![]() |
koosnaampjes voor je vriend(in)
Hoe noem je jou vriend(in) voor de gein?/
Ikzelf noem haar wel eens: chicky duifje engeltje schoonheid kippetje |
voor de gein? dan is het toch geen koosnaampje meer, een koosnaampje gebruik je voor de liefheid, niet voor de gein :P.
|
mannetje (hij mij vrouwtje), liefje... hmm, dat waren ze wel.
|
Citaat:
|
sja...hoe onze koosnaampjes zo gekomen zijn weet ik eigenlijk niet. Ik noem haar altijd knor of knorretje. Zij noemt mij altijd Tijg of tijgertje.
Voor buitenstaanders levert dat wel grappige gesprekken op. Hey knor, volgens mij zie ik de bus aankomen ok Tijg! ik sta al op... Tijg...zou je effe wat vast willen houden dan kan ik mijn jas aantrekken ohwww kan knorrie het weer niet alleen af naja, het gaat om het idee :D Maar je ziet mensen wel raar kijken in ieder geval :p |
lieverd, poppie, schoonheid, en dan nog de onserieuze dingen zoals, octo en gerrit enzo mja das meer iets voor ons 2 :P
|
Ik noem hem aap, hij mij ei. :rolleyes:
|
Citaat:
|
idd spongebob :bloos:
gerrit-->miauw-->poes get it? :P |
Lieffie, schatje, lekker menke, moppie
(Knorretje :bloos: ) |
hij mij lieverd, of allerliefste Anne-Claire,ik hem liefje, schat, of eendje(=logo van zn site :p )
|
Lieffie, skatjuh, lieverd, sweet'h...
of Grover.. juist van sesamstraat. hehe noem hem ook regelmatig: goofy :D: "Hey hoe ist met m'n goof?" "Gooooofy, ja gaat lekker boefje..met jou?" Ik was laatst in een vrij irritante bui dat ik voor de gein aankwam zetten met: lenteuitje, koffieboontje,fruitdruifje, boterbloempje, kaneelstengeltje, heideroosje :nono: :( hmm dat was fouteboel ghehe :rolleyes: Mij noemt ie meestal boefje, lieffie, lekkahding :( :nono: , skatje.. ik heb zojuist verzonnen hem voortaan ook wel pluisje te kunnen noemen :o |
rastafari
dreadje kjoetie of QT beesjah prulletje liefjah schatje goetsj |
Citaat:
|
Whahaha nou voor de gein nou ik hem , citrusvruchtje en hij mij aarbei.............. maar das dus echt alleen voor de gein, dan krijg je natuurlijk nog van die lieve en serieuze koosnaampjes :)
|
Ik noem haar gewoon bij haar voornaam :bloos:
|
Ik noemde hem "Tiger, rrrrr!"
hij noemde me oinkie of ratje (enkel wann we elkaar plaagden) |
Ik zeg vooral: beest(je), miep(ie)
Hij zegt nooit zo vaak een koosnaampje, terwijl ik ze standaard gebruik. |
Ik hem - LGHB
Hij mij - LGHD En verder al het 'normale' wat hierboven staat. (bij m'n ex dan) |
Citaat:
|
zoet
snoes lieverd |
Hij --> Nijntje :bloos:
|
ik hem: pief, ropje, pinjo
hij mij: pief, meisje, anni |
Gewoon "sjat". Niet moeilijk doen :p
Alhowel ik "puppeke" ook wel leuk vind. ;) |
Citaat:
Mijn ex noemde me 'zijn gnoompje' en dat vond ik echt afschuwelijk (hij vond het lief) Ik noemde hem 'slome' want dat is hij (geen wonder dat het uit is) |
hehe...ikzelf gebruik geen koosnaampjes, mijn exvriend vond het leuk me "onontpopte nachtvlinder" te noemen (oftewel: mot/rups), dit liep dus altijd uit in een lachbui.
