![]() |
je nieuwste ontdekking
ach, het is een andere variatie van een tip-topic
het leuke aan met muziekforum vind ik dat ik er nieuwe bandjes ontdek. maar dit wordt de laatste tijd iets minder, dus misschien wel een leuk idee om hier te posten wat jouw nieuwste interesse op het muziekgebied is en welke band je sinds kort wel goed vindt. zet er meteen bij wat voor soort muziek het is, of vergelijk het met een andere band. dan kunnen we gaan downloaden als het ons wel leuk lijkt |
[indie-rock] Ik haalde zondag 'A hostage and the meaning of life' binnen van de band Brazil. Ze hebben hem dit jaar uitgebracht en ik vind het wel lekker klinken. Het klinkt heel erg at the drive in achtig, net zo experimenteel en chaotisch.
plaatje van cdhoes: http://www.theprp.com/reviews/images/brazil.jpg |
dag lief :p :cool:
The Cure op Indie toer: Modest Mouse - Good News For People Who Love Bad News hiphop-soul-funk-soundscapes-dinges: Funkstorung - Disconnected |
|
Air - Surfing On A Rocket > Catogorie: ?
[Tip: Als je dit liedje download met Kazaa, download dan niet het liedje met de catogorie Funk] Air - Cherry Blossom Girl > Catogorie: ? Muse - Sing For Absolution >Catogrie:Rock :) |
ik zeg: BURST !
kheb er nog geen cd van maar wat ik te horen kreeg bij gvh festival vond ik echt VET! |
The Never Enders
Emo-punk met een ruig randje. Check vooral de track "California vs. New York" Hollywood Ending Emo. De drummer van Belvedere drumt ook in dit bandje. Beloved De oude cd's/ep's zijn niet zo geweldig, maar check de nieuwe cd: Failure on! Emocore op z'n best! Dat gebrul word door de drummer gedaan. Erg netjes. deze band waart al wat langer rond maar misschien dat sommige mensen ze nog niet kennen: Emery Erg geniale emo cd: The weak's end voor de volgende bands ben ik te lui om een omschrijving te maken, maar als je bovenstaande bands vet vind, moet je deze ook checken: Anberlin, Thousand Foot Krutch, Lucky Boys Confusion en Red Tape |
Citaat:
|
Ted Leo & The Pharmacist
leuke pop/rock. Schijnt in amerika nogal een cultstatus te hebben, maar hier heeft vrijwel niemand van 'm gehoord. jammer. favoriete liedjes: 'tell balgeary balgury is dead' en 'where have all the rude boys gone?' |
Burn Your Wishes vond ik wel leuk klinken. Is een of ander project van mr. Dutckewietz (of hoe je dat ook moge schrijven) van Killswitch Engage.
|
Citaat:
"When you're not touring you're?: Playing in another band called The Hollywood Ending" en ik heb die EP ook gedownload onder de naam The Hollywood Ending |
Citaat:
vette shit idd! |
mijn nieuwe ontdekking: ik heb haar op m'n tenen :eek:
ze maken geen muziek though.... |
Jed Whitey
Erg rock n roll met veel melodie en ergens 80s hc punk invloeden. Supercool. |
nu al een cool topic.
|
JR Ewing.
Nouja, niet nieuw maar wel nieuw als in dat ik ze nu gigantisch vet vind. |
freak kitchen
supervette experimentele metal (hoe ik het anders moet omschrijven weet ik niet....) vooral de cd "move" is supervet |
Flair Play Commitee : Experiementele shizzle dat zweeft tussen turntablism, trip-hop, hip-hop/prog-hop.........
