorm kalmerend en relaxerend. Helpt bij mijn ergste stressaanvallen (niet meer kunnen bewegen van de rugpijn). Dus...

Succes ermee iig.

Dat komt omdat codeïne je zenuwstelsel platlegt. Kan wel, werkt wel, maar pas d'r mee op ;)
Sowieso denk ik niet echt dat het je concentratie helpt. In ieder geval, ik wordt er altijd een beetje loom van.

Het schijnt dat Ritalin wel concentratieverhogend werkt, dus je zou even een ADHD-er aan kunnen schieten ;)

Maar mijn advies is en blijft: probeer gewoon zonder drugs te relaxen en je examens te halen...

nare man 23-04-2004 11:03

Wel eens de bijsluiter op codeïnefosfaat bevattende pijnstillers gelezen? Je mag dan geen voertuigen meer besturen omdat het de rijvaardigheid kan beïnvloeden. Zoals gezegd werkt het op je reactievermogen dus het is uitermate onverstandig om die te nemen voor je examen, dan val je halverwege in slaap of je zit alleen maar te suffen.

Ritalin nemen is een slecht idee - een vriend van mij heeft zwaar ADHD en slikt het spul ook, en voor de gein vroeg ik zijn vader (die arts is) eens wat er zou gebeuren als een niet-ADHD'er het spul zou nemen. Die arts raadde dat ten strengste af, omdat het heel ongezond is. Dus ook niet doen - sowieso, recepten nemen die jou niet zijn voorgeschreven is heel erg dom.

Mutant_oud 23-04-2004 12:29

Citaat:

DiaNNe>!!! schreef op 22-04-2004 @ 23:36 :
van die zwijgplicht dat weet ik...maar ik neem aan dat het wel te zien is op een rekening die je thuis gestuurd krijgt? of betaal je dat gewoon bij de apotheek en kan je het nergens op papier terug vinden...?
Geen idee :|

Maar voor de rest: ik heb het hier niet over pure codeïne, maar over paracetamol. En in die bijsluiter heb ik nix gelezen van voertuigen besturen enzo. Concentratieverlies heb ik dan ook niet. Word er niet suf van, alleen de spanning verdwijnt en de stress. Denk ook niet dat de dokter me ze dan zou hebben aangeraden om ze te nemen toen ik volkomen in de stress geschoten was voor mijn rijexamen :)
Maar waarschijnlijk ben ik een groter gevaar als ik onder stress sta dan als ik een paracetamol met codeïne opheb :D.

DaFrostyOne 23-04-2004 17:06

ik zou gewoon een blow roken voor de examens, en gewoon het examen maken.. was ook mijn plan :p

maar wel leren ;)

Type 23-04-2004 17:55

niet altijd even slim

ik heb al wel een paar wiskunde en natuurkundelessen stoned meegemaakt, maar daar moet je rustig en logisch voor kunnen nadenken. En dat heb ik niet altijd bij blowen, dat ik ook nog kan concentreren.

Meestal zit ik bij zo'n les dan ook 15 minuten naar mijn papier te staren, en kom ik er dan achter "Oh, shit... ik moest iets gaan maken"

Dus een blow roken helpt misschien wel om te ontspannen, maar kun je voor je examens niet echt gebruiken lijkt me.

Gewoon sex & rock 'n roll is nog het best lijkt me ;)
(En dat meen ik serieus, gewoon wat muziek luisteren, en als je kan een vluggertje met je vriend/vriendin. Van sex wordt je ontspannen ;) )

EZBlade_temp 23-04-2004 19:10

ja gewoon rustige ontspanne muziek dat werkt denk ik het beste

blushingbride 23-04-2004 21:19

Ik vind dat je niets moet nemen.

Alle bovengenoemde dingen werken rustgevend - wat ook betekent dat inderdaad je concentratie vermogen afneemt - en daar heb je niet zo bijster veel aan tijdens je examens ...

En neem geen speed. Doe dat een keer als je dr zin in hebt, maar niet uit noodzaak nu ... dat lijkt me verstandiger.

Tering, ik klink als een oud wijf. Maar ik vind mezelf wel gelijk hebben dit keer :D

OriginalMisfit 24-04-2004 04:15

iets tegen examenvrees , verlaagt vaak je bloeddruk, en daar word je rustig van :)

Risce 24-04-2004 13:35

Second Nancywhore.

