![]() |
Aspirine
Niet zeker of dit hier moet maar goed..
Ik heb nou al een paar uur ontzettende koppijn en net een 2e tabletje van 500 mg ingenomen, en vroeg me af wat de grens nou eigenlijk is (bijv na hoeveel tabletjes je licht in je hoofd wordt of wat dan ook) dank :) |
Bijsluiter lezen?
|
[irritantevraagmodus]Kater van gisteravond? :D [/irritantevraagmodus]
Als je na 1 aspirine nog steeds veel hoofdpijn hebt. zou het dan helpen om dan nog een aspirine te nemen? |
Wat voor aspirientje heb je genomen? Ik weet niet hoeveel mg je van paracetamol mag slikken per dag. Maar ibuprofen mag je maximaal 1200 mg per dag slikken. En dan nog het liefst gespreidt over de dag.
|
Citaat:
Tegen hoofdpijn gebruik ik altijd Aleve, voor mijn gevoel werkt die heel snel en goed. |
Citaat:
Aspirine moet je niet gebruiken. Dat is niet meer de 1e keuze voor pijnbestrijding: daar zijn (o.a.) paracetamol en ibuprofen veel beter voor. Aspirine wordt tegenwoordig bijna alleen nog als 'bloedverdunner' gebruikt, voor hartpatiënten. |
Citaat:
|
Paracetamol mag je iig 6 per dag, over de hele dag genomen dus.
Ik neem (zoals zovelen) altijd 2 paracetamol, als dat niet helpt moet je proberen te gaan slapen. Sowiesi is het goed om even een half uurtje te gaan liggen als je een pijnstiller hebt ingenomen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Kan ik weer iets anders gaan zoeken... |
Citaat:
|
Citaat:
Ik ken alleen gewone paracetamol (huismerken) en Panadol Zapp. Misschien dat anderen nog andere pijnstillers weten? Maar dit werd mij verteld door collega's met een medicijncursus (voor verkoop in drogisterijen), dus ik ga er vanuit dat het wel klopt. |
Citaat:
Kinderparacetamol Panadol (-junior) Paracetamol tabletten/zetpillen Sinaspril paracetamol Maar je hebt ook nog combinatietabletten met coffeïne, daar hoort finimal bijvoorbeeld bij (zijn er wel iets meer dan van alleen paracetamol, wil ik ook wel hier neerzetten) |
Citaat:
|
Volgens mij mag je maar 6 paracetamol per dag nemen, tenminste zo staat het hier bij mij in de bijsluiter.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:22. |