Bestaat uit een DJ, 2 of 3 MC's en een aantal muzikanten....... Erg coole shit, is trouwens ook nederlands (y) Zou destijds nog een linkje plaatsen voor Cheops, maar niks gevonden....:| Iemand?? Mindshelter:Industrial/ nu metal van neerlandsche bodem..... Hoorde alweer een hele tijd geleden op 3voor12DB, je weet wel die kut show op 3FM...... Is wel vet, heb er maar een paar tracks van, meer kan ik niet vinden...... Spoon:Leerde ik kennen via een BMX video van Max Hoffman, daar stond ie op......... Ik zelf vind het iets weghebben van Franz Ferdinand, liefhebbers van deze band moeten maar een "take a walk"downloaden....... Rocket From the crypt: Beetje punk achtig iets, down maar es savoir faire...... Funk D'void: Beetje lounge achtige dance, lijkt een beetje op Daft Punk...... Down All that mathers Rammelzee Oldschool hip-hop, soms een beetje prog....... quack Pay the rent Beatbop Cheezy Lipstick Jamin Zabar Jamin Zabar Rocket from the tombs: Beetje tussen proto-punk en stoner in..... So cold What love is Transfusion Sonic Reducer Satisfaction ga zo maar door Kings of Leon: Luister ik de laatste ook steeds vaker, tis een beetje jaren 60 rock, maar het zijn gewoon jochies van een jaar of 20 :cool: Hun album heet youth and young manhood als ik me niet vergis, als je iets wilt horen van ze moet je ff Holy roller Novacaine downen...... Addie Brik: Beetje exotische dance/elektro, beetje moeilijk te plaatsen........ |
Niks. Ik staal al lang droog.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Vrij goeie shit ja. |
nieuwste ontdekkingen
electro: * japanese telecom tips * hundred reasons - shatterproof is nog a challenge $ rockt de pan uit * maxeen - ?? $ voor the police fans een must have * beerbong - beerbong $ (italie) must have voor fans van snelle skatepunk * belvedere - fast forward eats the tape $ spreekt voor zich and the list goes on and on |
cool topic, maar ik zou het niet weten :/
|
Citaat:
Luckyboys Confusion: Tja, wat is het... een combinatie van Heideroosjes, Blink182, Rem, Live, Smashing Pumpkins, een hele hoop andere dingen die ik herken maar niet kan thuisbrengen met daardoorheen reggea-achtige dingen en zo. Vaag maar ontzettend vet. Willem Breuker Collectief: Happy jazz met volksmuziek, Nederlandse teksten uit de oude doos, klassiek, folk en experimenteel. |
Citaat:
Rocket From The Tomb is in principe gewoon de Dead Boys, maar toen zat Stiv Bators er nog niet in, dus met een andere zanger. Als je dat digt kan je beter de Dead Boys uitchecken, 20 keer betere zanger ;) meer glam punk rock, aantal nummers hebben ze ook meegenomen in de Dead Boys als Sonic Reducer en What Love Is. tsja nieuwe ontdekkingen? mmmm...... The Ghetto Ways: garage rock, wild, ranzig en primitief The Minds: 77-stijl-punk rock, met pop en orgels. The Sleazies: ook 77-stijl-punk rock met teksten over junkies en sex |
Ik ben nu 4 maanden verstoten van de stad, dus nieuwigheid zit er weinig bij. Wel heb ik de Bolero herontdekt: een werk van Ravel dat heerlijk wegluistert. Dat is dus klassieke muziek, impressionistisch, meen ik. Verder zweer ik nog steeds bij veel bands bij Constellation (postrock dus) en vind ik mijn laatste nieuwe plaat van Einsturzende Neubauten nog steeds erg vet, apart vooral. Tot slot is dat laatste nummer van het nieuwste Dying Bride album heel top. Zal wel te downloaden zijn, vrees ik.
|
Citaat:
Heerlijke muziek. Heb hem vaak gebruikt om te bespreken voor esthetica enzo. |
logh
maar goed dat is niet mijn ontdekking |
nog eentje voor de ska fans:
Streetlight Manifesto Ska-punk band met leden van Catch 22 en One Cool Guy. klinkt erg vet. het lijkt op de oude Catch 22. het is ook met de oude zanger van Catch. erg cool! |
Citaat:
|
Citaat:
|
belvedere.... op groezrock gezien, volgens mij hardcore, maar khebr nie al teveel verstand van, dus ik weett niet zeker... :s :o
|
Citaat:
|
Citaat:
Oja Maxeen staat trouwens op het Metropolis festival. nieuwste ontdekking: Sondre Lerche: combinatie van Tim Christensen, Bright eyes, Elliott Smith enz. |
Citaat:
...damnit, waarom doet soulseek het nou weer niet |
Citaat:
|
Antlers --> www.antlers.nl
Leuke Amsterdamse jongens! (even promoten!) |
als we dan op de promotie tour gaan
THE MOTION zelfde repetitie hok als razor crusade zelfde studio als razor crusade andere mannen, andere invloeden... (klinkt dit aanlokkelijk or what ?) |
Citaat:
Maar dat moet je harrie84 vragen. |
Anadivine: erg goede emo in de lijn van emery..
|
lamb, ken je wel
|
ik lees net beerbong, wat een idiote drummer (y)
|
Citaat:
|
E-town Concrete
|
Niet echt nieuw, maar ik luister het nu pas: A Second Chance.
|
Dead Kennedys :bloos:
|
Citaat:
|
THE BONCKING SHEEPS
gelegenheidsbandje bij ons uit het dorp, maar zouden op elk feest een succes zijn. foto's van de jongens. sorry: geen mp3 |
Pat Metheny - Secret Story
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:28. |