![]() |
Acda en de Munnik
Wie luistert graag naar hun muziek en heeft al hun cd's? Welke cd vind je het best en welk nummer?
Op dit moment vind ik het nummer: zo'n lief als ik had heel erg mooi :o Vind je de Poema's net zo goed? Als Het Vuur Gedoofd Is Als Je Bij Me Weggaat Als Je Me Morgen Ziet Andere Maan Bang Dat Dit Het Is Brussel Moeten Heten Bij Haar Zijn Dag Esmee De Beatles En De Buren De Kapitein De Kapitein Deel II De Stad Amsterdam Dit Lied Gaat Over Niets Dit Was Het Dan Drie Keer Vallen Een Spaanse Moslim Groet Zijn God Eerste Helmersstraat Ergens Zingt Een Zanger Foto's Van Vandaag Ga Niet Weg Geef Mij De Zomer Groen Als Gras Groot En Belangrijk Henk Het Geeft Niet Het Regent Zonnestralen Hoor! Hoor! Ik Weet Het Beter Kees Kom Er In Laat Me Niet Staan Laat Me Slapen Laura, Bob En Ellen La Valse A Mille Temps Lena Lopen Tot De Zon Komt Mijn Houten Hart Misschien Wel Niets Mis Ik Jou Mooi Liedje Morgen Is Ze Weg Morgen Wordt Alles Anders Naar Huis Niemand Sterft Niet Of Nooit Geweest Niets Kan Mij Nog Stoppen Ol'55 Ren Lenny Ren Schoolplein Slaap Zacht, Elisabeth Tien Seconden Uit Het Hoofd Vanavond Verkeerd Verbonden Vondelpark Vannacht Wacht Op Mij Wees Niet Bang Wennen Aan Jou 't Wordt Al Licht Zij Maakt Het Verschil Zitten Voor De Blues Zo'n Lief Als Ik Had Zwerf'On Zwerver Met Een Wekker |
Citaat:
En waarom post je nou een lijst met al die nummers :confused: |
Ik heb op dit moment drie albums van ze: op voorraad live, Hier zijn en groeten uit maaiveld. Soms erg fijne muziek, maar ik moet er voor in de stemming zijn..
Beste nummer vind ik nu als je bij me weggaat. De poema's vind ik een stuk minder, gewoon omdat ik de stem van die zanger van Van Dik Hout niet kan uitstaan... |
Ik vind 'Slaapliedje' een heel mooi liedje, staat volgens mij niet in je lijstje :P
|
Ik vind hun eerste album nog steeds het best. De 2e en 3e heb ik ook en de trilogie box, maar die eerste blijft gewoon zo mooi...
|
Citaat:
Citaat:
vind heel veel nummers erg mooi, niet 1 speciaal. |
Groeten uit Maaiveld vind ik mooi omdat het goed uitgebalanceerd is, niet alleen gitaar en piano liedjes, en er staan een paar meesterwerkjes op, zoals de titeltrack en 'het woord is aan'.
Maar het meest fan ben ik van 'Naar huis'. Ook weer die titeltrack, 'de kapitein'.... fantastisch. Maar eigenlijk vind ik alles van ze wel leuk :o ik heb ook alles. (acda en de munnik, naar huis, op voorraad live, live met het metropole orkest, hier zijn, groeten uit maaiveld (+dvd), trilogie, en die blauwe dvd.) |
Ik ken niet veel van acda en de munnik, maar wat ik ken spreekt me wel aan. De puma's kan ik niet uitstaan omdat die zanger van van dik hout in mijn ogen een kutstem heeft en bij vlagen vals zingt
|
ik heb de 4 studioalbums van A & de M. Ik luister er graag naar. Het eerste album vind ik ook de beste. De Poema's hebben ook hele mooie liedjes. In een ander topic heb ik gezegd dat ''zij maakt het verschil'' een van de beste Nederpop nummers is.
|
Die 1e CD is goed. Ook die bonus cabaret CD die er bij zit is goed. (y)
|
Citaat:
|
de 1e cd van AedM is idd de beste.
