Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Verhalen & Gedichten (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=25)
-   -   Luchtig kijken (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=818204)

Dreamerfly 23-04-2004 19:25

Luchtig kijken

Hoe sierlijk
Streept
Die straler
Over
Wolken

Dans ik
Zachtjes

Leg
Mijn ogen
In de watten

Droom ik
Weg.

Anneka 23-04-2004 21:43

ik vind dit geen leuk gedicht. De woorden vind ik niet bij elkaar passen, de zinnen zijn te kort. Ik moet lang nadenken voor ik snap waar het over gaat. Ook vind ik de verschillende strofes niet bij elkaar passen.

Dreamerfly 23-04-2004 21:47

Citaat:

anniemoppie schreef op 23-04-2004 @ 22:43 :
ik vind dit geen leuk gedicht. De woorden vind ik niet bij elkaar passen, de zinnen zijn te kort. Ik moet lang nadenken voor ik snap waar het over gaat. Ook vind ik de verschillende strofes niet bij elkaar passen.
Bedankt voor je reactie,

je zegt het duidelijk, maar je overtuigt mij niet.

Waarom passen de woorden niet bij elkaar?
Te kort.......dat was nou net de opzet/vorm.
Is het erg om ergens wat langer over te moeten nadenken?
Waarom vind je de strofes niet bij elkaar passen?

Anneka 23-04-2004 21:49

ik vind het niet vervelend om ergens langer over na te denken, maar wel vervelend om na een tijdje het nog niet helemaal door te hebben.

de opzet is kort, maar ik vind het mooier klinken als de zinnen net iets langer zijn. Dan klinkt het voller.

De strofes vind ik niet bij elkaar passen omdat ze totaal anders zijn. Ik vind het een beetje moeilijk uit te leggen maar het is gewoon het gevoel dat ik erbij krijg.

giftig kevertje 23-04-2004 21:57

ik vind hem juist leuk zo.
hij is idd, zoals de titel al zegt, heel luchtig.
ik denk me er een lenteachtig tafereel bij, blauwe lucht, meisje liggend in gras, zich nergens druk om makend, en wegdromend.

heel mooi.
en de zinnen zijn voor mij niet te kort, ze zijn kort, ja, maar niet storend:).

Live 23-04-2004 21:59

Ik vind het juist wel een heel mooi gedicht, juist omdat het zo kort is! Op de een of andere manier blijven de woorden een beetje in de lucht hangen als het ware, het gedicht klinkt voor mij door in de stiltes tussen de zinnen. Klinkt heel vaag misschien, maar hoop dat je begrijpt wat ik bedoel. Ik vind het ook helemaal af, mooi begin, 'sierlijk streept die straler' loopt lekker door de alliteratie, mooi tussenstuk, dansen is altijd een mooi woord in een gedicht vind ik (dansen is gewoon altijd mooi:)) en ogen in de watten leggen vind ik leuk gevonden. En het einde maakt het gewoon goed af, maar laat de woorden nog even rondzweven. Mooi dus!

lovetear 24-04-2004 07:53

Ja, ik vind het ook leuk zo, die korte regeltjes. Je einde vind ik alleen wel heel abrupt, misschien de bedoeling, maar het laat me niet helemaal met een prettig gevoel achter, een beetje onaf.

Doelt anniemoppie trouwens niet met de opmerking dat de strofes niet bij elkaar passen op het verschil tussen de eerste en tweede strofe? Vanaf de tweede strofe betrek je alles op jezelf, in de eerste schets je nog een algemeen beeld. Ik heb daar niet echt moeite mee, vind het wel mooi.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:52.