![]() |
visual basic problemen (if)
het is echt onmogelijk maar goed. Is er iemand die er een beetje verstand van heeft en wie ik mijn opdracht even kan toemailen of die hier ff naar de code kan kijken want er gaat iets fout in de uitvoer ofzo... Dus als iemand er wat vanaf weet dan plak ik hier wel ff mijn programmatje
|
Dit kan misschien beter naar Software & Multimedia komen.
Post het niet zelf nog een keer, een FB zal het verplaatsen. |
Citaat:
|
ah ja wat valt dan nog wel onder informatica? naja het zal wel... niemand die en beetje overweg kan met visual basic?
|
Citaat:
Post gewoon hier je code en wij zullen het bekijken. |
Citaat:
|
Citaat:
|
ben nu ook bezig met visual basic voor informatica. heb er morgen een tentamen over
wie weet wat ik fout heb gedaan bij de volgende code. Het is voor een programmatje waar je een getal invoert en dan geeft ie de tafel van dat getal totdat hij bij 100 is. 101 mag hij dus niet meer weergeven. bij mij doet ie dat wel :confused: als ik tafel van 13 invoer geeft ie ook nog 8 X 13 = 104 weer en dat moet dus niet. dit is de code: Private Sub cmdToon_Click() Dim teller As Integer Dim getal As Integer Dim getalS As String Dim antwoord As Integer Dim regelS As String lstTafel.Clear getalS = txtGetal.Text getal = CInt(getalS) antwoord = getal teller = 0 While antwoord < 100 teller = teller + 1 antwoord = teller * getal regelS = Str(teller) & " * " & Str(getal) & " = " & Str(antwoord) lstTafel.AddItem (regelS) Wend txtGetal.Text = "" End Sub |
Citaat:
lstTafel.AddItem (regelS) in if antwoord<100 then lstTafel.AddItem (regelS) een andere oplossing: While antwoord < 100 in While (teller+1) * getal < 100 en zo zijn er nog wel een dozijn oplossingen. |
Citaat:
Wanneer je teller op 12 staat, is het antwoord (8 * 12 =) 96. En zolang het antwoord kleiner is dan 100: Code:
teller = teller + 1 ' Teller wordt hier 13 |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:03. |