![]() |
Christendom wat tegen homoseksuele??
de Cristelijke mensen geloven dat God de aarde heeft gemaakt.. en hij heeft er voor gezorgt dat een vrouw en man samen nakomelingen kunnen krijgen.. hebben ze dan wat tegen homoseksuele?? ik bedoel het is niet de bedoeling van God geweest dat mannen of vrouwen op elkaar vallen anders had hij erwel voor gezocht dat ze zo ook nakomelingen konden krijgen..
maar heb het Cristendom er echt wat tegen of is dit een vergezocht iets van mij?? |
Ik denk dat hij er gewoon niet aan gedacht had dat dat zou gaan bestaan, dat zou je je niet kunnen voorstellen als je zoiets logischs bedenkt als mannetje+vrouwtje.
|
Vies is het wel, maar ik ben nergens tegen wanneer het uit liefde gebeurt. ikzelf als ik een tijdlang een bepaalde slechte gedachtegang heb, merk ik ineens dat ik tot de avond of de avond van de dag erna allemaal vieze gore homoseksuele gedachten krijg en een gestoorde geest :|
|
Citaat:
nahja, ik geloof wel dat ze er wat tegen hebben. het oude testament raadt zogezegd aan ze te stenigen. het nieuwe testament remt dat een beetje, maar helemaal de bedoeling was het niet nee. |
niet tegen de persoonn in questie zelf, maar tegen het gedrag de gevoelens.
|
Je kunt de oorzaak ook zoeken in minder principiële motieven. Denk eens aan de belangen die het Vaticaan en het christelijk geloof als geheel heeft bij veel nakomelingen. Veel religieuze ouders voeden hun kinderen ook zo op, of je dat indoctrinerend vindt doet er nu even niet toe.
Waarom geboortebeperking? Tegen de zin van God? Of omdat er dan minder kinderen zullen komen die van huis uit christelijk zijn? En als ik het minder charmant mag zeggen; minder centen? Denk eens aan rol van het Vaticaan bij de 2e Wereld Oorlog, waarbij oorlogsmisdadigers uit Duitsland door het Vaticaan werden ondergedoken / in ballingschap onder het mom van de vergeving van God e.d., terwijl het werkelijke motief natuurlijk niets anders dan geld is geweest. Nee, helaas is idealisme niet veel te vinden op deze wereld. Kijk altijd goed wie er belang heeft bij iets, en trek aan de hand van de feiten je conclusies, of ga dieper op onderzoek uit indien je wilt weten hoe iets in elkaar zit. Veel feiten zijn publiek geheim, zodat de schaapjes netjes in de kudde blijven lopen. De dingen die de zuivere en eerlijke mens niet kan verdragen worden zoveel mogelijk gemaskerd. Ik wil toevoegen dat je het geloof en instellingen zoals de kerk of het Vaticaan los moet zien. Het Vaticaan is een politieke instelling met een eigen agenda, niet louter gebaseerd op het Christendom. Conclusie: het kan dus zijn dat de anti-homo sfeer die door de Christelijk leiders wordt aangedragen niet zozeer wordt afgeleid uit de bijbel of het Christelijk geloof, maar eerder voortkomt uit hun persoonlijke danwel collectieve agenda. |
Citaat:
Bovendien, in de bijbel word gezegt dat homosexualiteit een gruwel is. God is er zeer tegen. Kent iemand het verhaal van Soddom en Gomorra? Nou dan weer je wel genoeg hoe God erover denkt. Als iemand het niet kent, vertel ik het graag. Moet je het maar even vragen. Trouwens, wat is er nou toch weer met het Christendom? De andere 2 wereldreligies zijn er ook zeer tegen. :| |
Als je dat nog niet wist, dan vind ik het ook niet knap dat je dat bedacht had, want de redenatie die daaraan ten grondslag lag bij de katholieke kerk, was er überhaupt al één van een dertienjarige. :D :o
Maar vele Christenen raken hiermee een moeilijk punt; ze vinden dat het huwelijk voor man en vrouw gemaakt is, maar vinden anderszijds dat er liefde voor iedereen moet zijn. |
Gelukkig is God slechts tegen homos, ik heb in het hele OT nog niet 1 regel gelezen die antilesbo is. ;) :p
|
ik heb ook niets te de gevoelens, als mensen van elkaar houden is dat mooi. Ik vind dat zo ook mogen trouwen en kinderen adopteren.
