![]() |
Gevolgen voor de onderverhuurder
Ik heb een kamer gevonden in Amsterdam, echter wel in onderhuur. Ik heb aan mijn oom gevraagd die in de omgeving van Amsterdam woont of ik mij bij hem zou mogen inschrijven.
Ik vraag mij zelf echter af of hij hier iets van zou merken. Hij woont gewoon met een gezin dus er zou geen extra toeslag betreffende vuilophaaldiensten bijvoorbeeld bijkomen. Volgens mij heb ik alleen een toestemmingsverklaring en een kopie van zijn ID nodig, om vervolgens bij het stadhuis te melden dat ik op zijn adres kom inwonen. Is dit juist? Overigens geloof ik dat gebleken is dat de controles van onderhuur (en de hierop volgende rechtzaken) voor de IBG onbegonnen werk waren en dit zijn gedogen. Om nog even mijn mening erbij te zetten wat betreft onderhuur. Ik denk dat men zich de vraag zou moeten stellen waarom studenten (mensen) huren illegaal onder? omdat er nou eenmaal tekort woningen zijn. Niet? :-) o.a. http://www.indymedia.nl/nl/2003/12/15936.shtml |
Het enige wat ik mee moest nemen bij het inschrijven in Amsterdam was mijn eigen paspoort verder niks...
|
Je hebt volgens mij ook alleen je paspoort nodig, dan schrijf je je in bij je oom. Zorg dan dat je iig daar je IB-G post ontvangt. Verder zal het geen probleem zijn om vervolgens onder-te-huren. Aangezien je daar niet staat ingeschreven, kunnen ze je moeilijk vinden.
|
Ik had dacht ik ook m'n huurovereenkomst of iets van de verhuurder oid nodig, maar dat weet ik niet meer zeker... Kun je gewoon vragen bij de gemeente, wat je nodig hebt om je er in te laten schrijven ed.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Op het moment dat je uitwonende studiefinanciering krijgt, moet je ook zorgen dat je op dat adres bij de gemeente ingeschreven staat...en volgens mij ook dat dat je postadres bij de IB-Groep is (of kan je een ander postadres dan je woonadres opgeven?).
En de IB-Groep is DOM wat dat betreft... Zorg dus dat je dat goed regelt. :s |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat: