![]() |
[Op TV] Apocalypse now
Apocalypse now
Sheen zat tijdens de opnames diep in de drugs, hij kreeg een hartaanval, de tropische set van Apocalypse now werd verwoest door een orkaan, het budget liep afschuwelijk uit de klauwen zodat Coppola uit eigen zak bij moest leggen; 'This isn't a film about Vietnam, this film is Vietnam' liet Coppola weten. Ondanks of dankzij de problemen is Apocalypse now - over kapitein Willard (Sheen) die opdracht krijgt om de mythische en gestoorde kolonel Kurtz (Brando) te vinden - een ongekend krachtige (anti)oorlogfilm geworden over onmacht, waanzin en wanhoop. In 2001 verscheen een director's cut met twintig minuten nieuw materiaal, genaamd Apocalypse Now Redux. Coppola benadrukte dat hij niet zomaar wat scènes heeft toegevoegd, maar vanuit al het ruwe materiaal (200 uur) een nieuwe film heeft gemaakt. Toch springen slechts een paar scènes eruit als nieuw. Deze nieuwe versie wordt nu vertoond op televisie. http://www.bfi.org.uk/sightandsound/...apocalypse.jpg http://turnleft.hihome.com/poster/et...ypse%20now.jpg Vandaag om 2100 uur op Belgie 2. Een van de beste oorlogsfilms! Als je hem nog niet gezien hebt, dan moet je het zeker kijken. ik weet niet of ik hem ga kijken, omdat ik het nog geen week geleden naar de dvd heb gekeken. 'If I say its safe to surf this beach Captain, then its safe to surf this beach' 'charlie don't surf' Ik vind Kilgore geniaal. |
Nog nooit gezien, ik heb ook niks te doen vanavond, maar ik hou niet echt van oorlogsfilms. Een vriend van me vindt het wel een geweldige film, dus misschien ga ik toch wel even kijken :)
|
Briljante film. Aanrader is ook de anderhalf uur durende documentaire over het maken van de film. Een verslag van zijn vrouw die bij de (problematische) opnames aanwezig was; Hearts Of Darkness: A Filmmaker's Apocalypse.
|
Ik ga hem opnnemen, ik heb Platoon wel 5 keer gezien maar deze nooit.
|
heb nog steeds het einde niet gezien... :o
|
Citaat:
Originele release: 153 minuten, Redux versie: 202 minuten. |
Argh, nu moet ik mijn vader vertrouwen met opnemen :(
Zit ik de hele avond in de stress omdat ik niet weet of t m gelukt is.. |
Fuck it! Ja hoor, ik wist dat ik mn vader niet had moeten vertrouwen en gewoon thuis had moeten blijven.. Nu mis ik dus het begin. En ik weiger een film te kijken zonder het begin.
|
ik vind 'em echt mega tegenvallen, de opbouw naar kurtz is erg spannend maar het einde loopt totaal in de soep.
sheen daartegen zet wel een mooie prestatie neer (y) echt overrated |
Ik vind de redux ook een beetje saai eigenlijk, te langdradig. Het verhaal gaat echt met horten en stoten soms heel snel en soms retelangzaam. Desalniettemin echt een aanrader al is het alleen maar vanwege de haast psychedelische sferische beelden en The Doors (y)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Oops. Iets te enthousiast ;P
|
Samen met The Thin Red Line de beste oorlogsfilm ooit gemaakt.
|
The Thin red line stelt maar bijzonder weinig voor als je het mij vraagt.
Beter: Apocalypse Now Full Metal Jacket Born on the 4th of july The Longest Day enz enz enz. Waar ik persoonlijk erg van onder de indruk was is Band Of Brothers. Eigenlijk een enorm lange film natuurlijk. |
Citaat:
Zo denk ik er ook over. APOCALYPSE NOW is een meesterwerk, FULL METAL JACKET is briljant, BORN ON THE FOURTH OF JULY is niet onaardig en THE LONGEST DAY is een terechte klassieker. Andere toppers in het genre naast APOCALYPSE NOW en THE THIN RED LINE zijn (naar mijn mening) THE DEER HUNTER en IDI I SMOTRI. |
The Deerhunter opzeker.
|
'I love the smell of napalm in the morning :)
Die toegevoegde scène met de bunny's vond ik nergens op slaan |
Hmm, ik vind Harry Potter toch beter :P Ik hou niet van dat soort films :(
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:37. |