![]() |
Nederlandse toptalenten?
Viel me op toen ik een post aan het typen was in dat topic over de Olympische Spelen dat er in verschillende sporttaken geen toppers meer zijn. (Mannen zwemmen, roeien, vollybal)
Toch sporten waar Nederland altijd heel erg goed in was en laatste jaren wat minder. Dus vroeg ik me af zijn er nog Nederlandse grote talenten die die sporten in een aantal jaar weer op hoog niveau spelen? |
Citaat:
WAT????? We hebben nu van den Hoogenband, vroeger hadden we niks. Ze hebben een paar weken geleden nog een wereldrecord 50 meter relay verpulverd... Voor de rest: bedoel je alleen die 3 sporten of talenten in het algemeen? |
Citaat:
Of kijk ik te weinig sport? :bloos: |
Citaat:
|
Micha Krajicek?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Wat betreft volleybal weet ik eigenlijk niet of er een nieuwe garde staat om over te nemen. Het is inderdaad heel erg ingezakt sinds 1996, en ze hebben nu wel een degelijk team maar geen wereldtop meer.
Weet iemand of er inmiddels al wat jongere spelers zijn die weer in staat kunnen zijn om Nederland een topland in volleybal te maken? (staat misschien iets over in het volleybal-topic, maar die heb ik nog nooit geopend :bloos: ) |
Jammer dat Silvana Bauer is gestopt met tennis. Die had ook een goeie kunnen worden.
Ze woont ook nog bij ons in de buurt :) |
met hockey stromen de talenten volgens mij ook wel goed door.
|
mooi zo'n fouten in het openingsbericht:
* mannenzwemmen: pieter vd hoogeband. * roeien: een nieuwe topformatie bereid zich op dit moment voor op een medaille. * volleybal: de jonge talenten staan te trappelen van ongeduld. waar we geen toppers / talenten in hebben: * vrouwentennis (op kracijek na dan) * hardlopen voor de rest liggen we toch aardig voor zo'n klein landje. de wereldkampioen fluitn komt zelfs uit ons land... :eek: |
Citaat:
|
Er zijn vast talenten die over een paar jaar in het nederlands team van volleybal kunnen meedraaien. Mijn nichtje zit op de vooleybalschool voor jeugd A. Dat is het hoogste waar je zo'n beetje je kan ontwikkelen en waarop je wordt getraind. Daar trainen dus ook jongens A. Nou die zijn aardig goed, maar er is bij mijn nichtje gezegd dat er hoogstens 3 uit de groep van 20 het Nederlands Team halen. Ik weet niet of dat ook zo is bij die jongens A groep maargoed. Er is wel een nieuw talent bij het Nederlands team gekomen: Kay van Dijk. Die is nog maar 19. Hij mag hoogstens invallen voor een paar punten in een wedstrijd. Maar het is goed dat hij er nu al bij de selectie zit, want dan kan hij ervaring opdoen voor de volgende paar jaar. En in het Nederlands Herenteam zitten ook best talenten die nog niet echt oud zijn. Rob Bontje en Nico Freriks bijvoorbeeld. Maar ik moet eerlijk zeggen; het wordt heel moeilijk als ze naar de Olympische Spelen gaan. Ze moeten zich eerst nog ergens kwalifceren. Maar ik geef ze geen grote kans op een medaille. Het Russische Team is momenteel echt onverslaanbaar. Maargoed, we zien wel hoe het gaat worden met het talent.
|
Maar nu krijgen we het volgende weer: Wanneer ben je (nog) een talent?
Ik las laatst een stukje in de sportweek, daar werd dezelfde vraag gesteld, alleen dan in wielrenverband, of er dan nog jonge talenten aankwamen. Toen werd er gezegd dat wielrenners pas goed zijn als ze ouder zijn, rond de 30. Ze hebben veel ervaring enz. dus ik zou het niet weten. |
Citaat:
|
Citaat:
|
K word denk maar voor de VS tijdens de Spelen :evil: Heb je in elk geval elke dag een medaille te vieren :D
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Er komt nog een nieuwe topper aan, maar niet bij een olympische sport... bij autosport dus.
Giedo van der Garde, een nieuw talent, rijdt nu in de Formule 3 Euroseries, in het voorprogramma van de DTM. Hij kan verschrikkelijk hard autorijden, en in zijn debuutweekend is hij 9e en vierde geworden!! |
Citaat:
|
Renée de Wit, die achtste werd als junior op het Ek Turnen
|
Citaat:
|
Citaat:
Wedden dat als ik jou in een prokart zet en giedo van de garde ernaast dat hij minimaal 5 seconden per rondje sneller rond gaat op een ronde van een minuut? En dat zegt meer over hem dan over jou. Mark :cool: (die zelf Dutch Indoor Karting Championship rijdt) |
Ik ben typisch een voorbeeld van een Nederlands toptalent, ik ben simpelweg OVERAL goed in :D
|
Citaat:
We heffen elkaar op: ik ben nergens goed in |
Citaat:
|
Citaat:
|
TOPTALENT:
Thimo Durand, 19 jaar, voetbal prof op de Franse velden, is van Nederlands-Franse afkomst, kan op de hele linkerflank spelen. Heb hem in life actie gezien, gewoon top! |
Citaat:
Maar ze werd wel vierde in de toestelfinale brug! (y) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar in het mannentennis komt er na deze generatie nog niet bijster veel aan volgens mij... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:27. |