![]() |
ziekte van pfeifer
ik heb waarschijnlijk de ziekte van pfeifer, maar nu wilde ik graag weten wat de symptomen daarvan zijn, en of je echt moe moet zijn om de ziekte van pfeifer te hebben, dat ben ik namelijk niet.
|
Zoek met de zoekfunctie.. er is al zóveel over pfeiffer gezegt.
Heel kort door de bocht: -keelpijn -opgezette klieren -moeheid -concentratiegebrek -last van lever/milt Dat kán, maar hoeft niet. Wacht de uitslag af, is het pfeiffer, ga dan wel rusten, ook al voel je je niet moe. Het kan btw heel goed dat je je niet moe voelt, veel mensen merken niet eens dat ze pfeiffer hebben. Maar dit soort dingen vind je allemaal wel als je even zoekt. |
Ik heb sinds ruim een maand ook pfeiffer. Ik was wel erg moe. Ik kon geeneens meer naar school fietsen omdat ik niet vooruit kwam en ik kon een lange schooldag ook niet meer volhouden.
Ik had een knobbeltje in mijn hals (opgezette lymfeklier) en in mijn lies. Later kreeg ik enorme keelpijn en koorts. En ik had steken in mijn zij/buik. Maar laat gewoon je bloed even checken. Vrij eenvoudige manier om te laten checken of je echt pfeiffer hebt. Trouwens, als je een lichte vorm hebt zonder leverfunctiestoornissen, hoef je niet echt moe te zijn. Maar je kunt dan nog wel heel lang dat virus bij je dragen. |
Citaat:
Verder klopt het wel wat Konijn (en bugge ook wel :p) zegt. :) |
Ik heb het ook gehad, ik had er ook nog eens Angina bij (n)
Maar ik was eigenlijk maar een weekje echt heel erg ziek, daarna was het snel weer over :) |
Citaat:
Angina pectoris? Hartproblemen, dus? Hoe kan je hartproblemen krijgen door Pfeiffer? :confused: Of bedoel je met angina keelpijn? Dat betekent het letterlijk. |
ik heb ook last van mijn hart...maar meer hartkloppingen en hij gaat veel te snel...komt door slechte conditie (schijnt). Maar geen angina pectoris.
|
Citaat:
das een soort van keelpijn. ze heeft het dus niet over hartproblemen |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
pff, hoeft er helemaal niks van te merken... virnedin van me heeft het nu, is nog kei hyper etc... heb het volgens mij al gehad... want samen fles drinken gedeeld, mar kmerk ook helemaal niks....
|
nou wees blij...
|
Ik had even paar vraagjes
Ik ben al een week en half echt extreem moe. Ook al slaap ik 's nachts goed, bij het minste wat ik overdag doe val ik terug in slaap of heb ik de drang om te slapen. Ben nu ook thuis van school want heel mijn lichaam voelt koortserig aan. En heb redelijk wat spierpijn. 't is geen griep (dokter is al hier geweest) want de pijn/ het gevoel waarmee ik rondloop voelt ook niet als griep aan. Verder heb ik ook redelijk vaak hoofdpijn + steken aan het uiteinde van mijn nek en het begin van mijn schedel. Als ik thuis de trap af ben (30tredes) ben ik buiten adem en wil ik liefst vanal gewoon in een zetel gaan liggen. Is er kans dat ik met klierkoorts rondloop? Waarschijnlijk ga ik morgen een bloedonderzoek laten doen maar ik voel me redelijk angstig. Vooral omdat ze altijd zeggen hoe besmettelijk het wel niet is via speeksel.. En kzou niet zo graag hebben dat mijn vriend of iemand anders het overkrijgt (via glas of zoen etc) |
Citaat:
Maarreuh...zonder de diagnose kan je toch ook mensen besmetten :confused: Ik heb trouwens nu ruim een maand pfeiffer en zover ik weet nog niemand aangestoken (maar de incubatietijd is ook een week of 6 geloof ik). Ik ben er niet zo bang voor, veel mensen hebben het toch al gehad (vaak zonder het te merken). En een griepvirus of verkoudheid geef je ook zo door... |
Ik ben helaas nooit meer 100% hersteld tot nu toe. Je hebt dan geen pfeifer meer maar je kan soms niet volledig genezen.
Ik hoop dat je het niet hebt. :) (y) |
Citaat:
Als je maar goed uitziekt, ik blijf het herhalen. Ook rusten als je je niet moe voelt! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Angina wordt in het dagelijks taalgebruik niet echt veel gebruikt. Het betekent weliswaar gewoon 'keelpijn', maar ik hoor het zelden in het dagelijks spraakgebruik. |
Als ik jou was zou ik gewoon even naar de dokter gaan en die laat bloed prikken en dan weet je of je het hebt of niet.
Niet dat die uitslag altijd de waarheid verteld, heb er zelf ook een paar maanden mee rondgelopen zonder het te weten, omdat ik maar last bleef houden toch maar nog een keertje laten prikken en toen had ik er ineens volgens de uitslag heel veel last van en mocht ik niets meer. Als je dus eventjes naar de dokter gaat weet je teminste wat je moet doen want als je ermee door blijft lopen en je wordt steeds moeier wordt het alleen maar erger. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:26. |