![]() |
Liften?!?
Lift jij weleens? Waarom wel en waarom niet?
|
Zelf lift ik af en toe met een vriendin. Alleen zou ik het niet doen, omdat je dan overal alleen voor staat. Samen sta je een stuk sterker en heb je steun aan elkaar.
We liften omdat we het openbaar vervoer gewoon veel te duur vinden. Hebben wel allebei ons rijbewijs, maar nog geen auto. |
ik heb een auto, en nog lift naar stad ofzo... vind ik gewoon.... leuk, je ontmoet mensen, nen leuken babbel, ben trouwens aan mijn werk nu geraakt door mijn lift- avonturen...
|
nee, maar zou het wel willen
alleen met de peking express of de trip. |
Nee, nooit. Wie weet wat voor gek je meeneemt en eventueel ontvoert, met de tijd van tegenwoordig weet je het namelijk nooit. (n)
|
nee, maar ik zou het wel willen.
Het lijkt me heel leuk om mensen te ontmoeten zo. Mijn vader is ooit liftend op vakantie geweest en dat zijn hele leuke verhalen :D. Maar ik durf het niet, zeker niet alleen, als meisje. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Wil graag een paar weken door Ierland reizen, wandelend en liftend. Mijn ouders vinden dat echter een minder goed idee en zeggen dat ik 'met iemand' moet. Nou ja, deze zomer heb ik toch geen tijd ;)
Iets anders leuks waar ik ook wel aan mee zou willen doen: kom zo ver mogelijk in ... uur. In koppels kijken wie er in bijv 2 dagen het verst kan liften. Lijkt me heel gaaf om eens te doen. |
ik zou nog wel eens een keer van boven tot beneden europa willen liften. maar ik wil wel meer :s
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik heb gedaan: nee, maar zou het wel willen
maar ik bedoel eigenlijk: nee, maar dat ga ik nog doen heb wel ns een half uur langs de weg gestaan maar niemand stopte :p |
heb gekozen 'nee, maar zou het wel willen'. Het is niet echt een plan om ooit te gaan liften, maar als het zo uitkomt zou ik het doen.
|
Citaat:
|
Wel eens gedaan uit noodgeval. Waren we in IJmuiden, kwamen bij een concert vandaan, maar de laatste bus reed voor onze neus weg. Toen maar weer terug gegaan naar daar waar t concert was en daar aan mensen gevraagd of die ons naar station haarlem wilden brengen.. Maar t was wel grappig hoor..
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Als meisje zijnde alleen ga ik nie liften.. lijkt me niet zo.. ehm.. veilig...
|
Nee, je weet nooit bij welke freak je in de auto komt.
|
vroeger wel naar school enzo maar niet echt, lijkt me erg cool om een keer lange liftreis te maken -->zie topic
|
ja, ik heb weleens door Nederland gelift. Wel met anderen erbij, maar zelfs dan voelde ik me niet altijd erg veilig, maar was wel leuk om een keer mee te maken.
Leert wel nieuwe mensen kennen enzo, is wel tof. |
Nee. Ik pak de auto wel of ga met het openbaar vervoer.
|
Nog nooit gedaan maar wil het zeker wel een keer gaan doen. In de zomer ben ik van plan met een vriendin van mij naar Berlijn te liften. We zien wel..:)
|
Citaat:
Zoiets wil ik ook nog wel een keer doen. Ik heb overigens al regelmatig korte stukjes gelift. Meestal tijdens het backpacken in Nederland met vrienden van scouting. Als je gewoon een dagje relaxt van A naar B wilt lopen en onderweg nog wat leuks doen, dan loop je zomaar ineens 2 uur achter op schema. Als je dan even 10 km met iemand kan meeliften heb je die achterstand weer ingehaald. En de gesprekken met de chauffeur zijn ook meestal wel leuk. Nog nooit slechte ervaringen mee gehad. Ik moet wel toegeven dat ik niet zo snel alleen zou gaan liften. Met z'n 2-en of 3-en (met meer tegelijk liften lukt toch bijna niet) kun je nog wel aardig van je af bijten, mocht je toevallig bij een fout person terecht komen. Wat ik jammer vind is dat uit dit topic maar weer al te duidelijk blijkt dat bijna niemand meer vertrouwen heeft in z'n medemens. |
ik lift regelmatig.
ik lifte toen ik 16 was alleen van zuid frankrijk naar italie, teon heb ik daarna in slovenie rondgelift, maar niet alleen. Met een meisje van 19, die nam mij mee, maar toen ik met de trein naar huis ging heb ik zelf de 100 km naar het station in lubljana gelift. Dit jaar lifte ik vaak in de stad naar het station. Maar ik ben ook 2 keer naar parijs en terug gelift. Ook lift ik over 4 weken naar kopenhagen. Ik heb nog nooit iets naars meegemaakt. Maar ik heb wel heel vreemde mensen ontmoet, jahova's, trieste trukkers, kopieerapparaatverkopers, chirurgen die 250 km per uur rijden en een sloveense fractieleider voor de sloveense versie van de VVD. Daar houd je dus wel mooie verhalen aan over. |
Nee, ik zou het wel willen misschien maar ik durf het echt niet zeker niet tegenwoordig.
