![]() |
Werken als internationaal koerier?!?
Afgelopen week was ik vanuit Zeeland aan het liften naar Amsterdam en het lot wilde dat ik terecht kwam in een superdeluxe Jaguer met een ZuidAmerikaan erin. We raakten aan de praat en toen we het over reizen hadden, vertelde hij dat zijn zoon als internationaal koerier gewerkt heeft.
Dit houdt in dat je zomaar opgebeld kan worden en dat er dan tegen je gezegd wordt dat je vandaag een pakje moet brengen naar New York. Ze betalen dan je reis en verblijf en een bepaald loon. Ik heb op internet gezocht naar zo een bedrijf, maar kom er niet echt uit. Is er iemand die hier iets vanaf weet??? [edit] nu ik dit zo lees klinkt het wel heel fout ja :P [edit] |
Sleutelwoorden: Zuid-Amerikaan, Jaguar, internationaal koerier,
"een pakje". Had hij toevallig 2 dikke gouden kettingen om zijn nek en een een pot gel in zijn strak naar achteren gekamde haar dat netjes in een staartje zat? Volgens mij is de inhoud van die pakjes niet legaal in het buitenland. |
Ik denk ook dat dit niet helemaal deugt hoor.
En zijn zoon heeft gewerkt. Dus nu niet meer. Wedden dat zijn telefoonnummer in de goudengids staat onder het kopje "gevangenis" |
Whahaha :D
|
oooo, de poedersuikerlijn vanuit Colombia(zuid amerika)
|
Sjongejongejonge....... het was een 'blanke' Zuid-Amerikaan (niet dat DAt was zegt :P) en hij werkte als adviseur en bemiddelaar tussen bedrijven. Ik heb hem zelf horen bellen met Cuba (jaja, het land van de drugs) en Canada (het land van de natuur = hennepteelt??)
Naja, goed, ik ben niet naief ofzo, maar hij kwam heel betrouwbaar over en er zijn genoeg nationale koeriersbedrijven te vinden dus waarom geen internationale..... Is er iemand die iets serieus te melden heeft???? |
het klinkt niet helemaal pluis.. waarom zouden ze jouw reis willen betalen en ook nog dik loon?? moet dat pakje wel heel wat opbrengen denk je niet??
tenzij er een goudstuk in zit vrees ik dat het ook een drugskoerier gaat :) |
Citaat:
dat zetten de mensen die jij 'niet serieus' noemt er niet bij, maar een bedrijf kan alleen bestaan als het winst maakt. retourtje A'dam-NY + paar dagen hotel + loon = heel veel geld. wat voor inhoud zou dat pakje volgens jou dan moeten hebben? als dit al waar is, kan het gewoon niet legaal zijn. waarom vind je dat je niet naief bent? je stapt in de auto bij een wildvreemde man, je gelooft dit, .... :rolleyes: :rolleyes: |
Ik heb het niet gehad over dik loon. Je krijgt je vliegticket betaald en een vergoeding.
Verder stapt iedere lifter in de auto bij een wildvreemde en dit is niet dom of naief, maar gewoon een prettige en goedkope manier van reizen. |
jah dat is wel zo maar toch is dat link.. maar goed dat moet je zelf weten natuurlijk...
vergoeding ok nog erger dus ze maken dikke winst op jouw ass die groot risico loopt om in de bak te belanden (misschien wel in t buitenland lang leve met zn 20en op 3 vierkante meter en dan geen douche enzo) als dat het waard is om risico te lopen be my guest vind het alleen erg stom en naief sorry! |
Laat hem maar eens een inschrijvingsnummer van de Kamer van Koophandel (KvK) en een BTW-nummer tonen. Zal mij benieuwen. :)
|
Citaat:
|
Waarom zouden ze in vredesnaam een persoon van NL naar NY laten vliegen, laten overnachten etc voor een pakje. Er bestaan ook pakketdiensten, die goedkoper zijn.
Als je echt niet dom of naïef bent, waarom denk je er dan nog overna? |
Dit IS een pakketdienst, maar dan met persoonlijke bewaking :D
Naja, boeiend, ik zoek wel zelf verder op internet en ga heus geen drugs smokkelen. ZO stom ben ik nog net niet. Bedankt voor jullie bezorgdheid. |
Geniaal :D
|
Citaat:
Citaat:
Geen dank ;) |
Ik sta echt perplex.
|
Citaat:
Je gelooft het echt nog steeds he? |
Je hoeft niet ver te zoeken hoor. --> www.dhl.nl
|
Zoiets bedoelde ik inderdaad :)
|
Ik heb hier een hele tijd geleden ook at over gelezen of gezien op tv. Het gaat met name om hele belangrijke dingen, bijvoorbeeld een bepaald onderdeel van een schip waardoor dat schip onnodig stil ligt.
Bestaat dus wel echt maar ik denk niet dat er echt veel werk in te vinden is |
Eindelijk reacties waardoor ik niet het idee krijg dat ik echt helemaal gek ben :D
|
Zoiets bestaat inderdaad.
Mijn vader heeft een keer om 12 uur 's nachts ofzo voor z'n werk iemand van schiphol moeten halen, omdat er een (nogal dure) machine kapot was en het werk dus compleet stil was. En een paar peperdure chips per pakketpost versturen is in zo'n geval een beetje link. Als er wat fout gaat onderweg duurt het nog langer. Dus neemt de koerier het mee als handbagage in het vliegtuig zodat er niet meer wordt gegooid op de bagageterminals. Een bedrijf wat een week (gedeeltlijk) stilstaat omdat ze op de pakketpost moeten wachten is een stuk duurder dan even een koerier invliegen en 1 of 2 hotelovernachtingen betalen in zo'n geval. Dus waarom meteen allerlei vooroordelen over drugs en criminaliteit, toevallig omdat die man uit zuid-amerika komt? Het lijkt mij ook wel wat om een tijdje zoiets te doen. Zie je wat van de wereld en kun je af en toe nog eens lekker lunchen met de bazen van de grote (en kleinere) bedrijven. Ook voor zeer kostbare documenten kan ik me voorstellen dat er een koerier wordt ingezet die de boel persoonlijk en verzegeld moet afleveren. Er zal maar wat mis gaan met de post... Dag nieuw ontwerp om een gat in de markt te dichten! |
Citaat:
|
Dankjewel Ivo. Heb je meer info voor me??
Groetjes, Merijn |
Een verslaafde zonder zijn drugs lijkt me ook wel een spoedgeval.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:00. |