![]() |
{vraag,maak me zorgen}mongoolse gerbil
Hey,
Ik heb al een maandje ongeveer de gerbil van een vriendin van me overgenomen omdat zij haar niet meer wou verschonen. Maar vanochtend keek ik naar t'beestje en wat zag ik: halfkale staart :eek: :eek: Gistre had ie ze hele staart nog gewoon haart en nu is 1/4de van ze staarthaar verdwenen. Weet iemand of dat normaal is of dat is iets tekort komt of ziekte etc.? Alvast bedankt! |
hahahahaha :D
Gerbil killer :P Ik heb een vriendin die helemaal into gerbils is, zal het even vragen |
Citaat:
maargoed, zitten er wondjes op, heeft ze er jeuk aan, wordt het erger? even in de gaten houden dus. |
Kale Staart (overmatige vachtverzorging).
Ziektesymptomen: verlies van haren op de staart en/of op de kop. Oorzaken: verveling en overbevolking. Behandeling: Geef ze veel te doen (speelgoed, knaagmateriaal, etc.) en de haren zullen vanzelf terug groeien. En bij overbevolking moet u het aantal gerbils dat bij elkaar zit terugbrengen. Een andere tip die ik tegenkwam op de Gerbil Mailing List is: Preventie: voorkom verveling en overbevolking. Geef ze dus veel te doen, veel dingen om mee te spelen, zoals hooi, kartonnen doosjes, toiletrolletjes, takken, keien, houten speeltjes, loopradje, en nog veel meer. Meer informatie over speelgoed kan gevonden worden op de Interieur & Speelgoed pagina van De Mongoolse Gerbil Website. kijk maar op: http://www.petermaas.nl/gerbils/ziekte.htm en dan onderaan :) |
Wizkid,mijn dank is zeer en zeer groot. :)
|
Citaat:
|
de gerbil? als in: maar één gerbil? als in: het stomste dat je kan doen??? :nono:
P.S. meer tegen die vriendin dan tegen jou hoor, maar misschien kun je er een gerbil bijhalen, gerbils zijn echte groepsdieren. Een mens kan een soortgenoot nooit vervangen en er bestaat een grote kans dat een eenzame gerbil op den duur aggresief en apatisch word, en dat is voor zowel gerbil als baasje bepaald geen pretje :( |
Citaat:
maar is het hele vel eraf? of alleen de haren? heeft 'ie pijn? (piept 'ie de hele tijd) want dan moet je rechtstreeks naar de dierenarts! had mijn eerste gerbil ook, staartje moest eraf.. de prijs valt dan nog erg mee hoor, ik was met 20 euro klaar :) |
Citaat:
|
hij piept niet,maar hij is echt extreem schuw wil altijd bijten enzo.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:53. |