![]() |
Zomervoedsel
Wat is voor jullie, op ijs na, het ultieme zomervoedsel?
Een frisse salade, of wel gewone warme soep? Incl. recepten graag, lekker! |
frisse salade met kalkoen stukjes en aardbeien en balsamico-dressing... vanaaf weer :p
|
Pastasalade:
mais + appel + wortel + rozijnen + citroensap even laten intrekken/wellen ijsbergsla + tomaat + komkommer + ei + pasta + cashwenootjes + pijnboompitten toevoegen Fruitsalade: Allemaal lekker fruit + ijsbergsla Pompoensoep: prei smoren pompoen erbij bouillon toevoegen (van die blokjes met water) wat kruiden erbij (laurier, peper, foelie, kruidnagels) en dan nog even de grote pompoenstukken fijnstampen Maar eigenlijk eet ik vaak hetzelfde als in de winter (okee, geen boerenkoolstamp, maar pasta, rijst en groenten enzo wel) |
Ik vind komkommersalade het lekkerste, en dan in deze versie:
Komkommersalade met dillesaus. Ingredienten: 1 grote of 2 kleine komkommers, 1 kleine kropsla, 1 bosje dille (of dragon uit azijn), 1/8 liter room, zout, peper, 2 eetlepels yoghurt. Bereiding: Was de komkommers, droog ze af en snij ze in dunne plakjes. Komkommers met een dikke harde schil eerst schillen. Haal de harde buitenste bladeren van de sla, pluk de grote bladeren in stukjes en was ze onder stromend koud water. Laat ze uitdruipen. Was en hak de dille of dragon klein. Roer de room met zout, peper, yoghurt en dille en meng de saus door de plakjes komkommer. Leg de komkommersla in het midden en schik de kropsla eromheen. Advies: Wilt u deze salade nog iets frisser van smaak hebben, druppel dan ook wat citroensap door de saus. |
Een frisse salade (sla, radijs, komkommer enz.) en stokbrood met salades (tonijnsalade)
|
Fruit. :p
En ook wel salades (macaroni-salade ofzo bv). |
fruit
sla komkommer tomaat huzarensalade macaronisalade aardappelsalade watermeloen |
Stokbrood met van alles er op (kaas, kruidenkaas, ham, tomaat, komkommer, ei, ketchup, mayonaise). Oftewel: een broodje (on)gezond als avondeten. Is heerlijk (y)
|
Fruit, milkshakes, gourmetten, salades etc.
|
Koude schotel (y) , allerlei salades met stokbrood, barbecue...enz enz
Zeg maar alle licht verteerbare dingen die gemakkelijk klaar te maken zijn. (Barbecue is een uitzondering) |
Salade's, soep en stokbroodjes met kruidenkaas, koude schotel en milkshakes
|
Water en brood, net als in de winter
|
Vooral veel fruit :)
|
Fruit jah.
En vooral veel te veel fastfood :o |
Brood met aardbeien en suiker (y)
|
Ik heb, herinner ik me nu, vorige zomer echt heel weinig ijs gegeten :o
Ik vind gourmetten en barbecuen echt iets voor de zomer! :)(y) |
IJs natuurlijk!
En frisse salades en vers fruit en lekkere broodjes gezond. |
Fruit, water en vooral: ijsjes :D
|
mijn moeder maakt als het warm is altijd iets lekker fris bijvoorbeeld:
macoroni (pasta) koken en af laten koelen daar doorheen pleur je een beetje ketjup en curry (echt niet te veel) dan doe je er sla door heen en tomaat en gekookt ei enzo dat is echt jammie |
Tsatsiki!
een of andere koude tomatensoep. en.. barbeque.. |
sla, broodje gezond(zonder kaas), meloen, veel fruit, koude schotels, komkommer salade, en op de rest kom ik niet zo 1 2 3
|
witlofsalade eet ik alleen maar in de zomer, 's winters nooit... en zomerfruit natuurlijk :)
|
In de zomer heb ik vaak zin in fruit, prik (lekker koel glas cola :cool: ), salades, pasta en snoep. (winegums ofzo, chocolade heb ik in de zomer echt geen zin in :s )
|
Koude salades met penne rigate (pasta) mozzarella, tomaat, olijven en van die pitachtige nootjes (ehh hoe heet dat ook al weer)
En lekkere fruitsapjes :) en komkommer :) |
Watermeloen, maaltijdalades, barbecue, stokbrood, rood fruit. Dat soort dingen :)
|
Barbeque!
|
Fruit (maar dat eet ik in de winter ook erg vaak :p) en ijs, barbeque..
|
Salade
|
huisgemaakte koude schotel.
|
Fruit :)
|
watermeloen :D
|
Citaat:
btw: tomaten met italiaanse kruiden (verse basilicum!) is ook een must voor mij! en een halve watermeloen als lunch eten is ook errug lekker ;) |
bietensalade
Rode bieten, aardappels, zilveruitjes, augurken, kaasblokjes, paprika :o |
(Water)Meloen, aardbeien, broodje gezond, barbecue, milkshakes.
|
mango, ijsjes, meloen met ham, watermeloen
|
Koude soep! Gazpacho is goed.
En, antipasti-salades zijn erg goed te pruimen (het hele jaar door) maar zeker in de zomer. Ik vind koud eten met warm weer een stuk beter. Koude couscoussalade, koude pastasalade...kickass |
Citaat:
pak tomatensap in een grote kom doen. rood paprikaatje, komkommer, knoflook en sjalotje klein snijden (echt klein). Door de tomatensap. Dan een scheut olijfolie. Een beetje rodewijnazijn en een klein beetje tabasco. Verder nog wat kruiden naar smaak (tijm, basilicum bijvoorbeeld, altijd goed) en een snufje zout. Wegzetten in de koelkast totdat het echt koud is. pastasalade: Zoek wat groenten uit die je lekker vindt en grill die op een grillplaat. Kook de pasta (Penne vind ik het lekkerst, dat zijn van die grote maceroniachtige tubes. Zodra de pasta gaar is (al dente) afgieten en direct afkoelen met stromend koud water. Anders gaart de pasta door en wordt het te zacht en flutterig. Pasta in een kom doen en gegrilde groenten erdoor. Nu maak je een dressing van een goed olijfolie, een klein vleugje balsamicoazijn, peper/zout, geperste knoflook en genoeg (verse) kruiden. Daar zijn ze weer: Tijm, oregano en basilicum :) Beetje salie is ook lekker d'r bij. De dressing verdeel je over de pasta. Tenslotte nog een handje cashews of pinda's erdoor en alles goed mengen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:21. |