![]() |
Spieken tijdens je examen!
Ik las al ergens dat er op sommige sites de antwoorden van de exames al zelfs tijdens het examen al op internet staan.
Zo zou je de antwoorden van bv engels doorgesmst kunnen krijgen, dit lijkt me zeer interessant :) , weet iemand hier meer over? misschien nog andere handige tips om het je wat gemakkelijker te maken ? :D |
als je een smsje krijgt en er dan op betrapt wordt ben je goed de sigaar, ik denk dat je dan nog lekker een jaartje over mag doen...
|
Damn, je bent wel heel DOM om te gaan spieken op je examen....
|
Ik kan me niet voorstellen dat de antwoorden al on line staan tijdens een examen. Wat ik wél weet is dat enkele jaren terug de antwoorden direct nadat het examen in Nederland afgelopen was de antwoorden on line kwamen. Maar: in de overzeese gebieden (antillen + Bonaire) moest toen het examen nog beginnen. De leerlingen daar konden dus al kijken. Maar dat was vorig jaar ook al niet meer zo.
|
Alle vertalingen van de Latijnse/Griekse teksten in je woordenboek plakken ;)...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
spieken :nono:
|
Dat gaat niet :o antwoorden komen echt pas NA het examen op het internet te staan. Hoe wil je trouwens smsen? Je mag je tas niet mee de examenzaal innemen alleen de dingen die je echt gebruikt, zoals potlood pen woordenboek ofzo. En als je naar de wc moet gaat er iemand met je mee.
|
De enige legale manier is met de bètavakken door middel van je grafische rekenmachine.
Verder kan je wel in je binas schrijven als je er geen van de school krijgt en natuurlijk kan je gewoon ouderwetse spiekbriefjes gebruiken. Maar spieken bij het examen (met uitzondering van de GR manier) vind ik fout. Het is veel leuker als je het haalt zonder dat je dat soort dingen gedaan hebt. Daarbij, als je betrapt wordt heb je een groot probleem en dat is het niet waard. |
De antwoorden komen direcht na het examen op internet, maar nog niet tijdens het examen. Heel misschien staan ze er de laatste vijf minuten dat jij aan het werk bent er al op, en zelfs dat betwijfel ik, maar dan heb je er nog niets aan.
Je kunt bovendien helemaal niet smsen tijdens je examen, want het is ten strengste verboden je mobiel mee te nemen. Je mag alleen de hoogst noodzakelijke dingen meenemen, als pen, potlood en rekenmachine. Ook kun je je afvragen hoe goed het is om je examen te halen door te spieken. Het examen is er juist voor om te laten zien dat jij de stof beheerst. Als dat niet zo is, denk je dan niet dat het beter is als je nog een jaartje blijft? Het kan dan wel niet leuk zijn, maar voor je vervolgstudie moet je die vakken ook beheersen. Als je met spieken je examen doorkomt, kom je jezelf nog wel eens tegen. |
Citaat:
|
Je hebt trouwens ook een kans dat je GR gereset wordt voordat je je examen moet maken. Behalve bij wiskunde dan.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Wij leggen gewoon de curus naast ons op de stoel, of op de schoot....lukt allemaal (y) :D
|
Citaat:
Dat wordt dus een horloge van iemand lenen :( |
Citaat:
Inderdaad, vol stampen die rekenmachine, daar mogen ze niets mee doen EN het is legaal afkijken. |
bij ons staat er altijd een tafel bij de ingang van de examenruimte, waar je al je spullen als je tas en je jas enzovoorts op moet leggen
|
hmm maar je mag toch een half uur te laat komen:P dus dan snel dat spul lezen en dan 25 minuten te laat komen zal ik zeggen:P
|
Mijn docente wiskunde spoorde ons juist aan om formules in de GR te zetten; mocht allemaal (Y)
|
spieken...waarom moeilijk doen als het makkelijk kan
|
Citaat:
maar echt spieken, als in afkijken vind ik stom, je doet je examen toch voor jezelf :| |
Citaat:
desnoods doe je hem niet eens om, maar leg je hem op je bureautje.. |
Citaat:
das iig wel het geval bij mij op school |
ik heb wel eens gehoord dat je zend apperatuur aan je gr kunt hangen en zo over een korte afstand berichten kunt zenden. ik ben er nog naar op zoek
|
Citaat:
|
Naja, die klok bij ons op school vertrouw ik dus niet meer, aangezien ik bij een tentamen een uur te vroeg buiten stond met haast omdat ik dacht dat t al bijna tijd was en we nog een uur bleken te mogen omdat de klok niet goed stond.
En horloge, straks staat ie stil ofzo! Maarja, zal eens een goede weten te frutselen :D |
Je mag toch je GR gebruiken? Ik heb altijd allemaal dinge erinstaan.. en volgens me lerares werden we neit gecontroleerd en hoefde die niet leeggemaakt te worde.. Ik heb trouwens al tijdens het jaar allemaal programma's gemaakt voor tijdens toetsen.. is toch stom om die voor een examentje te deleten :o
|
de antwoorden staan dus echt niet op internet he van te voren :p wou je graag even uit die droom halen..
en je kan best spieken als je dat wil, maar het risico en de gevolgen zijn wel heel groot :) |
Citaat:
desnoods neem je er 3 mee. maar sowieso heb je toch wel door of je al 1,5 uur zit te werken of al 2,5 uur? |
Citaat:
|
Citaat:
alhoewel het nadeel is wel dat je langer over je proefwerk doet en je meestal te weinig tijd heb [BRAINSTORM] of een hele lange linkkabel dat ze misschien niet zien ??? en die in de kleur van de vloer schilderen[/BRAINSTORM] |
Citaat:
Tuurlijk beetje overdreven, maar heb t toch liever goed geregeld, daarom ben ik ook blij dat het hier gezegd is. Ben namelijk beetje stresserig voor examens, aangezien ik heel bang ben dat ik zak. :o |
ik zou maar niet gaan spieken
bij ons zeiden ze dat je dan voor alle examens een 1 krijgt en dat je dan alles moet herkansen, maar of ik dat moet geloven. en volgens mij ken iedereen het ook wel zonder spieken gewoon van te voren goed leren ;) |
Citaat:
Loontjuh: Vertrouw maar op die klok in dit geval, ALS ie om wat voor reden fout mocht lopen pakken ze ERG veel mensen en kan je gewoon klagen bij t laks. (of je neemt gewoon een eigen klokkie mee ;) |
schrijf alles op je hand ;) haha.
(zou dat opvallen?) :D |
wat is gr :bloos: :bloos: :s :s :confused: :confused: :bloos:
|
Citaat:
|
Gewoon zoveel mogelijk in je GR gooien (y) M'n lerares economie zat zelfs tips te geven wat we erin moesten zetten wat handig zou zijn :D
|
Citaat:
:| |
Citaat:
|
Citaat:
|
Volgens mij ben je dan echt niet trots opjezelf als je geslaagd ben
|
Citaat:
jawel hoor:D |
Citaat: