![]() |
'Gelijkspel afschaffen'
FIFA-baas Blatter: 'Schaf gelijkspel af'
'Elke wedstrijd moet een winnaar hebben.' FIFA-voorzitter Joseph Blatter lanceerde dinsdagmiddag via het Duitse persbureau SID zijn nieuwste voorstel om het voetbal te verbeteren: het gelijkspel moet worden afgeschaft. 'Elke wedstrijd moet een winnaar hebben. We moeten niet naar huis gaan als het duel in een gelijkspel geëindigd. Als je kaart of een ander familiespel speelt, dan is er altijd een winnaar en een verliezer. We moeten in het voetbal ook het lef hebben om in elke wedstrijd een beslissing te forceren.' Blatter stelt voor om bij een remise na negentig minuten een beslissing te forceren via het nemen van strafschoppen. De winnaar van deze serie krijgt een extra punt naast het punt van het gelijke spel (twee punten in totaal) en de verliezer behoudt het ene punt van het gelijkspel. De Zwitserse preses zegt nog open te staan voor andere suggesties. Hou zelf niet zo van veranderingen in het voetbal, dus ook hier ben ik niet echt voor. Aan het einde van de wedstrijd nog een 'loterij' houden om een extra punt.. |
Uhm.. ik zou de titel even veranderen... :rolleyes:
|
wat een stomme vergelijking ook: "Als je kaart of een ander familiespel speelt, dan is er altijd een winnaar en een verliezer." Dat slaat nergens op.
Daarnaast hoort dat gewoon bij het voetbal. |
Haha ja je hebt het verhaal of niet echt goed gelezen, of een fout gemaakt in je titel!
(ontopic: ik vind het een vreemd idee. vooral omdat Nederland nu met gewone kwalificatie-wedstrijden ook al de penatly-reeks zal gaan verliezen :p winnen we helemaal nooit meer!) |
Citaat:
|
Belachelijk om zulke oude regels van het voetbal te veranderen.
Discussie's over buitenspel, gelijkspel etc...terwijl het 100% nooit gaat veranderen. |
Blatter heeft geen verstand van voetbal. Laat hem met andere dingen bezig houden. Zoals een nieuw (zaken)reisje naar het buitenland bijvoorbeeld. Dat kan hij wel heel goed met zijn companen. (y)
|
Citaat:
Ergens kan ik er in komen want dan krijg je niet meer zulke wedstrijden als FC Groningen - PSV vorig jaar wat met een gelijkspel goed was voor beide ploegen. Maar je kan de regel ook anders maken. Verlies = -1 punt Gelijk = 0 punten Winst = 2 Punten Denk dat dat het nog veel spannender zou maken maar schaf alsjeblieft gelijkspel niet af, dat is net als buitenspel dat hoort erbij en verander je niet. |
Citaat:
Het zijn nog steeds dezelfde verschillen als nu, alleen 1 punt minder. Het gaat om het verschil met andere clubs, en dat wordt niet anders met jouw voorstel. |
Citaat:
|
Citaat:
Dit is voetbal! Wen er maar aan! En als je het niets vindt, er zijn nog genoeg andere sporten waar wel altijd een winnaar is... Ik hou van gelijkspel, het dwingt een club tot prestatie en dat is mooi. Een gelijkspel weghalen geeft ook iets extra's, net zoals afgelopen weekend tegen Ajax, da's toch fantastisch? Anders is het helemaal onmogelijk om er nog wat uit te slepen... Nee, ik zou het heel kwalijk vinden als er weer aan de voetbalregels gesleuteld zou worden... |
Met buitenspel afschaffen ben ik het wel eens maar niet met gelijkspel afschaffen.
|
Citaat:
|
gelijk spel afschaffen :eek: ik wist dat die blatter niet spoorde maar dit???
een gelijkspel is heilig voor kleine clubs die tegen grote jongens moeten spelen. een gelijkspel geeft een club die de laatse minuut met 1-0 achter staat nog hoop. In de VS doen ze dit al, maar daar hebben ze ook geen verstand van voetbal. buitenspel zou niet afgeschaft moeten worden, maar beter controleerbaar. laat desnoods een computer buitenspel aangeven. |
Citaat:
Dat zou de enige reden zijn om jou te kunnen begrijpen. |
Blatter afschaffen, dat zou pas een mooie oplossing zijn
|
Een paar jaar geleden zijn we van 2 naar 3 punten voor een gewonnen wedstrijd gegaan. Dat betekende al dat het aanvallende voetbal gestimuleerd wordt.
Dus geen veranderingen aub Mark :cool: |
Ik wilde net dat verhaal van Blatter ook nog eens gaan posten omdat ik dacht dat die van jou (gezien aan de titel) over buitenspel ging :) Net alsof voetbal een gezelschapsspel is (n) HET IS EEN STIJD OP LEVEN EEN DOOD!! En als die corrupte Blatter dat niet begrijpt snap ik niet waarom die gast bij een voetbalbond zit :evil:
|
Citaat:
|
Citaat:
Hieronder vind je in de eerste rij de huidige punten, en daarnaast de punten indien jou systeem. Conclussie: Elke ploeg heeft gewoon 31 punten minder dan nu. Dus vertel me eens het nut van dat systeem? Code:
1 Ajax 71 40 |
Dus je speelt vanaf dan met 10 spelers in eigen doel. Je speelt elke week 0-0 en je hebt vijf strafschopspecalisten in huis met een geweldig strafschopdoelman... Gevolg. Elke week 2 punten, en je bent de meeste defensieve ploeg....