|
Nee, nooit, om wat al eerder is gezegd; je weet maar nooit
bij welke freak je in de auto komt. |
nee, te onveilig
|
Ik heb het liften niet echt nodig want ik kan overal makkelijk komen. Maar over het algemeen vind ik het wel grappig om te doen. En over die freaks enzo. Hoevaak hoor je nou dat er iemand is ontvoerd in Nederland? Nou je kunt bijna stellenm dat het nooit gebeurd. Bovendien met z'n 2e ben je sterk dus kun je die rare mensen wel van je af houden.
als ik binnekort een auto heb dan ben ik zeker van plan wel een lifter mee te nemen als het meot. ajuu |
jaaaa als ik niet zou moeten liften moet ik helemaal omhoog naar de 15e verdieping vier keer per dag minimaal ....... dus toch maar de lift gebruiken (y)
|
Nee, alleen in noodgevallen.
|
Met ontgroening bij studentenvereniging moesten we vanuit Zwolle liften naar Delft in duo's. Achteraf gezien viel het allemaal wel mee en was het best leuk.
|
Citaat:
|
Ik vind het echt heel jammer dat jullie allemaal zo weinig vertrouwen hebben in je medemens. Hoe kan je nou leven als je voor iedereen die je niet kent bang bent?
Als ik ga liften met een vriendin vraag ik me ook wel eens af waar we nu weer terecht komen, maar ik vertrouw op mijn kleine beetje mensenkennis. Tot nu toe is het altijd goed gegaan, maar we hebben alleen nog maar binnen Nederland gelift. Deze zomer gaan we op vakantie naar Hongarije (Sziget festival o.a.) en daar gaan we ook wel liften. Het schijnt daar heel normaal te zijn. Mocht mij iets overkomen, dan kan ik in ieder geval zeggen dat ik heb genoten van het leven. Dat kan ik van sommige paranoia mensen niet zeggen. (neenee.... ik wil niet dat me iets overkomt en ik ga er vanuit dat het ook niet gebeurt, maar voor het geval dat..) |
Citaat:
|
jep, alleen
|
nee
|
Citaat:
|
Wat zijn goede plekken om te gaan staan als lifter?
Houd je zo'n bord met een plaatsnaam op? Hoelang moet je ongeveer wachten op een lift? Want ik ga het deze zomervakantie maar eens doen :) |
Goede plekken:
je begint op de plek waar de stad ophoudt.... bij de grootste weg die in de richting gaat waar jij heen wilt. Bij busstops enzo is het goed liften omdat auto's daar makkelijk kunnen stoppen. Stoplichten doen het ook goed, maar dan moet je echt naar de mensen toelopen om het te vragen. Eenmaal op de snelweg is het simpel. Zorg dat je op de goede weg blijft, zorg dat je weet wanneer je een afslag moet hebben en heel belangrijk: zorg dat je weet welke kant je liftauto op gaat. Het is namelijk heel lullig om een afslag te missen en dan honderd kilometer extra te moeten doen. De makkelijkste plaatsen om te liften zijn benzinestations. Daar kan je ook nog een kopje koffie nuttigen en een plasje plegen. Je kan alleen je duim op houden... maar dat is niet zo handig langs de kant van de weg. Mensen weten dan niet waar ze je heen moeten brengen en nemen niet de moeite om te stoppen. Dan is een bordje dus wel handig. (tip: koop een schetsboek op A3 formaat bij de HEMA en knip die in de lengte in tweeen... zo heb je twee liftboekjes met ringband :)) Als je bij een pompstation lift, is een bordje niet nodig. Je kan gewoon naar de mensen toe stappen en vragen waar ze heen gaan. Hoe lang je moet wachten op een lift is heel verschillend. Een half uur in de kledderende regen is verdomde lang... :P Het leukste is liften in het zonnetje, omdat de mensen dan vrolijker zijn en sneller stoppen. echt waar!!! HAVE FUN!! |
Citaat:
|
nee,ik doe dat niet.
mij een te groot risico |
Citaat:
|
ik heb in belgie gelift met een vriendin en twee vrienden. we zijn meegenomen door drie dronkenn jongen die blowden in de auto. het was proppen maar wel gezellig (y)
|
Gisteren een gropeje lifters gezien in Belgie, omdat we de weg kwijt waren zijn we ze vier keer voorbijgeraasd, vonden ze niet echt leuk :D
En ikzelf lift nooit. Maar het lijkt me wel :cool: |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:08. |