|
Ik vind ze wel eens leuk af en toe, mooie txten, maar ik kan er geen 2, 3 nummers van achter elkaar horen, dan ga ik met dingen gooien, het lijkt mij teveel op elkaar.
|
Vind eerste helmerstraat supermooi..
|
Ik ken al hun cd's niet enz..maar het is een van de (twee) Nederlandse bands/popzangers oid. die ik zeker wel waardeer..
|
Vind het opzich wel leuke muziek, maar luister het niet regelmatig. Mooi liedje vind ik altijd wel fijn om te horen (y)
|
ja leuke muziek, ik luister er graag naar. Liedjes die ik goed vind: 3x vallen, Slaap zacht Elizabeth en Ren Lenny Ren.
|
Het regent zonnestralen :)
|
relakz.
|
lopen tot de zon komt.
esmee Ik hou van de eerste cd. |
bij haar zijn (Y)
|
hehe ik vind 't wel ok
't is wel echt typische krummeltje muziek :D |
je moet ervan houden. en ik houd er dus niet van.
sorry |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb alle cd's en dvd's.. :o
Een paar jaar geleden luisterde ik er altijd naar, het laatste jaar niet zo veel meer.. Van de Poema's heb ik overigens helemaal niets, want ik hou niet van die sound. Komt natuurlijk weer door die zanger van Van Dik Hout :p Het mooiste album van Acda en de Munnik vind ik Op Voorraad Live De mooiste nummers vind ik: Lopen tot de zon komt Als je bij me weggaat Zo is het goed Eerste Helmersstraat |
Ik vind de muziek van Acda en de Munnik fantastisch, maar de Poema's iets minder, iets te veel Van Dik Hout gehalte denk ik, alhoewel Van Dik Hout zo af en toe ook best leuk is, vind ik de teksten van hun meestal een stuk minder dan die van Acda en de Munnik. Wel vind ik Zij maakt het verschil een goed nummer
Ik heb nu vier cd's van A en de M, maar ik vind de eerste twee toch nog het beste. "mooi liedje" "dag esmee" "naar huis" en "ren lenny ren" zijn enkele van mijn favorieten |
alweer een topic over acda en de munnik?
ik vind het wel weer goede muziek. Wat ik zo waardeer zijn de simpelheid en de herkenning van hun teksten. Verder houd ik niet Nederlandse bands, maar Acda en de Munnik hebben een bepaalde beatles uitstraling gecombineerd met een melancholische inslag, dat mij wel aanspreekt. Ik vind overigens die 1e cd het beste, maar 'groeiten uit maaiveld'kent ook wel sterke momenten. Het erge is: ik heb ze nog nooit live gezien. |
Ik een keer een halve voorstelling [ja voorstelling, in een schouwburg. liedjes en een beetje cabaret]
Erg leuk, hopelijk binnenkort nog een keer ergens gaan bekijken. |
Citaat:
|
hee, wat grappig, alle zinnen van die lyric staan op alfabetische volgorde!
|
ik ben ook wel fan van AendeM ,maar de pumas zijn wel iets minder, heb verder wel alle cd en dvd's ,maar pumas idd toch iets teveel van dikhout achtig, eerste 2cd's van AendeM zijn wel de beste twee...
|
Citaat:
|
dag esmee is geniaal
lopen tot de zon komt is ook wel leuk |
Zeg. Gaan ze ooit nog een concert geven in het vondelpark?
|
Citaat:
|
Ja bijvoorbeeld.
En in een grote kring handjes vasthoudend om ze heen dansen natuurlijk. |
Citaat:
|
Citaat:
'dat was me een groepsorgie, potverdrie' |
Citaat:
|
Citaat:
|
ik vind acda en de punnik suffe muziek maken en ik ben blij dat ik ze met eieren heb bekogeld (y)
|
Citaat:
|
Citaat:
stomme punker |
:cool:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
beetje een oude topic