![]() |
Social studies
Toen ik ging zoeken naar een studie SPH of creatieve therapie kwam ik de nieuwe studie social studies tegen. Dit is de nieuwe studievorm waarbij maatschapp. werk en dienstverl. , cultureel maatschapp. vorm. en sociaal pedagogische hulpverlening gecombineerd worden.
In Nijmegen beginnen ze daar over 2 jaar mee en in den Bosch komend jaar al. Weet iemand of het klote is om een nieuwe studie te doen? Zijn dingen dan slechter geregeld? En heb je op de arbeidsmarkt vaak meer aan een diploma van een nieuwe studievorm of is de oude SPH beter? En wordt social studies nóg breder dan alleen SPH? |
Als ze al die studies gaan combineren, dan lijkt me dat die opleiding idd nog breder wordt dan alleen sph (moet ook wel, lijkt me).
Mijn ervaring is dat het vrij klote is om een nieuwe studie te doen...dingen zijn dan idd vaak slechter geregeld. |
Breder = minder diepgang.
Als je werkloos thuis wil zitten met een vod waarop staat dat je van álles *iets* weet maar van *niets* veel weet, is het de juiste opleiding voor jou. |
Mensen die sph hebben gedaan komen ook nog steeds met vrij veel gemak aan een baan. Dat een opleiding breed is, hoeft dus niet altijd veel te zeggen over wel of geen kans op een baan.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:19. |