Het gedrag vind ik belangrijker. Als ze staat te dansen in een tanga op de loveparade hoeft het van mij niet meer. |
Citaat:
|
Citaat:
En nee Christenen hebben helemaal niks tegen homoseksuelen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Christenen hebben op zich niks tegen homoseksualiteit, maar het punt is dat veel kerken zich er heel erg tegen afzetten waardoor het lijkt alsof alle christenen tegen homo's zijn. Ik heb er zlf niks op tegen dat iemand die gevoelens heeft en dat hij/zij daarvoor uit komt, maar ik vind ook dat je het niet te erg zou moeten overdrijven.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Hmm ik ben ook christen, ik heb niks tegen homo's sterker nog 2dames is immers mooi toch ofniet? Maar waar ik mij aan erger is dat de Imams letterlijk zeggen dat ze vuil zijn en ze maar dood moeten maar ik durf tewedden dat zo'n imam die een vrouw met een hoofddoek op heeft 2vrouwen ziet zoenen en op tv ziet dat die er echt wel geil van word. Mss rukt die zich wel af tijdens een vrijpartij op tv van 2jonge grieten die tussen elkaars benen liggen.
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Maar daar gaat het hier niet om. Citaat:
|
Maar het leukste van deze discussie is nog wel dat de christenen stellen dat homoseksualiteit is omdat het niet natuurlijk zou zijn. Maar wat is natuurlijk? Als het in de natuur gebeurt, is iets dan onnatuurlijk?
Het is een feit, dat onder de meeste intelligente diersoorten homoseksualiteit én seks voor het genot/plezier voorkomt. Als dat zo is, in hoeverre kun je dan stellen dat het onnatuurlijk is? En moeten deze dieren dan ook geslagen en gestrafd worden door God?!? |
Citaat:
2) homoseksualiteit geldt natuurlijk ook voor vrouwen, alleen een vrouw die homoseksueel is noem je een lesbienne en een man die homoseksueel is een homo. |
Over het algemeen wordt in de christelijke kerk een onderscheid gemaakt tussen homofilie en homoseksualiteit. Homofilie wordt niet afgekeurd, homoseksualiteit wel. Zoals al eerder gezegd werd: niet praktiseren dus. Daarbij komt: je heb natuurlijk praktiseren en praktiseren. In Sodom en Gomorra was er naast homoseksualiteit ook seksualiteit die niet uit liefde voortkwam. In dit geval maakt het niets uit of je homofiel bent of niet; seksualiteit zonder liefde is afkeurenswaardig.
Op de vraag of een mens ongelukkiger wordt als hij zijn gevoelens 'moet' onderdrukken (moeten is in dit verband geen goed woord; het moet niet, het is nuttiger: dat is het Christendom), kan ik twee dingen antwoorden. Persoonlijk denk ik dat iemand die zichzelf kan beheersen-want ja, zo kun je het ook bekijken-gelukkig is, omdat hij zichzelf kan beheersen. Anderen worden hierdoor misschien ongelukkiger ja, maar dan kun je afvragen wat zwaarder weegt: is geluk jouw levensdoel of wil je leven zoals God het je aanraadt? Het atheistische antwoord hierop lijkt me duidelijk, maar homofiele christenen moeten zich deze afweging maken. Dat is ook de oorzaak van het feit dat veel homofiele christenen zich onzeker voelen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
precies en nergens staat vrouwen die met vrouwen slapen :D Citaat:
|
Homosexualiteit is gewoon een gevolg van de zondeval, en in de Bijbel staat idd dat God een vrouw maakte voor de man, en niet nog een man.
