![]() |
afscheid
Als een regendruppel raakt jouw hand de mijne
Het is als een warme siddering die doordringt tot elke vezel van mijn lichaam Je huid is zacht en warm als een donzig veertje dat vanuit de hemel naar beneden dwarrelt Je ogen kijken me doordringend aan en staan in een gekwetste blik We weten beiden dat er een tijd is van komen en gaan Ik ga, jij blijft alleen achter Het gaat niet anders als je het gevecht tegen het leven verliest Onze ogen houden elkaar nog even vast Ik zie het kleine veertje vrolijk dwartelen Als automatisch loop ik er naar toe Ik vlieg, ik zweef, ik ga |
jouW hand
|
Het komt op mij over als een soort van verhaaltje. Ik vind het niet heel erg orgineel, maar ik vind wel dat je hier en daar mooi gebruik maakt van klank-woorden. Zoals:
"aan en staan" "komen en gaan" Ik vind dat wel leuk gedaan, die rijm zo midden in het gedicht, klinkt fijn. Ik zou met een andere regelindeling werken, om de tekst krachtiger neer te zetten. De laatste zin, opzich mooi in beeld gebracht met het (veertje) -weggaan/zweven/vliegen-, maar ik vind die ga niet sterk, omdat je dat woord al vaker gebruikt.;ga(2x)-gaan(1x)-gaat(1x). |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:10. |