![]() |
spirituele nummers/muziek*
Ken jij mooie spirituele nummers met goeie teksten.
Bv. Tory Amos... Ik ben er naar op zoek voor school, maar ben zelf ook wel erg geďnteresseerd... Ik ken er niet onmiddellijk ofwel ontgaat te me vaak. Ik dacht, ik klop even aan bij de muziekkenners.. THX |
Citaat:
hersenloze punkers lepra de clown, Chaos etc... :p ;) |
Tourniquet? (niet het nummer, de band)
|
Citaat:
|
pearl jam - satan's bed
|
spiritueel?
o dan denk ik meteen aan GOA, van die shpongle achtige dingen |
Citaat:
eigenlijk probeer ik ze gewoon te fokken, maar lukt niet echt :p |
Citaat:
|
probeer haar ff te helpen in plaats van wat te lullen
XTC - Dear God Joan Osborne - What If God Was One Of Us (maar ja ik link spiritualiteit onmiddelijk met god en dan is dit wel het meest voor de hand liggende) |
Citaat:
*hap hap* :o |
Citaat:
|
Das niet een kwestie van gelijk hebben of ongelijk, want nog niemand heeft er op gereageerd, omdat de meeste mensen weten dat et onzin is. Net als die andere topic. beetje fokken
:p |
nok gewoon dan.
Ontopic: Ik ben een paar jaar geleden naar Senegal geweest waar je elke ochtend wakker werd van de spirituele muziekshit, van die domme kale luitjes, die dan om de anderhalf uur gewisseld worden, om water uit de heilige rivier te drinken. Nou heb ik dat toevallig opgenomen op een cassettebandje, dus wie interresse heeft...op marktplaats.nl heb ik hem tekoop gezet. :cool: |
Mensen die al iets zinnigs antwoordden -> dankjewel :)
zitten goeie nummers tussen! Zal er een cd van maken.. dus tips zijn nog steeds welkom. thx |
Wat bedoel je eigelijk met spirituele nummers? :bloos: K heb het idee dat ik je niet helemaal heb begrepen..
|
als je van Tori Amos houdt moet je An Pierlé ook eens proberen (wel iets ongepolijster)
|
Citaat:
Maar hoe kom je erbij dat Tori Amos en An Pierlé spirituele muziek maken? (n) Als je spirituele muziek wil moet je een New Age verzamelalbum kopen |
Citaat:
thx |
tori amos staat niet stil bij religie, alleen bij haar eigen religie.
|
Citaat:
(en het is Tori, met een i dus) |
Citaat:
|
Chain Of Strength - True Till Death.
|
Citaat:
|
o.
|
Rot zooi
|
Voor mij is alle goede muziek een spirituele ervaring.
Ik weet niet precies waar je naar zoekt. Maar als je het mij vraagt; indiaanse mantramuziek voor hindustaans bidden, een koraal gezongen door een vier-deels monikkenkoor, een dans van een afrikaanse stam om geesten mee op te roepen. Het ligt gewoon aan je perspectief, wat jij met spiritueel verbind. |
ik voel hier enige vijandigheid in de zaal
|
Kelly Family (y)
|
Faith & the muse misschien.
Dead can dance heeft ook wel een spiritueel effect, alleen de teksten weet ik niet. |
Citaat:
|
jomanda
|
duh
|
niet mijn ding denk ik....
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Muziek met teksten die over drugs gaan, of over persoonlijke verlichting is precies dat. Normale muziek, met een tekst die over iets gaat. De tekst is voor mij geen onderdeel van de muziek, de melodie waarop het gezongen wordt wel. Maar voor iemand die de taal niet spreekt is het nummer net zo spiritueel als een nummer dat over een vreemdgaande vriendin gaat. Dus ik probeerde muziek op te noemen die ook werkelijk spiritueel klinkt. De makers van die muziek hebben echt nagedacht hoe ze met het ritme, de melodie, de instrumentatie enz het voor elkaar konden krijgen de muziek spiritueel te krijgen. De monikken gebruikte geen instrumenten omdat god geen lofliederen van machines wilde hebben. De andere twee voorbeelden zijn nog duidelijk. Daar is de muziek helemaal zo gemaakt dat het goed is voor de spirituele taak die het heeft. |
Citaat:
|
Zit wel wat in, maar dat is iets anders dan er ook daadwerkelijk over zingen. :]
|
Citaat:
|
Ik ben blij dat ik niet zo'n groot ego heb.
|
Within Temptation, laatste nummer van Mother Earth, geen idee wat de titel is.
|
Citaat:
|
Citaat:
paar woorden en gelijk pissed :D :o (en het was ook nog s sarcastisch :rolleyes: ) |
Citaat:
@Pignati: Sarcasme werkt in vele gevallen niet via geschreven woord. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:54. |