![]() |
[P2P] De Kazaa (Lite) vervanging: KCeasy
http://www.kceasy.com/images/logo64_white.png
KCeasy is een Open Source P2P programma. www.kceasy.com Netwerken: OpenFT FastTrack (KaZaA) Gnutella |
OpenFT is Open FastTrack? Wat moet ik me daarbij voorstellen. FastTrack is best wel het slechtste P2P protocol wat ik gezien heb, feitelijk gewoon een HTTP server, zonder hashing en checksumming. Bagger dus best wel. Maar OpenFT is verbeterd?
|
Citaat:
(En als je mijn topictitel edit, maak dan geen typo's ;)). |
Citaat:
|
Citaat:
|
KCeasy?
Nee,..ik blijf nog steeds voor MLDonkey gaan totdat die KCeasy het ED2K "netwerk" ondersteunt! :p |
eMule (y)
|
Interessant dat er zoveel verschillende soorten netwerken zijn. Ik krijg erg veel zin om zelf een programma te gaan schrijven die gewoon alles ondersteund. Zoiets zal er toch wel zijn? Volgens mij is het allerbelangrijkste bij deze techniek dat mensen het LEUK vinden om iets te scharen. Als je dat hebt bereikt heb je automatisch de markt gewonnen want de mensen willen ook een zo groot mogelijk aanbod hebben wat ze kunnen downloaden.
|
De FT plugin is inmiddels pleite na een C&D van Sherman.
|
Ik heb het programma een tijdje en het bevalt wel goed :)
Kwam idd vorige week ofzo in beeld dat er een nieuwe versie was en dat er iets verwijderd was doordat Sherman geklaagd had, maar ik heb die update niet geinstalleerd en zover ik weet werkt het nu nog gewoon. :confused: Ik vind het iig prettiger dan KaZaa Lite K++ (had ik hier voor), vooral dat je voor alle downloads meerdere bronnen kunt zoeken met 1 druk op de knop. (daar had ik eerst een nare adware bevattende plugin voor) :) |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Dat Sherman Networks ('eigenaar' van FastTrack en KaZaA) KaZaA Lite ook al heeft verbannen is duidelijk, maar dat was in feite een illegale hack. Maar hoe zit het als je software schrijft, from scratch, die het FastTrack protocol ondersteunt? Met een GPL license. Is dat dan illegaal? Lijkt mij niet iig. Anders had Microsoft ook wel wat gedaan tegen Samba die het SMB/CIFS protocol implementeert. Bovendien vind ik Sherman Networks behoorlijk fout bezig en vooral heel erg hypocriet rondom het hele verhaal van KaZaA Lite. Mensen/Bedrijven die willen verdienen aan piraterij zijn crimineel bezig naar mijn mening. |
C&D is Cease & Desist. Afgezien van het feit dat zo'n developer natuurlijk nooit zin heeft om een proces te voeren tegen het grote Sharman Networks denk ik toch dat Sharman op een of andere manier het recht heeft bepaalde mensen van hun netwerk te weren.
Afgezien daarvan hebben ze het bijvoorbeeld bij giFT moeilijk gemaakt door telkens het protocol een beetje te wijzigen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:42. |