Niks.

coopergirl 24-04-2004 13:45

Citaat:

OriginalMisfit schreef op 24-04-2004 @ 05:15 :
iets tegen examenvrees , verlaagt vaak je bloeddruk, en daar word je rustig van :)
huh? Kun je een dergelijk middel noemen welke tevens je bloeddruk verlaagD??!

De Veroorzaker 24-04-2004 20:22

Citaat:

Oma schreef op 22-04-2004 @ 14:42 :
^IK snap niet wat er goed aan is...En met idioot eens

Ik zou niks nemen tijdens je examen.

Parasietje 24-04-2004 23:03

Pfff, als je op tijd begint en genoeg slaapt heb je enkel nog een of ander kalmeermiddel nodig als je faalangstig bent. En dan nog, denk dat 't intelligenter is om er 'n ander middeltje op te vinden...

Type 25-04-2004 12:20

Naar je dokter gaan en zeggen dat je een beetje in de stress zit voor je examens.
Dan heeft hij daar echt wel wat soorten drugs voor op voorraad liggen hoor ;)

EZBlade_temp 25-04-2004 12:24

ik denk van niet, een dokter geeft je niet zomaar iets mee

Myuki 25-04-2004 12:30

niks nemen lijkt me t slimste :) (en makkelijkste (ghehe ik ben lui :bloos: )

apekop123 28-04-2004 17:50

wat voor examen??

voor school-examens
Veel rust :p
veel leren
koffie
pep pillen (bijv ephedra als je die nog hebt liggen ;))

Voor rij-examens
Veel rust
veel oefenen :p
Misschien iets om te kalmeren, maar pas op dat je niet helemaal indut. Ik heb caffeinne shit gebruikt maar daar werd ik te hyper van. Ik heb ook chill troep genomen daar werd ik te relax van.

Dr. Durrr 28-04-2004 23:30

T is niet echt dope denkik.. maar Valium.. en dan 3x zoveel als de maximale toegstane hoeveelheid die op de verpakking staat.. heeft bij mij in mn dossiertoets week super geholpe.. ben normaal altijd redelijk hyper half uurtje voor me belangrijkste toetsen.. K zat nu heel relaxed en tijdens die toets ook.. K wist ineens allemaal dingen die ik eigenlijk niet wist dat ik ze wist.. :cool:
Valeriaan heet dat spul geloofik

Robo 29-04-2004 10:06

Valeriaan is ook van die rustgevende shit ja.

Ostard 29-04-2004 11:31

prozac, veel suiker, veel kauwgom...

tjaaah 29-04-2004 13:28

D-Stress --> €6.50 (10 caps)
GAB --> €7.50 (6 caps)
Calea Droom Kruid --> €15.00 (50 gram)
Wild Letucce herb --> €9.00 (100 gram)
Skullcap --> €9.00 (50 gram)
Valeriaan Kruid --> €9.00 (100 gram)
Lobelia Inflata --> €9.00 (100 gram)
Tagetes Lucida --> €12.00 (50 gram)
Rose of Jericho --> €4.00 (1 bloem)

Prijzen van azarius.com

coopergirl 29-04-2004 13:31

Citaat:

Ostard schreef op 29-04-2004 @ 12:31 :
prozac, veel suiker, veel kauwgom...
En wat denk je dan te bereiken? Anti-depressiva dien je sowieso om na bij 6 weken te gebruiken alvorens je het effect kunt beoordelen..
Overigens heeft het (beginstadia) invloed op je concentratievermogen, waardoor je an sich niet beter presteerd... Eerder het tegengestelde.

Suggestie wil ook wel 'ns helpen :)
* i can do ittttttt *

DiaNNe>!!! 29-04-2004 17:50

k denk dat ik gewoon valeriaan ga proberen....ff van te voren hoe k me dr onder voel...enzo...en dan met het examen slikken...denk ik...k voel me nu al vet stressig...k denk dan ook wel...dus...

hatefukk 29-04-2004 20:06

Ok, laat ik voor de afwisseling een serieuze reply in dit topic plaatsen. Ik heb zelf namelijk ook vaak naar dope gegrepen voor schoolwerk. Iets om rustig te worden zou ik NIET nemen. Je komt dan al gauw uit op blowen of benzodiazepines (valium e.d.) en beide zijn NIET geschikt voor schoolwerk. Wat uppers kan wel prima werken. Neem dan wel coke en geen speed of pharmaceutische rotzooi want je wilt natuurlijk geen hangover hebben de volgende morgen. En gebruik NOOIT dope om iets te leren. Dat werkt namelijk averechts. Maar om verslagen te typen e.d. zou ik voor coke gaan.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:05.