![]() |
examenstof biologie
Weet iemand de precieze stof voor het examen biologie? xxx
|
Ik had wat gevonden op www.havovwo.nl en dan naar het vak en dan examenprogramma 2004 en 2005...
Is dat wat? Weten anderen dat ook misschien? En misschien heeft iemand nog een site met uitleg ofzo, zoals bij eco stond :o |
voortplanting (bij de mens en die veranderingen enzo) hoeft niet en imunisatie hoeft niet.
Ben ik blij van want imuniteit is vet veel leerwerk. Van dat eerste is wel jammer want dat is net zo simpel |
Ja helaas :( verder hoef je de paragraag(Thema1 paragraaf 6 in B1 Biologie voor Jou) over de bouw van planten ofzo niet te kenne. Wij hebben een boekje gekregen over de precieze dingen die we moeten kennen van bio!
|
stofwisseling van de plant hoeft ook niet
|
voor de mensen die nectar hebben:
achterin staan alle onderwerpen met numers ervoor. deze : * 34 - 48 * 72 - 74 * 158 - 167 hoef je niet te kennen |
Kijk ook eens op:
www.bioplek.org Is ook een hele goede site! Staan samenvattingen, test examens en alles wat je voor de voorbereiding van je examen nodig hebt. IEDEREEN SUCCES MET HET BIO EXAMEN! |
kijk even in je examenbundel daar staat in het stuk voorin wat je dus niet hoeft te doen voor het centraal examen.....
Kusje |
we hebben ook een overzicht gekregen.. kweet alleen nie waar ik hem heb :bloos: lekker slim ook.. moet ik maar ff achteraan morgen... Maar voortplanting bij de mens hoeft inderdaad niet! en stofwisseling van planten ook niet???? :confused: ik dacht van wel..
|
Ik open een topic over Hoe ze biologie gaan leren. Tuurlijk begrijp ik dat als het onderwerp er al is geweest dat ik het niet nog een keer moet openen. Maar LET OP lees wat mijn vraag is en LEES wat er in dit topic staat:
http://forum.scholieren.com/showthr...threadid=821578 Daar gaat het toch over heel iets anders?!!!!! Lees voortaan eerst goed voordat je een topic sluit ja, dit is echt zwaar irritant. Dus ik weet niet of dat kan maar willen jullie heb weer open asjeblieft. Ik bedoel dit niet boos maar het is gewoon heel irritant :) |
nou, ik ben ook wel benieuwd eigenlijk amerie... maar Balance heeft in je 'forumbazen lees ff' (ofzo) topic geantwoord dat je je vraag in dit topic bij moet posten ;)
en ik vraag het me ook sterk af hoe ik mn bio erin ga krijgen (en hoe dat anderen gaat lukken!) |
je hebt van die diagnostische toetsen en een complete examen bundel..... Vooral met bio omdat het gewoon veel is kan je met die toetsen nakijken wat je al weet het andere via samenvattingen leren en dan als een soort controle opgaven uit een examenbundel doen......
Kusje |
K ga niet echt leren voor Bio, ik vindt t supersimpel. Alleen een beetje aantekeningen doornemen en de tekst doorkijken. K kan beter voor andere vakken gaan leren
|
op de vraag HOE ik het ga leren: hoofstuk doorlezen kijken of ik het begrijp. begrippen/rijtjes stampen. samengevat leren. en dan oefenen. belangrijk vind ik dat ik het begrijp. dus ook de vragen uit het boek nog ee nkeer maken
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
jeetje, ik vind t echt moeilijk! |
nah, ik dacht ook dat ik het wel kon... ging ik even de quickscan maken op http://www.examenbundel.nl, véél moeilijker dan ik had gedacht (n) ... dus ik ga toch maar leren :s
|
ik heb ook ff dat testje gedaan.
ging bagger :( bah, dat maakt me alleen maar gestresster. |
wel ff rekening mee houden dat die testjes van examenbundel.nl véél moeilijker zijn dan de examens.. :s neem nou... NATUURKUNDE!! hartstikke makkelijk, examenbundel gaat hartstikke goed, kom ik op die site van examenbundel gaat het dus zwaar bagger :s
SUC6 met leren!! :) :D |
Citaat:
|
heeft iemand de boeken biologie voor jou?
welke thema's zijn daarvan uitgesloten? |
Citaat:
|
wij kunnen vast wel het een en ander aan Donald Duck vragen... (y) :cool: :D
|
jaa dat is ook een goed idee. (vraag me af of ze er zelf blij mee is ;) ) :D
|
Citaat:
D2 Stofwisseling van planten (72-74); E6 Huid en immuniteit (158-167). |
Eyyy!!!
Mijn leraar bio zei dat je erfelijkheid ook niet hoefde te leren.... Weet iemand of dit zo is??? Mijn bio-leraar is nogal warrig, dus hij zal zich wel vergist hebben :s Alvast bedankt, en iedereen heel veel succes met zijn/haar examens... xxxxxxx |
eeeeh, erfelijkheid toch wel?? :confused: lijk ik nou op die leraar??
|
Haha!!! Neej, die leraar is net zo'n verstrooide professor dus.
Maar dan zullen we dat wel moeten leren, ik heb nl nog nergens gelezen dat het niet hoeft Helaas!! Maar ik wou ut gewoon zeker weten... Doegie, xxxxxxxxx |
GRRR kutslotjes :mad:
''Iemand hier die weet welke hoofdstukken van het boek ''Biologie voor jou'' geleerd moeten worden. Of eventueel belangerijk zijn!'' |
Biologie voor jou :
Citaat:
|
Citaat:
|
jah maar die quote kwam van iemand van mavo..., ik weet niet meer wie het vroeg.. van welk niveau ^.^
|
gebruiken jullie trouwens binas of biodata bij het examen?
bij ons geld het zelfde behalve dat van die planten :) |
ik zou maar biodata gebruiken...!! ^^,
|
Citaat:
wij krijgen binas... maja die ben ik ook gewend.. :) |
wat is ut verschil tussen biodata en binas
|
maandag of dinsdag zat VWO naast me.. en ze mocht óf binas... óf biodata gebruiken. En jah, binas krijg je, maar voor biologie is biodata toch écht aan te raden... ^L^
|
Citaat:
|
Citaat:
het is veel ns en sk maar ook wel bio dingen maare ja ik weet nie als wij mogen kiezen wat ik dan doe :s heb biodata nog nooit gebruikt of gezien :o |
owkeej, ik gebruik al twee jaar beide... voor bio is biodata echt aan te raden!!!
(beetje gek om op iemand te vertrouwen die je niet kent... en het gaat nog wel om je examen!! maar I SWEAR!! als je moet kiezen: echt biodata!! ) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Heeft iemand het programma Meer ergens.. heb namelijk zo goed als niet geoefend en het is 40% van het examen ofzo.
Alvast bedankt!!! |
Citaat:
heb nog nooit van "meer ergens" gehoord, en dan lijkt het me onlogisch dat dat 40% van het exmaen is? |
Citaat:
|
Citaat:
staat goed uit gelegd |
Citaat:
|
Heeft iedereen ook het Compex gedeelte?
Op de pc dus |
wat is een site waar alles (dna enzo) staat uitgelegd...want bio is echt moeilijk en snap er niet echt veel van..
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:42. |