![]() |
aardrijkskunde
hi allemaal!
het is me compleet onduidelijk wat we nou PRECIES voor het eindexamen van aardrijkskunde moeten leren. Ik heb het boek wereldwijs. Ik heb wel wat modules aangekruist, maar toen hoorde ik weer dat sommige hoofdstukken uit de modules niet hoefde, heel vaag allemaal :s ik hoopte dat een van jullie weet wat je precies moet leren voor aardrijkskunde :) (had wel al op internet gekeken hoor, maar kon niets vinden, misschien zocht ik verkeerd ofzo) |
Je moet 3 modules leren:
Politiek en ruimte Mens en milieu Vervoer en ruimtelijke inrichting. Link naar de examenbundel, waar ook in staat wat je moet kennen. :) |
beetje saaie modules, ik vond actieve aarde veel leuker :)
|
Citaat:
|
Citaat:
Niet om dingen te leren over migratie, transport, mainports etc etc Actieve aarde / mens en milieu sluit ook beter aan bij mn N&G profiel. Maar ik vind de onderwerpen niet zo moeilijk. Mens en milieu is denk het pittigs, maar dat ligt me wel meer dan de andere onderwerpen. Vergeet niet je altas te checken op de speciale bijlages die achterin zitten! In sommige oudere versies van 51 zitten ze er niet in namelijk!! Je hebt ze wel nodig!! ) |
je hebt de 51ste editie nodig met de twee floppy's voorop toch?
(of de 52ste editie als je die hebt) |
ja, maar in de allereerste uitgaves van de 51ste druk, zitten achterin niet de speciale bijlages.
(met remote sensing, en speciale kaarten ed die over de desbetreffende modules gaan) Ik had ze wel, maar mijn vriend (die toch ook de 51ste druk heeft, maar eerder gekocht) had ze niet. Je kan het aan je leraar vragen, bij ons kon je dan de bijlages los krijgen. |
Ohja, daar moet ik ook nog steeds naar kijken.
Ik had trouwens liever migratie en mobiliteit, maar eigenlijk vind ik AK helemaal niet boeiend. |
je moet dus de hele modules kennen? want dat vond ik een beetje vaag, sommige op school zeiden namelijk dat je sommige hoofdstukken niet hoefde te kennen.
thnx in elk geval (y) |
er zullen best wel stukjes zijn die je over mag slaan, dat is met elk vak wel zo. Gewoon even navragen bij je leraar :)
|
Citaat:
natuur en milieu. migratie en vervoer. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
- vervoer en ruimtelijke inrichting - mens en milieu - politiek en ruimte moet kennen :eek: maar 't blijft een vaaaag vak |
Over die atlassen.. krijgen jullie die niet van school???
|
volgens mij moet je die zelf meenemen.
|
Wij moeten ze zelf meenemen.
Volgens mij heeft onze school ong 10 goede exemplaren. |
Je moet inderdaad 3 katernen leren. Wij krijgen van school een atlas voor examens. Vind politiek en ruimte alleen een beetje onduidelijk en paradoxaal, maarja.
|
HOO HUU HAA!
Het is wel de bedoeling dat je die drie onderdelen leert, alleen bepaalde onderdelen zijn wel uitgesloten. Ik kwam daar zelf later achter. De precieze officiele stofomschrijving is als volgt: Politiek en ruimte; (zonder domeinen: ruimtelijk gedrag en politiek-ruimtelijke organisatie) - Vervoer en ruimtelijke inrichting; - Mens en milieu toch weer een paar onderdelen minder om te leren, meer tijd om te feesten :D groeten tom |
alleen die landschappen enzo vind k klote, voor de rest echt een eitje
|
Citaat:
|
Ben al een tijdje niet op school geweest, maar hoorde dat je van sommige boekjes (van die groene... volgens mij van wereldwijs ofzo) niet alle hoofdstukken hoeft te leren.
|
Citaat:
|
is Vervoer en ruimtelijke inrichting eigenlijk het zelfde als Migratie en Mobiliteit? Nee toch ?
