![]() |
ok, maar ik ben niet zo slim
OK, hier heb ik wel heel veel aan yzziD, alleen weet u misschien ook hoe je het liftcoeficient(of is dit een constante?) dan bepaalt (m.b.v. de hoek en het vleugelprofiel).
Ook zou ik nog graag willen weten waar je dan de dichtheid van moet weten. (hier heb ik even over nagedacht maar kan er niet echt achter komen) [Dit bericht is aangepast door serieuzenaam (29-04-2001).] |
delift coefficient is afhankelijk van wat voor een vleugel je gebruikt. Een coefficient van 0.11 is meestal een goede eerste schatting. Deze coefficient is afhanlijk van de instroomhoek, (alfa, lucht-vleugel). En wel op de volgende lineaire manier. C(l)=0.11*alfa. Ofel een hoek van 4 graden levert een lift coeff. op van 0.44. Deze wet is alleen geldig tot een belpaalde hoek (zo rond de 20 graden). Na deze hoek daalt de lift coefficient. Voor de geintresseerden even verder. Deze hoek wordt dan de stall angle genoemd. Een beroemde hoek in bijvoorbeeld Flight Simulator. De liftkarcht neemt niet meer toe maar kan zelfs dalen, je vliegtuige zakt dus ook als een baksteen naar beneden als je de hoek niet verkleind, ofwel je neus naar beneden......
|
stoer hier heb ik echt heel veel aan,
en ik durf het bijna niet tre vragen, maar waar is die dichtheid van? |
vanhet medium waar je vleugel in zit...lucht vooreen vliegtuig (1.23 kg/m3) en water voor bijvoorbeeld een kiel v.e. zeilboot (1000 kg/3)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:55. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.