![]() |
Psychologie beinvloed door je karakter
Hoi allemaal,
Wordt je Psychologie ook beinvloed door je karakter. En wat voor invloed heeft dat op je. groetjes nina |
Wat versta jij onder 'je psychologie'?
psy·cho·lo·gie (de ~ (v.)) 1 wetenschap die zich bezighoudt met het onderzoek van de bewustzijnsverschijnselen => zielkunde 2 geheel van de psychische verschijnselen in een groep of tussen groepen, en de leer daarvan => zielenroerselen |
Citaat:
|
Citaat:
|
Waardoor anders.
Je kunt zeggen door de buitenwereld, maar hoe je met de buitenwereld omgaat ligt ook aan je karakter. |
Logische vraag, logisch antwoord...ja, wat iemand anders ook al zei, het hangt met elkaar samen.
Next question |
Tuurlijk, je karakter bepaalt mede wat er in je hoofd omgaat. Het kan zijn dat je karakter er direct voor zorgt, of dat het naar aanleiding van iets sturing geeft aan jouw 'zielenroerselen'.
|
Jazeker denk ik dat je acties deels beïnvloed worden door je persoonlijkheid. Die persoonlijkheid bouw je op door zowel ervaringen in het verleden als door lichamelijke verschijnselen (bijvoorbeeld snelheid van heropname van neuratransmitters in het presynaptisch membraan, dus negeer dat maar even :p).
Maar wat is het doel van dit topic? |
Omg. Die vraag :D
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Misschien wel ook door iets erfelijks maar dat zijn maar een klein aandeel zijn
|
Wordt je psychologie beïnvloed door je karakter?
Wordt je psychologie beïnvloed door je persoonlijkheid? (of is dat hetzelfde als je karakter?) Of is het andersom? Of komt het door je omgeving (opvoeding enzo?) Ingewikkúld! :eek: |
ik denk niet dat psychologie wordt beiinvloed door je karakter, maar ik zelf denk dat psychologie je gedrag beiinvloed.
|
Citaat:
Natuurlijk hangt het samen. Je karakter kan niet zonder je gedachtengang. |
Citaat:
@Taquoriaan: Ik denk dat je persoonlijkheid (op dit punt) vrijwel gelijk is aan je karakter. Die dingen die jij noemt hebben natuurlijk een wisselwerking op elkaar, ze beïnvloeden elkaar vice versa. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:48. |