Maw ik ben groot tegenstander! |
Citaat:
Nu spelen ploegen op 0-0 voor die ene punt dan spelen ploegen altijd voor 2punten want aan 0 punten heb je niks toch? Of ben ik nou gek en zie ik iets totaal niet. :confused: :bloos: |
Citaat:
Als je wint krijg je 3 punten dus 2 punten meer dan als je gelijkspeelt. Bij jou systeem krijg je als je wint 2 punten, dus 2 punten meer dan als je gelijkspeelt. Er is dus gewoon geen verschil, behalve dat je dan kampioen speelt met 40 punten ipv 71. |
Ja dat is waar.
|
Ik heb liever de puntenverdeling zo:
Verlies - 0 Gelijk - 1 Winst - 2 Maar dat gaat natuurlijk ook nooit meer zo komen |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik vind het niet erg als de regels een keer grondig aan worden gepakt. Als iemand vindt dat er iets moet worden veranderd krijg je het afgezaagde argument " dat hoort nu eenmaal bij het voetbal "...
Ik vind het afschaffen van gelijkspel een beetje nutteloos, want dat is nou eenmaal de meest logische uitslag :o ( immers, beide teams beginnen op 0-0 ) Maar andere dingen kunnen wel buitenspel - vooral in amateurvoetbal, want er wordt bij mij op de training gezegd dat ik een meter achter de laatste man moet voetballen, omdat anders die grens kan vlaggen, KOM OP ZEG Ingooien - mag intrappen worden, veel meer aanvallend voetbal, en dan maakt het ook nog eens uit HOE je gooit :rolleyes: maakt dat uit bij VOETbal? wisselen - mag niet meer na de 80e minuut ( lang leve die speler van RBC van wie ik zijn naam kwijt ben :D (y) ) Sow, dis mijn langste bijdrage tot nu toe :D |
Vind het echt de grootste onzin die ik heb gehoort.
Je noemt wel leuk wat dingen op maar je kijkt er blijkbaar niet naar wat er gebeurt als die regels worden ingevoerd. Buitenspel afschaffen: Dan krijg je dat er 1 of 2 lange goed koppende spelers rond om de keeper van de tegenstander blijven staan gedurende de hele wedstrijd en gewoon wachten op die perfecte lange bal die op hun hoofd terecht komt. Buitenspel niet afschaffen maar verzin iets waardoor het snel te achterhalen is bij een twijfelvallig (bestaat dat woord??) doelpunt. Ingooien: Daar kan ik opzich nog wel inkomen maar ik denk dat deze regel geen enkele nut zal hebben, ik denk zelfs dat het spel langzamer wordt omdat de bal alleen maar in de voet gespeelt kan worden en je dus veel minder mogelijkheden heb tot het afspelen van de bal. Niet wisselen na de 80ste minuut: En als er een speler geblesseerd raakt? Als er verlenging is? Ik denk dat je dit niet moet doen om de spelers te beschermen tegen blessures. Kortom, ik denk dat geen enkele van jou genoemde punten een goede invloed zal hebben op het voetbal. |
over buitenspel: miss heb je wel gelijk, maar dat moet een ploeg toch zelf weten of ze een speler voorin zetten en dus iemand kwijt zijn? Misschien moet je wel een een lijn trekken op een meter of twintig, die dan dezelfde functie krijgt als de middellijn pas als je daarover bent, sta je buitenspel ( dit is maar een bevlieging maar voor een grensrechter wel handig :o )Of je gaat met twee grenzen werken he, dan is het pas buitenspel als ze allebei vlaggen
je argument over gooien is bullshit want hoezo kan je alleen in de voeten gooien? Mijns inziens kan je een stukkie verder trappen dan schieten. Een corner komt toch ook bij de 2e paal Okay, bij een blessure, maar dat is dan het risico. Dan moet je een twijfelgeval maar in de 80e minuut wisselen en krijgt iemand een rotschop: pech, want anders krijg je nepblessures. Over verlenging geef ik je weer gelijk. Dan mag er weer gewisseld worden. Maar vind je het zelf ook geen grote onzin dat spelers er 1 minuut voor tijd inkomen om tijd te rekken? Nog zoiets, als een verdediger voor een aanvaller gaat lopen om een bal uit te laten lopen, heet dat een "goede verdedigende actie" dat is het ook wel, maar eigenlijk is het pure obstructie ( ik klink nu beetje negatief over voetbal, maar dat komt doordat de regels die er zijn niet goed worden toegepast in het amateurvoetbal. Ik kom nl van een bvo en daar ging het er veel feller aan toe, maar wel op de bal. Als je bij mijn club zegt dat er meer strijd moet zijn of je zegt dat er feller gevoetbald moet worden, denken dat je moet gaan schoppen (n) :nono: :s :eek: |
Echt onzin het hoort bij het voetbal vind ik, en die Blatter is een kneus (n)
Gelijkspel:''schaf Blatter af!'' |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:48. |