Want, anders kan je geen oefenexamens maken van VR, toch? :confused: |
Citaat:
Wij krijgen ook atlassen van school, volgens mij. :confused: Maar Mens en Milieu is echt een verrot onderwerp. Ik snap er niets van (n) Stomme idiote landschappen :( |
wij hebben een leraar voor ak die het vak op alles kan toepassen en een hele les kan praten over een klein onderwerpje,
opzich niet zoveel zorg over ak :) |
maakt er niet toevallig iemand goede samenvattingen van die aardrijkskundeboeken? :o
|
iemand samenvattingen van de boekjes van de geo? :confused:
|
Citaat:
vind ik wel verrot, want van 1/3 van het examen kan je dus gewoon niks oefenen... (of heeft iemand nog een proefexamen Vervoer en Ruimtelijke inrichting liggen :D ? Als dat zo is laat het weten alsjeblieft!!) |
Citaat:
Je hoeft dus het domein Ruimtelijk gedrag en politiek- ruimtelijk organisatie niet te kennen, maar is dat zeker dat we er geen vragen over krijgen, mijn leraar zei dat het onzin was. Weet iemand dit? En welke hoofdstukken uit de geo (als iemand ook deze methode heeft) hoef je dan niet te kennen? (ik denk zelf hfd 2,3,4) alvast bedankt :) |
Ik kan wel ff samenvattingen van Collegenet (door docenten gemaakt) hier op zetten. Als iemand ze nog wil? :P
|
Citaat:
|
Citaat:
Zal ik t even mailen anders? |
Citaat:
email staat in m'n profiel :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Hello,
Dit moet je dus kennen voor je examen: Politiek en ruimte; (zonder domeinen: ruimtelijk gedrag en politiek-ruimtelijke organisatie) - Vervoer en ruimtelijke inrichting; - Mens en milieu maar wat zijn die hoofdstukken van politiek en ruimte die je dan over mag slaan..(groene boekjes malmberg geloof ik..) alvast bedankt!! xxx |
Citaat:
|
je moet memi (mens en milieu) veru ( vervoer en ruimtelijke inrichtig) en poru (politiek en ruimte) leren.
Echter mag je van poru hoofdstuk 2 overslaan, dus hoef je alleen H1 en H3 te leren... maar goed, heb alles doorgelezen n alleen memi is moeilijk... maar met gezond verstand kom je bij ak al een heel eind... dus zal allemaal wel meevallen denk ik groetjes, hopefully |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En de atlassen (bosatlas 52) worden bij ons op school gewoon uitgedeeld. Verder is er bij ons op school niet gezegd dat we een hoofdstuk [uit politiek en ruimte) niet hoeven te leren. En dat lees ik hier net wel ? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Om de vraag nog maar een keer duidelijk te stellen :)
Welke hfst van politiek en ruimte (van het boekje De Geo) mag je overslaan? |
Ruimtelijk gedrag & Politiek ruimtelijke organisatie hoef je NIET te kennen, staat in SAMENGEVAT-boekje.
|
Ik begin inmiddels heel erg te twijfelen aan mijn atlas-vaardigheden :S bekeek net ff een proefexamen en het is alleen maar atlas dit en atlas dat! Heb ik dat nou alleen?? Probleem is dat ik geen atlas heb, wij mogen die van school gebruiken. In het examen 2003-1 staat een vraag waarbij je moet zoeken in het deel De Aarde in je atlas...waar zit dat? Heeft de atlas een beetje een leuke inhoudsopgave ofzo?
|
Citaat:
En je kan idd bij de inhoudsopgave zoeken, "nederlens" "europa" of "de wereld", en als je dr daar niet uitkomt staat achterin, voor het register met alle plaatsnamen ergens een "zaakregister", met allemaal termen en waar je daar wat over kan vinden in in de atlas. Denk dat ik mn best maar ga doen voor wiskunde,want ak zie ik niet meer zitten :( |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:46. |