Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Liefde & Relatie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=18)
-   -   er op af stappen (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=822641)

reddragon 28-04-2004 08:19

er op af stappen

ik durf niet op meiden af te stappen.... het word steeds vaker een probleem gewoon omdat ik niet durf. ik heb het lef eigenlijk niet om der op af te stappen en als ik er wel op af stap klap ik totaal dicht....

heeft iemand tips hiervoor? of herkent iemand dit?

The0 28-04-2004 08:35

Denk dat het overgrote deel van de jongens (en vast ook wel meisjes) dit zal herkennen. Ik in ieder geval wel. De enige oplossing die ik heb kunnen verzinnen is: gewoon doen.

Sade 28-04-2004 08:52

Citaat:

The0 schreef op 28-04-2004 @ 09:35 :
Denk dat het overgrote deel van de jongens (en vast ook wel meisjes) dit zal herkennen. Ik in ieder geval wel. De enige oplossing die ik heb kunnen verzinnen is: gewoon doen.
Inderdaad. Misschien helpt het als je goed in je achterhoofd houdt dat je niets te verliezen hebt, en je er echt niet dood aan zult gaan als je een keer op een meisje afstapt (en evt. een blauwtje loopt) :)

tikmaarwat 28-04-2004 10:40

gewoon doen! is ff lastig! maar als je de smaak te pakken hebt;)

groeten

SimplyABoy19 28-04-2004 21:28

Ik zelf heb geen probleem met het afstappen op meisjes.....

Maaaar, dat komt ook omdat ik al sinds de basisschool veel vriendinnetjes had waar ik mee speelde :) "klinkt wel erg kinderlijk"

Maar in ieder geval........als je omgang met meisjes zowieso al op een laag pitje zit dan wil het stappen naar een leuke meid al helemaal niet...

Dus zorg er eerst voor dat je veel met meiden omgaat......ook al zijn het de meiden uit je klas enzow, als dit van toepassing is op jouw.........of een ander die dit lees

Nahjah, geen idee......maar zo kijk ik er tegen aan :)

Mark Almighty 28-04-2004 21:56

Citaat:

SimplyABoy18 schreef op 28-04-2004 @ 22:28 :
Ik zelf heb geen probleem met het afstappen op meisjes.....

Maaaar, dat komt ook omdat ik al sinds de basisschool veel vriendinnetjes had waar ik mee speelde :) "klinkt wel erg kinderlijk"

Maar in ieder geval........als je omgang met meisjes zowieso al op een laag pitje zit dan wil het stappen naar een leuke meid al helemaal niet...

Dus zorg er eerst voor dat je veel met meiden omgaat......ook al zijn het de meiden uit je klas enzow, als dit van toepassing is op jouw.........of een ander die dit lees

Nahjah, geen idee......maar zo kijk ik er tegen aan :)

Nou, ik zal je zeggen dat het overgrote deel van m'n vriendengroep uit vrouwen bestaat en ik veel 'meidenvakken' heb (gehad) (wiskunde A1, CKV 2,3) en dus veel tussen alleen maar vrouwen heb gezeten....... maar afstappen op een meisje dat je helemaal niet kent en dat je leuk lijkt.. of afstappen op degene waar je helemaal gek op bent... dat blíjft ontzettend lastig.

Dr. Durrr 28-04-2004 23:41

Ik denk altijd dan "Wat heb je te verliezen?" en dan ga k eropaf en dan trek k me meestal snel nog ff terug.. om dan me moed nog een x te verzamelen en dan ga k eropaf.. en dan komt het iemaal goed :cool:

Dusjcrib 29-04-2004 00:15

Ach. Je kunt via oogcontact en glimlachen van te voren wel redelijk bepalen of een meisje het ook leuk vindt als je op haar afstapt.

En ikzelf vind het wel prettig als iemand het gewoon doet. Al zeg je 'Ik weet echt totaal niet wat ik moet zeggen', je merkt direct wel of ze geïnteresseerd is of niet. Zo niet, dan gewoon niet pushen en dan is een afwijzing ook niet zo vervelend.

En er niet zo mee bezig zijn. Heb gewoon een leuke tijd en werk je ondertussen een beetje haar kant op. Ga niet staan zoeken naar meisjes om aan te spreken ofzo, dan maak je jezelf bij voorbaat gewoon al zenuwachtig.

Charlottetje 29-04-2004 12:14

hoe 'eenzamer' iemand is, hoe makkelijker je er op af kunt stappen en als iemand danst, dans mee.
als een meisje aan de bar staat en jij haalt drank, bied haar dan ook wat aan, snel genoeg contact hoor!

Punkygirl 29-04-2004 14:42

Je bent zeker weten niet de enige..
Gewoon diep ademhalen en doen..
Nee heb je en ja kan je krijgen.

LaGoon 29-04-2004 14:50

ik heb da ook heb er geen tips voor. ik heb laatst wel een heel leuk en echt heel heel heel heel leuk meisje gezien en als ik haat nog een ker zie ga ik er gewoon naar toe en wat praten heb ik me voor genomen. ik hoop wel dat als ik haar zie dat ik het nog steeds durf. want ja wat heb ik te verliezen ?

Sarah 29-04-2004 14:52

ach, dat gaat bij vrijwel niemand van een leien dakje. Gewoon al je moed bijeenrapen, diep ademhalen en eropaf; 'hoi' is genoeg, om mee te beginnen. Maakt niet uit als je verlegen overkomt, veel meisjes vinden dat juist leuk en de andere meisjes pasten toch al niet bij je.

Arox 29-04-2004 15:52

Citaat:

reddragon schreef op 28-04-2004 @ 09:19 :
ik durf niet op meiden af te stappen.... het word steeds vaker een probleem gewoon omdat ik niet durf. ik heb het lef eigenlijk niet om der op af te stappen en als ik er wel op af stap klap ik totaal dicht....

heeft iemand tips hiervoor? of herkent iemand dit?

Veel zuipen :o

Maar dat komt de conversatie en dingen erna niet zo ten goede

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:32.