![]() |
[PHP] URL opsplitsen in variabelen?
Ik heb op aanraden van ********** de eksi plugin voor winamp gedowned, die bij elk nummer wat je afspeelt een url opstart met daarin bijvoorbeeld de titel van het nummer enz.
Nu eidig ik dus met een url als localhost/index.php?playing=D:/MP3/Genre/Artiest - Jaartal - Album/Nummer - Titel.mp3 Is d'r een manier om de variabele $Playing op te splitsen in verschillende variabelen zoals Artiest, Album en de hele meuk? Hehe, 't is vast heel simpel, maar ik kom er niet uit. |
|
Oh ja, eerst behulpzaam doen en dat dan wegeditten.
Net of ik met m'n week php-ervaring meteen de term string manipulatie moet kennen. Pffff. [edit] Spelfout [/edit] |
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb ook explode gebruikt :)
|
Ja, ik heb 'm nou werkend.
Hehe, ben bezig met een flinke rippoff van jouw systeempje te maken, gaat voortreffelijk nu :D |
Hey **********, ff een vraagje.
Hoe schrijf jij die nummers naar je database? Een nieuw record voor elk nummer dat je afspeelt, of 1 per song en dan elke keer als je 'm afspeelt 'Played' 1 omhoog? |
Citaat:
1. Artiest 2. Albums 3. Nummers 4. Playlist |
Citaat:
oplossen, die oplossing zou kunnen zitten in string manipulatie. Overigens dat explode is leuk, maar werkt volgens mij ook niet als er spaties in de bandnaam voorkomen. Of hoe heb je daar op gecontroleerd? (ik weet niet precies hoe je het hebt opgelost, dus misschien werkt het wel) Citaat:
|
Citaat:
Code:
D:/MP3/Genre/Artiest - Jaartal - Album/Nummer - Titel.mp3 wordt dan: |
Mijne split 'm gewoon op " - "
En als een ban een streepje heeft zonder spaties eromheen, dat is dan pech :p |
Ja, maar ik wil ook het genre erbij hebben, en dat gaat per map.
Dus dan is splitten op slashes wel fijn :) |
Citaat:
Hmm.. Ik heb alles per cd, en veel cd's bestaan uit meerdere genres.. |
Ja, tis ook maar om het globaal aan te geven.
Het is imo de overzichtelijkste manier om het te ordenen. |
Artist, song title en album zijn gewoon variablen die de plugin mee kan geven in de url.
%a %s en %b zijn de benodigheden ;) |
Nee, want dan haalt ie ze uit de ID3-tag voor zover ik weet.
En die heb ik niet op orde, in tegenstelling tot de %f ;) |
Citaat:
|
Ik heb geen id3tags, ik heb alleen filenames, en die gebruik ik...
Mijn track heten trouwens allemaal zo: Artiest - CD - 00 - Nummer |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:06. |