|
1 van de 144.000 joden beschreven in openbaringen heeft me toch echt gezegd dat ie bisexueel is :)
|
Citaat:
|
Citaat:
Of gewoon voor mensen niet een-twee-drie te doorgronden feiten.. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En dan nog; beargumenteer je opmerking -.- |
nu is het christendom meer tegen het homo-huwlijk
maar ik denk dat ze het later wel aannemen |
Nou goed, moeten we de Leviticus weer uit de kast halen? Of de 1 Romeinen voor de mensen die claimen dat dat niet in het Nieuwe Testament staat?
|
Citaat:
Leviticus 18:22: "Met een man mag u geen omgang hebben zoals met een vrouw; dat is een gruwel. Leviticus 20:13: "Als een man met een andere man omgang heeft zoals met een vrouw, begaan beiden een afschuwelijke daad. Zij moeten ter dood worden gebracht." Korinthiërs 6:9-10: "Wat! Weet gij niet dat onrechtvaardigen Gods koninkrijk niet zullen beërven? Wordt niet misleid. Noch hoereerders, noch afgodsdienaars, noch overspelers, noch mannen die er voor onnatuurlijke doeleinden op na worden gehouden, noch mannen die bij mannen liggen, (10) noch dieven, noch hebzuchtige personen, noch dronkaars, noch beschimpers, nog afpersers zullen Gods koninkrijk beërven." Romeinen 1:26: "Daarom heeft God hen prijsgegeven aan onterende hartstochten. En vrouwen hebben de natuurlijke omgang verruild voor de tegennatuurlijke. Eveneens hebben de mannen de natuurlijke gemeenschap met vrouwen opgegeven en zijn ze in lust voor elkaar ontbrand: mannen plegen ontucht met mannen." Alsjeblieft. ;) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik zal even de joodse visie geven.
Niet het homoseksueel zijn is verboden, maar de daad wel. Twee mannen mogen best samen zijn en doen wat ze willen, maar niet de 'daad'. Dat is absoluut verboden. |
Lees de bijbel is ... hum dus ja, ze hebben wel iets tegen homo's. Eva en Adam zijn geschapen en geen 2 mannen/vrouwen. Vrouw + man = kind.
Zo denkt de bijbel en dat is gods woord :| |
Citaat:
|
Citaat:
|
Wat vind je van deze:
Homoseksualiteit is voor de pik wat de leugen voor de mond is :) |
Ik vind het maar een nerd opmerking
|
Christenen hebben over het algemeen niets tegen homoseksuelen.. Er is hier bij mij ook een kerk in de buurt die een homo als dominee heeft.. Sommige kerken zijn er wel tegen, maar die zijn eigenlijk gewoon meer ouderwets..
in de bijbel staat idd iets over dat je homo's mag stenigen, maar dat hoort bij die tijd.. in die tijd, bij die cultuur, was het niet normaal.. In die tijd was het gewoon niet geaccepteerd. En mensen die nog steeds zo denken hebben toch, sorry dat ik zeg, een ouderwetse gedachtegang.. Dat stond toch ook in zo'n boek van de islam, dat je een homo van een hoog gebouw moest afgooien ofzo? Deze denkbeelden passen helemaal niet in deze tijd, hallo we leven nou in 2004, wie gaat nou mensen vermoorden of beoordelen op zijn gevoelens? |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Door vast te blijven houden aan de oude teksten van de Bijbel, geef je eigenlijk aan de wijsheid in pacht te hebben en zelf alles al te weten. Zo'n houding past niet in mijn beeld van het leven, eerder het omgekeerde. |
Citaat:
Trouwens, het lijkt me logisch dat homosexualiteit onnatuurlijk is. Vrouw en man zijn letterlijk gemaakt voor elkaar. Ze passen. Vervolgens krijgen ze een kind. Stel de wereld was vol met homo's. Hoe kan iemand een kind krijgen? Niet dus. Dat lijkt me nogal onnatuurlijk. I'm babbeling, but I've got a point here...right? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:55. |