![]() |
Wat is de beste periode om lang weg te gaan?
Nou mogen jullie allemaal zeggen 'in de zomer' of zo..maar dat bedoel ik niet helemaal:) Ik bedoel eigenlijk wat de beste periode is in je hele leven. Ik wil graag verre reizen maken, maar wanneer zou dat het beste kunnen? Tussen middelbare school en universiteit/hbo/... zou opzich, lijkt mij, het beste zijn. Probleem: Ik ga waarschijnlijk op kamers, dus dan heb ik mijn geld wel harder nodig, lijkt me. Dan misschien na de universiteit, want tussendoor lijkt me ook niet erg handig. Heeft er iemand ervaring met een jaartje skippen van school? Kan je eigenlijk regelen dat je een maand niet naar de uni hoeft of is die mogelijkheid er helemaal niet?
Nou, help me out en tell me!:) Alvast bedankt:p |
Het lijkt mij beter om het als stage te doen oid. Of gewoon een jaar in het buitenland je opleiding volgen en dan weer terug komen. :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik zou na mn studie gaan, maar idd een studie met veel stage kiezen en in het buitenland is gaan is ook niet slecht.
|
wat is een goede periode?dat ligt natuurlijk aan je zelf. wil je jong (nu dus) gaan of maakt het je niet uit als je wat ouder bent (en dus misschieen relatie hebt) maar ja ook disipline om terug te gaan naar school moet je hebben.
Geld is erg belangrijk |
Ik zou tussen de middelbare school en hbo/universiteit gaan. Dan heb je gelijk voor je vervolgstudie een hoop extra kennis. Wel moet je de discipline hebben om nadat jaar weer terug naar school te gaan en dat zal niet makkelijk zijn. En tja, je zal er ook het geld voor moeten hebben..
|
Citaat:
Ik ga het overwegen:) |
Citaat:
Ik wil eigenlijk graag nu, het liefst vandaag nog, maar dat gaat nou eenmaal niet..:o |
Nadat je je laatste opleiding af hebt denk ik. Zeker als je het nog niet echt opschiet op de arbeidsmarkt. Dan gewoon ff een half jaar er tussen uit :cool: dan terug, en je richten op een baan.
|
Ik heb vorig jaar mijn HAVO-diploma gehaald en volg nu nog twee losse vakken als extra. Eigenlijk is dit dus al een tussenjaar.
Volgend jaar ga ik zes maanden vrijwilligerswerk doen in Slowakije en daarna nog een beetje reizen en werken. Ik heb me voorgenomen om te gaan studeren als ik 21 ben. Op dit moment ben ik er nog niet aan toe om te gaan studeren. Het kriebelt me nog veel te veel om al op één plek te kunnen blijven. Ook weet ik nog niet helemaal wat ik wil gaan studeren. Wat mij betreft is dit het perfecte moment om een jaar te skippen. Zo ben je wat ouder als je eenmaal gaat studeren en heb je wat meer 'levenservaring'. Dit moet je niet zwaar opvatten ofzo, maar ik denk dat je dan wat meer uitgefeest bent en wat serieuzer aan de slag kan. Kijk voor mijn verhaal rondom mijn reizen op: htpp://members.lycos.nl/merijnnuijten |
He Merijn,
Ik heb je site doorgelezen.. Wat ontzettend leuk! En..wat jammer dat ik nog geen 18 ben! Ik ga die links opslaan, want het is het overwegen zeker waard:) Echt super vet(y) Vandaag vertrek ik eerst maar eens voor een weekje Griekenland. Niet lang, maar zeker wel leuk:) |
Citaat:
Dankjewel in ieder geval voor het compliment!! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:59. |