![]() |
europese grondwet
het kan aan mij liggen hoor, maar ik hoor erg weinig kritiek op de europese grondwet. veel mensen hebben niet in de gaten wat voor grote gevolgen deze wet heeft voor nederland en er wordt dan ook weinig aandacht aan besteed.
ik vind dat het tijd wordt om hier wat meer aandacht aan te besteden. in engeland komt een referendum over de europese grondwet. ik vind dit een erg goed idee en vind dat dit ook in nederland moet. wat vinden jullie daarvan? door de europese grondwet zullen wij onze eigen wetten kwijtraken, die ons land zo uniek maken (abortus enz.). laten we dit zomaar gebeuren?? |
Kunnen we er wat aan doen dan?
|
Worden we hier opgeroepen in hongerstaking te gaan?
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
No spang, altijd. :D
|
Citaat:
|
OH NOSSSsss!!!11! IT SI TEH EUROPEAN CONSTITUTION!!!!11 Nu raken we al onze wetten kwijt. Voor het geval je het nog niet wist, op dit moment vormt al ongeveer 60 procent van onze wetgeving een implementatie van Europese richtlijnen of zijn het zelfs direct werkende verdragsbepalingen. Daar komt echt geen verandering in door het aannemen van een Europese grondwet, want die bevat helemaal geen bepalingen van materiëel recht, tenminste niet wat we nog niet hadden in Nederland.
|
Inderdaad, zo vernieuwend is het allemaal niet hoor. Het is meer het vastleggen van bepaalde procedures die erin gegroeid zijn, wat jurisprudentie, een mensenrechtencatalogus en wat bepalingen m.b.t het buitenlandbeleid.
|
Ik ben tegen een referendum, 98% van de mensen weet toch niet wat erin staat, en stemmen straks tegen omdat ze er toch geen bal van snappen, of omdat ze denken dat een of ander stom artikeltje ze niet aanstaat :| (n)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:25. |