![]() |
[cult]Dawn of the Dead
Vanaaf op om 12.00
Fijne cultfilm. Voor een laag budget geschoten, maar wel een klassieker. Kheb hem al eens eerder gezien een paar jaar geleden net als Day/Night of the dead. Ik weet niet welke van de 2. Die ene met dat ondergrondse lab of zoiets. Waarbij ze 1 zombie onderzoeken op intelligentie. Dat is geloof ik de 3e van het drietal en vanavond is de 2e. Ik moet nog een keer de 1e zien. Anyway, een mooie classic film met vooraf het begin uit de 2004 remake (goh, wat origineel, een oude film remaken :eek: ) gaat dat zien, Gaat dat zien :D |
de remake schijnt anders erg goed te zijn.. heb nog geen betrouwenbare slechte reviews gelezen. Origineel nooit gezien trouwens hoor.. maar NIght of the Living Dead wel...
|
ok, nu ga ik hem wèl goed opnemen... :mad:
maar ben blij dat ik nog een kans heb om te kijken :D |
Citaat:
|
Hmm, Tvkrant (so sue me) is ook redelijk positief over de remake, terwijl ze geen enkel probleem hebben met het afzeiken van films :)
Misschien toch maar eens kijken. Misschien kan ik een leuke meid overhalen om mee te gaan en ontdekt ze dat ze dat soort films eng vind :D |
Ligt het nou aan mij of is die "Dawn Of The Dead" 10 minuten-openingsscene veel later begonnen dan 23:45? Om 0:00 zou de originele film al beginnen, het is nu 0:45...
|
Citaat:
|
Was wel een grappige film. :)
|
Ja idd, juist het idee dat de gruwelijkheden meestal overdag plaatsvinden en de setting (een door-zombie-overspoelde-maar-later-opgeruimde shopping mall) maakten het wel een stuk beter dan ik in de eerste instantie verwachtte. Maar de special effects zijn oerslecht :P
Die openingsscene van de 2004 remake heeft trouwens weinig tot niets gemeen met het origineel... |
Je moet wel tot een cult behoren om deze film klassiek te vinden. Dawn of the Dead is een bizarre film, maar dat is vanwege het bizar slechte acteerwerk en de bizar slechte effecten. Ik heb niets tegen low budget films, maar 'man's got to know his limitations. Je kunt niet een film die om speciale effecten gaat maken als je niet het budget hebt om ze een beetje geloofbaar over te laten komen. Bovendien is een laag budget nog geen excuus voor zo'n bizar slecht script.
|
Citaat:
En die 'special effects' maken het juist een erg komische films. Kijk maar naar sommige van de zombies die er in zitten. geweldig gemaakt :D |
Maar zonder gezeik waren die 10 minuten van de nieuwste film teringstrak...
|
Mwah, ik had op dat laatste stuk wat meer chaos verwacht :)
Nu zag het er ook wel cool uit (alleen was die autobotsing van bovenaf wat lomp) maar meer chaos had meer impact denk ik. Maar misschien waren de meeste mensen nog in slaap of al zombie :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ander hoofdpersonen is meteen een ander intro. Die studio was om 1 van de hoofdpersonen in te leiden, plus dat het meteen die geleerde als leidraad voor het verhaal zette.
|
Citaat:
Heb jij die film uberhaupt wel gezien? |
Leuk om weer eens te zien, die remake lijkt me best goed.
|
Die remake ziet er idd gelikt uit ik hoop hem dinsdag in de sneak te zien.
|
Die remake wil ik ook wel zien.
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:30. |