Mijn vader noemt mn moeder "wokkel skaya" (I don't get it either) en mijn ma mn pa "beer". Liefde maakt blind ;) |
Uhm.. Moppiej, Honingdropje, Snoetje, Liefy....
maarja helaas gebruik ik ze de laatste tijd nooit want ben nog altijd vrijgezel :bloos: |
Meestal de standaarddingen zoals lieverd, lieffie, schatje, moppie enz. Maar ben nog steeds vrijgezellig dus gebruik ze niet echt veel ;)
|
Citaat:
|
ik noemde een vriendin van mij altijd "fruitmand" :eek:
Echt verschrikkelijk :D En zij noemde mij "vadernatuur" :| Damn :D |
Citaat:
|
baby, sweety, dushi, lieverd, snoepie, lekkertje, teddybeer, mister handsome, mistah 2 sexy of mister 2 tall(hij is 1.96) haha en dreamboy..cupcake, sweetheart enzz
|
Citaat:
|
liefje, schat, en andere aanverwante standaard dingen.
Verder noem ik hem jochie en hij mij 'mijn kleine meisje' :P maar dat wil ik niet meer zijn ;) |
Lieffie, schat, liefste schat....... :)
|
Citaat:
|
hij noemt me altijd kleine.. :(
|
ik noem hem lief(je) en heel soms schat, maar meestal met sarcastische dingen.
Ohja, ik ben zijn lieve kleine smiecht :p Ik heb een hekel aan koosnaampjes, meestal gewoon bij voornaam. Of eigenlijk... ik zeg bijna nooit zijn naam.. ik heb altijd z'n aandacht :D ;) |
cutie gebruik ik nu heel veel, of lief, sgat ofzo
|
Pluusje/pluisie (ik kick erop om in 1x zoveel mogelijk gel uit zijn haar te rossen :evil: ) en verder zowat alles met -pie erachter. Lievepie, leukiepie, mooiiepie, pluisiepie.
Domme geinwoorden zijn soms ook nog wel eens leuk; drolliebollie, drolliewollie, blablabla. :) Hij noemt/noemde mij wel eens dröpken, maar dat zegt hij zelfs tegen z'n moeder en hun konijn, dus dat doet me niet zoveel. :D |
Citaat:
|
doessie
snoes poes kitty my little monkey :cool: |
Ik werd wel eens 'klein duimpje' genoemd (ben namelijk niet zo groot...zeg maar klein)...vond ik toen der tijd wel lief.
Maar meestal blijft het bij: meisie/meisje lief/liefie lieverd schat lekker ding :s mijn mokkeltje :s Ik let er zelf eigenlijk niet zo op welke 'koosnaampjes' ik gebruik, ik geloof dat het gewoon bij liefie, lieverd en schat blijft ofzo. Meestal blijft het gewoon bij zijn naam, of ik zeg HEY :D (wil ook wel eens helpen als je aandacht wilt :P) |
Gebruiken we vrijwel geen, we gebruiken alleen schatje eigenlijk, en hij zegt ook veel dushi tegen me maja nix bijzonders iig. Of andere dingen die ik niet versta of waarvan ik de betekenis alweer vergeten ben.
|
schatje
liefje/ lieverd schoonheid gorgeous princess (speciale reden voor: ik heb haar ontmoet met carnaval, ze was verkleed als princes en zo mooi als een princes) |
Schoonheid
Niet al te origineel, maar je moet wél realistisch blijven natuurlijk. ;) |
pruttel (hij) en snoezel (ikke) ... :o...
ghihi :) |
lieverd of liefste
en in flauwe zin soms 'schat' |
lief, mop, vince, vent en varianten op dit alles.
|
lieverd
lieffie lekker ding schatje (hij mij) schoonheid (hij mij) meissie (hij mij) Echt originele bijnamen; hij noemt mij borstelkoppie, ik heb vrij kort haar, als we gedouched hebben en t is droog, dan ben ik net een ragebol, borstelkoppie dus. En ik heb nog niet echt een bijnaam voor hem, maar dat komt vast nog wel. Moet iets speciaals hebben vind ik |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:20. |