![]() |
Nieuwe tegemoetkomingsregeling ziektekosten en buitengewone uitgave
Weet iemand hoeveel dit is?
Ik had de belastingdienst gebeld en die man die ik aan de lijn had, had het over een bedrag van ergens in de 300euro en dat dit een vast bedrag is!!!!! Heeft iemand hier al geld terug geld van de belastingdienst en deze 300euro zoveel erbij gekregen? |
Je krijgt alleen geld van de belasting dat je al betaald hebt.
De eerste 1800 euro die je "betaald" krijg je zo ie zo al terug, door de algemene heffingskorting. Dan krijg je nog arbeidkorting enz. Het komt er op neer dat je eerst ca. 7000 euro moet verdienen voordat je iets met die eventuele 300 (korting op betaalde belasting) kan doen. |
Ik denk dat de TS het heheeft over het Tijdelijk besluit tegemoetkoming buitengewone uitgaven (geldend op: 01-05-2004). Dit besluit geldt alleen voor mensen die:
A) getrouwd zijn ('gecombineerd') en B) waarvan de inkomensheffing (te betalen belasting) lager is dan de heffingskorting over die belasting (de korting op je te betalen belasting) en C) ooit buitengewone uitgaven hebben gehad, bv uitgaven wegens ziekte, invaliditeit, bevallingen, overlijden, ouderdom, chronische ziekte, adoptie, arbeidsongeschiktheid of chronische ziekte etc. Is dat bij jou het geval? |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:14. |