![]() |
de seizoenen van het jaar
elke lente opnieuw,
ontpoppen bloemen hun koppen komen nieuwe blaasje aan de bomen, wordt de natuur weer groen. dan wordt het zomer. de hitte slaat om je heen het gras wordt dor water raakt op. de herfst begint de vallen blaadje dwarrelen van de bomen de regen slaat om zich heen wind suist om de gebouwen. als de sneeuw naar beneden komt en de plassen zijn bevroren weet men dat het winter is de tijd van kou en gezelligheid. al deze seizoenen, geven een betekenis aan het leven. ze geven lengte aan de dagen, kleur in mijn leven. |
elke lente opnieuw,
ontpoppen bloemen hun knoppen komen nieuwe blaadjes aan de bomen, wordt de natuur weer groen. dan wordt het zomer. de hitte slaat om je heen het gras wordt dor water raakt op. de herfst begint de vallen blaadjes dwarrelen van de bomen de regen slaat om zich heen wind suist om de gebouwen. als de sneeuw naar beneden komt en de plassen zijn bevroren weet men dat het winter is de tijd van kou en gezelligheid. al deze seizoenen, geven een betekenis aan het leven. ze geven lengte aan de dagen, kleur in mijn leven. :) |
Verder: Ik denk dat het mooier was geweest om slechts 1 seizoen uit te diepen. Dan kan je dieper ingaan op bepaalde aspecten die je hier aanbrengt maar oppervlakkig over laat komen.
Het geheel van verschillende gevoelens en momenten in 1 jaar komt wel mooi over:) |
Citaat:
|
elke lente opnieuw,
ontpoppen bloemen hun knoppen komen nieuwe blaadjes aan de bomen, wordt de natuur weer groen. dan wordt het zomer. de hitte slaat om je heen het gras wordt dor water raakt op. de herfst begint te vallen blaadjes dwarrelen van de bomen de regen slaat om zich heen wind suist om de gebouwen. als de sneeuw naar beneden komt en de plassen zijn bevroren weet men dat het winter is de tijd van kou en gezelligheid. al deze seizoenen, geven een betekenis aan het leven. ze geven lengte aan de dagen, kleur in mijn leven. Nog een foutje gevonden.:) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Het lijkt meer op een informatief stuk tekst dan op een gedicht. Het enige gevoel dat ik van de eerste vier alinea's kreeg was 'Ja, dat klopt. En?'
Pas de laatste alinea was wat meer gedichtachtig, maar alsnog niet goed, beetje simpel. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Nee
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:06. |