![]() |
Stoppen met roken
:bloos: :bloos: :bloos: Ik ben 16 en ik rook al ongeveer een jaar...niet veel...ongeveer 3 sigaretten per dag..alleen doordeweeks dus niet in het weekend..en nu wil ik stoppen..maar het lukt niet want ik heb een ernstig nicotine tekort.. :( iemand een ideetje???
|
Damn, als het om de nicotine gaat heb je genoeg kauwgompjes en pleisters om je daarmee te helpen...
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar jij verzint een excuus (het is wel heel lekker).. en dan lukt het niet :) |
Doorzetten! Als je het echt wilt dan lukt het ook, al zal het zeker niet makkelijk zijn. En je kunt natuurlijk ook altijd nog de kauwgompjes en pleisters proberen.
|
Als je het echt wilt, lukt het natuurlijk wel. :) Je moet dan niet meer denken dat het lekker is om te roken maar bijv. juist dat het heel smerig is. Dit klinkt natuurlijk stom en vaag, maar het werkt wel. En tja verder zou je idd zoals eerder gezegd pleisters en kauwgom kunnen gebruiken... Suc6!!
|
3 sigaretten per dag en in het weekend niet, en je krijgt een nicotinegebrek als je stopt?
Lijkt me niet... Ik denk dat het de geestelijke afhankelijkheid is waar jij aan moet werken... En als je echt WILT stoppen dan moet je maar eens uitzoeken welke ziektes je er allemaal door kunt krijgen. Is om van te schrikken. Succes. |
Citaat:
|
rook jezelf eens helemaal misselijk, enne kijken of je daarna nog trek hebt in een sigaret :cool: (y)
|
Citaat:
|
koop een grote zak lollies en pak er elke keer als je zin hebt in een sigaret een, zoek afleiding, koop nicotinekauwgom oid, genoeg oplossingen
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Zet je zinnen erop, of zoek een therapeut die je iets kan aanraden..
|
Je moet niet stoppen, maar je moet niet opnieuw beginnen.
|
/kill
|
doorzettingsvermogen tonen!
|
Citaat:
|
Zet het geld dat je bespaart apart en stel je zelf een doel: wat je ermee gaat kopen.
|
Het schijnt te helpen eerst van je koolhydratenverslaving af te komen en daarna pas van de sigaretten, omdat koolhydraten en sigaretten dezelfde (verslavende) stof opwekken.
Maar ik eet al een half jaar geen koolhydraten meer en rook al 3 jaar en ben eigenlijk alleen maar meer gaan roken sinds ik geen koolhydraten meer eet. Misschien dat het voor jou wel zo werkt, iedereens lichaam is natuurlijk anders. Gewoon doorzetten en een doel stellen enzo. Niet al te moeilijk doel, en als je dat bereikt hebt jezelf belonen, en een volgend doel stellen. Denk ik. |
ik heb vier jaar lang gerookt, ongeveer tien sigaretten per dag, in het weekend vaak het dubbele daarvan. ik ben van de ene dag op de andere gestopt (met nieuwjaar), en ik heb NIKS last gehad van het "hé-ik-mis-precies-wat-nicotine-in-mijn-bloed-gevoel". het lijkt me héél erg sterk dat iemand nicotine kan missen als je maar zo'n kleine doses binnenkreeg, laat staan dat je er verslaafd aan raakt.
als je zelfs met die drie sigaretten per dag niet kan stoppen, ben je een karakterloze en oerdomme muts. |
www.stoppenmetroken.nl
staan heel veel tips (ik heb trouwens geen ervaring met roken, laat staan stoppen, maar ik hoor iedereen klagen dat het zo duur is... misschien als je stopt het geld wat je normaal aan sigaretten uitgeeft apart leggen? als je dat bedrag ziet groeien werkt dat vast wel motiverend :) ) |
Drie dagen en de nicotine is uit je lichaam, je bent dan (ahum) fysisch 'afgekickt'. Met andere woorden, telkens je de maandag weer eentje aansteekt, begin je opnieuw aan je lichamelijke verslaving.
Ik rook al een kleine 6 jaar, maar ben van plan te stoppen, hoewel ik het geestelijk niet echt aankan. Je denkt wel ff na als je ene opa sterft aan keelkanker en je andere aan luchtpijpkanker... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Vandaag doe ik poging tot stoppen. :)
|
Citaat:
*steekt nog maar eens een camel op* |
ik ben ook gisteren gestopt, bij mij zit het echt in mijn hoofd.. ik kan zo gewoon niet roken, maar als een sigaret word aangeboden.. dam.. waarom kan ik niet neej zeggen.. en waarom gaan die mensne ook voor mijn neus roken!! ik had er vandaag nog een gerookt..
Kunnen we geen stoppen met roken topic maken, enzo.. waar je frustraties kwijtkunt.. enzo.. dan stoppen we samen.. |
Citaat:
('k heb er ook alweer een paar gerookt vandaag... :o ) |
Als je écht wilt stoppen, zou het zonder ál teveel moeite moeten lukken.
Lukt het je niet, wil je het kennelijk niet genoeg. |
Ik was vandaag toevallig bij de GGD, en daar hadden ze minstens vier gratis foldertjes over stoppen met roken. Misschien staan daar nog goeie tips in?
|
schijnt tegenwoordig ook een soort laser behandeling te zijn, die zou ik wel willen doen, maar is niet verzekerd
|
Citaat:
De knop omdraaien en drie dagen (lichamelijk) afkicken en het zou moeten lukken. |
wees blij dat je op je 16de niet al 3 jaar rookt met zoon 10 per dag:o
dan ist moeilijk. |
Ik weet niet of dit al gezegd is , heb niet alles gelezen
... maar ZYBAN kopen !! voorschriftje vragen aan je huisarts en dan met die boel beginnen eerste week dat je dat neemt door blijven roken tweede week stoppen geen nevenverschijnselen, geen grote drang tot roken veel succes |
en als al het andere faalt: volgens tellsell hoeven jullie niet meer te wanhopen want ze hebben weer iets "revolutionairs" (ahum) uit één of ander regenwoud gevist :rolleyes:
|
Ik heb 3 jaar gerookt, echt stevig doorgerookt, toch wel minimaal 2 pakjes shaq de week. Altijd zware shaq. En ook wel pogingen gedaan om te stoppen tussendoor maar dat lukt niet. Tijdens het werk of zo was het gewoon te verleidelijk om een sigaret te roken. Maar op een gegeven moment dacht ik bij mezelf waarom rook ik eigenlijk, wat heeft 't voor nut? Waarom zou ik eigenlijk doorroken? Ik ben niet gestopt vanwege gezondheid, want dat boeit mij niet zoveel. En voor 't geld hoef je ook niet te stoppen want ik merk niet dat ik geld over heb. Ik ben eigenlijk ook gestopt vanwege nicotine vlekken enzo. Wat ook aardig helpt zijn dit soort plaatjes. Niet kijken als je denkt dat je het niet wil zien! Op een gegeven moment dacht ik toch ach laat ik maar stoppen, en ben dus van de ene op de andere dag gestopt, en da's nu een week of 14 geleden :)
|
dat plaatje he?? is dat een ietwat aangebrand biefstukje, of een gerookte ossentong......
kan er niet veel meer uithalen, zonder enige contekst erbij |
Citaat:
|
Zoiets noemen ze een 'rokerstong' :p
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:14. |