![]() |
Wormen
Wie eet er wel eens insecten/wormen?In sommige landen is het doodnormaal. Hebben jullie het al eens gehad? Hoe was het dan bereid? Hoe vond je de smaak, is het te vergelijken met iets? Vonden jullie het lekker?
Edit: Het topic betrof een vraagstelling waar waarschijnlijk alleen nuttelozereacties op gekomen waren, was zeer beperkt. Is uitgebreid om het topic een kans te geven. |
Nee.
|
Ik heb nog nooit insecten of wormen gegeten en ga het denk ik ook nooit proberen. Alleen het idee al, nee lijkt me niks..
|
Ik heb genoeg vliegen gegeten.
|
Ik weet niet of ik het zou eten als ik het voorgeschoteld krijg. Rauw zou ik sowieso niet weghappen, misschien als het onherkenbaar gemaakt is en als ik het niet zou weten.
Maar in eerste instantie zeg ik nee tegen insecten e.d. eten. |
He, getver. Dat is nou iets wat ik nooit zou (kunnen) eten. Alleen het idee al... :|
|
Heerlijk, wormen zijn lekker, maar het ultieme genot is voor mij kakkerlakken, Heerlijk! Met de blote hand vangen en dan rauw verslinden is voor mij het mooiste wat er is.
|
In een Belgisch tv programma hadden ze de toeschouwers tijdens de pauze koekjes aangeboden. Daar werd heftig van gegeten. Later werd gemeld dat er ook insecten waren in verwerkt. Mensen vinden het dan plots niet meer lekker.
|
Dat vind ik dus eigenlijk heel raar. Heb dat een keer op vakantie meegemaakt. Een jongen kreeg calemares voorgeschoteld en hij begon ervan te eten. Zo te zien vond hij het lekker en dat vroeg ik dan ook aan hem. Toen ik dus zei dat het stukjes inktvis waren, spuugde hij het uit en ging nog net over z'n nek.
Je vindt iets lekker, maar als je weet wat het is en het wijkt af van wat je gewend bent is het opeens niet meer lekker...weird. |
Citaat:
Misschien ligt het daaraan dat je weet wat je aan het eten bent, en dat er dan iets bij de mensen gebeurt zodat ze zeggen 'bah, waarom heb ik dat gegeten? Dat is vies!'? Misschien heeft er er ook wel mee te maken dat je vroeger als klein kind altijd verteld kreeg dat je dergelijke dingen niet moet eten? |
Zolang het maar niet leeft :)
|
Citaat:
Als ze gebakken zijn en bv. in een gerechts verwerkt, misschien is het dan wel heerlijk! Het is gewoon puur het idee.. |
Citaat:
|
Citaat:
niks voor mij iig :) |
ja in thailand.
gefrituurde sprinkhaan en gefrituurde wormen ofzo.. heel vaag.. net naturel chips.. |
Ja ikke,
Vroeger at ik bijna elke week insecten. Zelf vangen en koken :) . Vliegende insecten meestal.. :D lekker... ik kan niet wachten tot ik weer daar ben. Surviven in het wild :) |
In je slaap eet je genoeg spinnen hoor.
|
alsjeblieft..doe ff normaal christus..
|
Nooit gedaan maar heb er geen bezwaar tegen.
|
Vallen garnalen onder wormen?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Het is echt niet vies ofzo..
je moet lekker krokant frituren heerlijk ;) |
Nope.
|
Ik heb nog nooit expres insecten gegeten. Dus nee
|
Nee dank je
|
Citaat:
|
Kortzichtigheid. Het eten van insecten is net zo vies als het eten van alle andere dingen. Rauwe vis, paard, varken, koe, slakken, garnalen, oesters, kip enz enz.
|
Ik eet geen dieren, maar een vriendin van mij is in Afrika geboren en die vertelde dat gebakken wormen naar chips smaakte.. maar ik weet niet wat ik ervan moet denken. Zelf zou ik het nooit proberen.
|
ik zou het denk ik wel willen proberen. Zolang ze geen insecten-bio-industrie gaan maken dan hè! (;))
|
Nou, ik denk dat het best lekker kan smaken. Maar 't zou voor mij geen hoofdmaaltijd moeten zijn ^^.
Btw, dat mensen dat niet lekker vinden is omdat ze 't van nature associëren met giftig. Moet je voor de grap eens een bloemkool koken in helblauwe kleurstof, kijken hoe populair je creatie is op tafel :wink: . |
Ik eet geen dieren maar mocht ik toch iets moeten eten lijkt een gefrituurde sprinkhaan me smakelijker dan een bitterbal.
|
Ik heb 't nog nooit geprobeerd, maar ik twijfel er niet aan dat 't er nog eens van gaat komen..
Kwal en octopus heb ik ook al eens gegeten.. Insecten, slang, struisvogel, krokodil en haai staat nog op m'n verlanglijstje.. ik moest toch maar eens naar Australié gaan denk ik.. |
Nog nooit zoiets gegeten, wel genoeg andere rare dingen (inktvis, slakken, varkenshersenen)
|
Citaat:
Het zal misschien wel lekker smaken, maar het idee. Iehl. |
Walgelijk. :|
|
Bah, nee (n)
|
Citaat:
|
Nog nooit gehad maar, ik sta voor alles open! (Of beter gezegd, mijn mond staat voor alles open!)
oh dit kan je echt helemaal verkeerd opvatten :o |
ik heb ooit eens zeeslakken gegeten, telt dat ook mee?
maar ik heb verder nooit bewust insecten en wurmen gegeten. |
Insecten en wormen nooit gehad nee, en ik zou het ook niet eten.
Best gek eigenlijk, want slakken, inktvis en mosselen vind ik wel lekker. Misschien omdat ik daarmee ben opgegroeit, en het in onze cultuur 'vies en raar' is om insecten te eten??? Ik weet het niet. |
Citaat:
|
gatver :(
|
Ik heb vaak genoeg een vliegje ingeslikt, en in chocola schijnt soms wat kakkerlak te zitten, enzo, maar dat telt zeker niet. Ik heb nog nooit expres insecten gegeten, maar ik sta er niet negatief tegenover, tenzij ze nog leven. En het mag er eigenlijk ook niet al te zeer als een beest uitzien, ik vind ongepelde garnalen ook eng.
|
hummz, altijd al eens willen doen... me papa en ik gaan binnenkort naar een insectenrestaurant....
|
Nee dank je
|
Ik heb wel eens een sprinkhaan gegeten. En waarom zou dat vies moeten zijn? Insecten zijn ook gewoon dieren.
|
wij zeggen hier vaak wel van ieieiel, dat eet je toch niet. maar in andere landen vinden ze het raar dat wij koeien eten......
(er is ook een land waar ze cavia's eten, die lopen gewoon los op de grond en af en toe wordt er eentje opgegeten) |
Nog nooit gegeten, maar het lijkt me wel leuk om eens te proberen.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:40. |