![]() |
schraal gedichtje ;)
Welnu als dit niet kort en krachtig is:
"De zon gaat onder, ik voel me bijzonder" |
"De zon gaat onder, en ik vind dit NIET bijzonder."
Sorry, maar zo'n zinnentje kan iedereen wel bedenken... |
Ik begrijp het omdat het simpel is. Ofwel begrijp ik het niet omdat het te simpel is en dan wens ik verdere uitleg.
|
Citaat:
|
Geweldig, fantastisch, geniaal, alle lof. Je wint hier vast vele prijzen mee! Heb je al eens gedacht om het uit te geven? :)
|
hmmm een zinnetje kan poezie prima vertalen hoor. Waarom meteen zo kortaf en denigrerend?
"Misschien begint geloven in God wel bij de aandacht, de bewogenheid voor de ander." Toon hermans. En wat dachten jullie van de wandspreuken? als jullie dan al iets afkraken kom dan ook ergens mee, want dit is gewoon geouwehoer over niks. |
Citaat:
|
te kort, een gedicht mag wel wat meer inhoud hebben. Anders geformuleerd had het beter geweest.
de zon gaat onder en daardoor voel ik me bijzonder zo vind ik hem al veel beter. |
Citaat:
|
Vraag een kind te rijmen met onder en dan krijg je ook zo'n zin. :|
En hij is ook niet origineel.... Kijk, als die origineel was ok, dan was het nog iets... |
Citaat:
Dit is dus net wat ik bedoelde!! Vind er zelf een als bewijs dat het toch zo gemakkelijk is :o (vraag het aan een kind als je zelf niet genoeg inspiratie hebt) |
Citaat:
poet (de ~) 1 [inf.] buit Ik geloof niet dat deze definitie op mij van toepassing is. Zou je mijn verzoek alsjeblieft alsnog met onmiddelijke ingang willen honoreren? Bij voorbaat dank. |
Citaat:
oh "mijn god"n een echte grapjas, Ben je echt zo stom als je jezelf voordoet? poëten is meervoud van poëet ( wat een debiele reactie) Als je ideeen gaat opzoeken vind je natuurlijk ook niets hé!! tsssss..... |
Citaat:
Ik zal, omdat je het standpunt dat door menigeen hier wordt of werd gesteund niet lijkt te begrijpen en om op Secreets woorden te reageren, je eens uitleggen hoe weinig je zinnetje inhoudt, hoe makkelijk je het kunt vormen en hoe weinig het bijdraagt aan wat dan ook. Citaat:
Verder is het mooi om zo'n zin, omdat hij toch al zo instabiel is in zijn uppie, enig grondvest te verschaffen door hem te laten rijmen en van metrum te voorzien. Ook omdat deze zinnen vaak de intentie hebben te onderwijzen en daarom in het hoofd moeten blijven hangen. De rijm is daarvan aanwezig, hoewel deze het enige criterium is dat de poeet gevolgd heeft. Maar het komt zeer geforceerd; het heeft er dan ook alle schijn van dat dit, in de hoop serieuze reacties ontlokt te kunnen krijgen, een methode was om de dichterlijke waarde aan deze zin nog enigszins te kunnen verdedigen. Misschien is de intentie anders; het komt wel zo over. Citaat:
Ik ben bang, al heel lang. Zonder jou voel ik me moe, in de wei staat een koe. Op vakantie ga ik graag, het liefst naar Praag. Ach en wee, hier groeit geen weegbree. Ik ga door een deur, in de vijver zwemt een steur. 's Nachts is het donker, er rijmt hier niets op. Ik fluit een wijsje en eet graag een ijsje. Wat is het leven leuk, ik lig in een deuk. Moet ik verder gaan? (y) |
Citaat:
mmmmhhh.... je hebt een punt moet ik toegeven, ik geef het op mijn zinnetje te verdedigen, mijn verdediging is murwgebeukt door jullie o-zo enthousiaste reacties ;) Ik vind trouwens dat je een echt natuurtalent bent!! Waw je zinnetjes zijn gewoon enorm!! echt je geniet mijn volle bewondering van nu af aan! :D (heb je ook nog andere gedichten? ik hoop van wel ;) ) |
Citaat:
