![]() |
Noob in de fotoshop
hallo sinds een paar dagen heb ik fotoshop 8.0, maar ik weet sommige dingen niet. Kun je mij helpen?
1. de taal is in het engels, waar kun je dit veranderen? 2. kun je me enkele tips geven over de knoppen en waarvoor ze dienen. 3. hoe kun je verschillende foto's met elkaar mengen zoals in die fotoshop contests. dank bij voorbaat( :cool: ) |
1. Niet.
2. Zie tutorials. Deze leggen je stap voor stap uit hoe je de meest standaard functies kunt gebruiken 3. Neem 2 foto's, en zet iedere foto op een eigen laag. Haal met de erase-tool met grote brush de scherpe randen weg. Een beetje schuiven, en voila, een gemengde foto. (In plaats van randen weggummen kun je ook delen van de tweede foto selecteren, evt. oneffenheden weggummen en vervolgens in foto 1 plaatsen) |
antwoord op vraag 1 - Het is slimmer om engels te houden want
1. Je engels word beter 2. Een shit load aan tutorials zijn in het engels 3. De meeste bedrijven gebruiken de engelse versie omdat dat het nieuwste is 4. Zie dit Blur word vervagen Distort word Vervormen dat ziet er niet uit. antwoord op vraag 2 - Lasso tool Marguee tool en Eraser dat is het zo'n beetje |
Citaat:
|
dat van mij was toch al op een tragisch slecht niveau dus dan liever twee talen die ik slecht kan dan 1 taal half :D
|
mercikes
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Niet erg handig voor een photoshopn00b als ik. |
Citaat:
:p |
Citaat:
eej tenks men... :( |
Citaat:
2. Zie de help file 3. gebruik google http://www.google.nl/search?q=photos...TF-8&hl=nl&lr= |
Citaat:
|
Citaat:
oops :o |
Citaat:
|
haha (n)
|
F1 wil meestal wel werken om de uitleg van de knoppen te zien te krijgen.
En aangezien dit toch over Photoshop CS gaat: bij wie werkt nog meer de ctrl-snelkoppelingen niet? Ik bedoel, ctrl-z of ctrl-c en ctrl-v vind ik toch wel fijn om te doen, maar mijn Photoshop CS pakt ze niet. (dus heb ik 7.0 maar weer geinstalleerd) |
Offtopic:
Iedereen heeft het altijd over "Photoshop", maar is bijvoorbeeld "Marcomedia Fireworks MX" niet goed ? Dit programma heeft ook veel functies en is makkelijk te volgen. |
trial & error
|
Citaat:
|
Begin gewoon lekker met Paint Shop Pro. Veel gebruiksvriendelijker en werkt veel beter.
|
Citaat:
Behoorlijk genaaid als ie er 1500 eu'tjes voor neerlegd :D |
Citaat:
en Mercurial? Fireworks is idd ook wel leuk, alleen zitten er qua foto bewerkings mogelijkheden wat minder functies op en ik denk dat in dat opzicht photoshop ook wat gebruiksvriendelijker is. En Fireworks werkt met zowel pixels als vectoren, dus dat werkt ook weer anders! :D maar voor het simpelere werk gebruik ik idd ook altijd Fireworks! :D |
ik heb photoshop 7.
|
Citaat:
|
Citaat:
Kom op joh, je snapt ook wel dat dit geen warezboard is toch...? op http://www.macromedia.com/ kun je een trial versie vinden. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:00. |