![]() |
ma-pil/ongesteld
Hey
Ruim vier weken geleden heb ik de morning afterpil genomen, vijf dagen nadat ik ongesteld geweest was. Nu ben ik nog steeds niet ongesteld geworden, wel een keer zo'n 'doorbraakbloeding', een week na het innemen. Heeft iemand ervaringen hiermee, hoe lang het duurt voordat je menstruatie weer normaal wordt? Ik ben niet aan de pil. Bedankt! |
staat bij de bijsluiter
|
Nee, alleen dat het later kan zijn maar niet hoeveel later... logisch ja, maar wil graag weten hoe dat bij anderen zat...
Mn cyclus heeft normaal ongeveer 24 dagen. |
ik denk dat dat toch echt verschilt per persoon... de een zal helemaal niet later zijn of juist vroeger, en de andere een maand te laat. Als je je zorgen maakt zou je naar de apotheek kunnen gaan en het daar vragen :)
|
hoe weet je of iets een doorbraakbloeding is of dat je ongesteld bent?
|
Citaat:
|
Ik dacht het omdat het wel erg vroeg zou zijn om ongesteld te zijn...
|
Dat je vroeg ongesteld wordt, kan juist met de ma te maken hebben.
|
Als het goed is staat er in de bijsluiter dat als je deze pil slikt binnen 12 dagen na je laatste menstruatie het juist eerder komt. Is het al langer dan 12 dagen geleden dat je ongesteld was dan ben je "gewoon op tijd"
Bij jou was het de 5e dag dus zou je het waarschijnlijk eerder worden dan normaal.. waarschijnlijk was je dan toch ongesteld en was het niet "een tussen tijdse bloeding" Maar dat weet ik verder ook niet zeker? Als je twijfelt zou ik toch even langs je huisarts gaan.. Succes |
hmm en als je em dan geslikt hebt TOEN je ongesteld was? en je ( terwijl je altijd regelmatig ongesteld was) nu 2 dagen overtijd bent??? sorry dat noem ik niet vervroegde menstruatie!
|
Als je op dat moment ongesteld was is de kans op een zwangerschap heeeeel erg klein. Want als je ongesteld bent raakt je slijmvlies los...en dat is het spul waar jou eitje zich in gaat nestelen...
Dus de kans op een zwangerschap is klein MITS je het altijd veilig gedaan hebt.. Heb je het na die ma nog niet veilig gedaan dan is de kans heel groot natuurlijk.. Maar ik hoop dat je niet zo stom geweest bent.... Groetjes Yvonne |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:43. |