Toen ik je regel las deed het me denken aan een regel uit Polleke(de film, en niet zeiken dat ik onderontwikkeld ben, want de film was gewoon goed). "Ik vind het fijn, om hier te zijn". Daar vond ik het mooi in zijn eenvoud, en omdat het zo oprecht uit dat kleine kind kwam. Hier heb ik dat minder. Misschien omdat je geen klein kind met lieve ogen bent, misschien omdat je het niet in een afkickcentrum voor je vader geschreven hebt, maar waarschijnlijk komt het doordat je de sfeer mist. Dat zal dan waarschijnlijk door het gebrek aan verband komen wat dynamico zo goed uitgelegd heeft. |
Citaat:
mmmh... ik heb het uitgevonden toen ik samen met men vriend in de duinen zat te kijken naar de zonsondergang....( was m.a.w. gewoon weer zo'n stomme opwelling van me :) ) is dat genoeg beschrijving van de sfeer? ;) |
Citaat:
dynamico ( wat is je echte naam bye the way? is zo stom om iemand paard van troje of dynamico te noemen-> mijn naam is Anatalia) volgens mij spreek je hier jezelf een beetje tegen, niet?? of was het gewoon sarcastisch bedoeld :D |
Citaat:
|
Je hebt gelijk! Het enige probleem is dat het moeilijk is om in een zin een context weer te geven ;)
in ieder geval bedankt ;) |
Na bovenstaande reactie's te hebben gelezen, denk ik dat het op zich een leuk idee is, maar dat deze vorm zich gewoon niet leent voor dit onderwerp: óf je kiest ervoor deze context te beschrijven, dus kies je een andere vorm, óf je probeert wel zo'n zin te schrijven, maar probeert een andere inhoud te weergeven. Ik denk dat dit soort gedichtjes zich niet echt voor situatiebeschrijvingen lenen, maar meer voor 'statements'/overwegingen, net als het voorbeeld dat eerder werd gegeven.
|
de zon komt op en ik voel me fokt op
|
Ja leuk. Dit is het beste gedicht van de tien topics die ik hier net heb aangeklikt. Heel leuk!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Is dat een undercover van jou ofzo? :P |
Citaat:
Nou, zo'n simpel zinnetje wel... Toen ik een klein kindje was (in de 1e :p) moesten we ook gedichtjes schrijven en volgens mij zat deze zin (die van de TS) in mijn gedicht. :o Dus nee... niks bijzonders... :bloos: |
Wat voor een wijsheid spreekt uit dit gedicht...!
|
Citaat:
|
Precies, precies!!!! En meer wijsheid dan dat is er niet!
Oh ik ben nu superenthousiast door je leuke antwoord :D (y) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Zo :D :bloos: |
Citaat:
en je hebt spiegels. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Sinds wanneer worden een profeet zijn eigen profetieën voorspeld? :D
De tijden zijn niet meer zoals ze waren vroeger was alles beter :D |
Stelletje spamnichten, hou eens op! :p
Citaat:
Citaat:
Anatalia klinkt mooi! :) Maar ik heb altijd van mijn moeder geleerd dat je op internet niet je gegevens door mag geven.. :o :p En anonimiteit bevalt me wel (hoewel mijn broertje hier ook zit en dat mijn anonimiteit niet echt bevordert..). Noem me maar gewoon Dyno als je Dynamico te lang vindt. ;) |
Niet zo chatten graag :) . Bij chatten moet hij dicht.
|
Mijn excuses, de zon ging onder.
Registratie van tijd is een zonde, God heeft de tijd namelijk niet geschapen. Om zoveel moeite te doen voor iets ongoddelijks is pure blasfemie, dus heeft God in het jaar 0 de mens het recht onvoorspelde profetieen te doen ontnomen, daarom voorspel ik bij voorbaat. Niet dat ik het zelf nog snap, maar goed. Moet God het me maar niet zo lastig maken. Laat de zon gewoon lekker ondergaan. |
Citaat:
Wees gerust, ik zal je anonimiteit niet schenden, neenee zo ben ik niet, ben je trouwens van plan om meer van die "zinnetjes" zal ik ze maar noemen te schrijven, ik blijf je eeuwige fan in ieder geval ;) *lekjes* ;) bye the way ik ben een stout kind dus ik zeg ook nog mijn leeftijd erbij, ik ben 16 en woon in Antwerpen (het Rome van het noorden ;) :evil: |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:37. |