![]() |
De grootste Nederlander
De grootste Nederlander
Dit is een nieuw programma v/d KRO, naar het voorbeeld van de Duitse en Engelse versie hiervan. Kijkers stemmen via internet op hun voorkeur en in November wordt de winnaar bekend gemaakt. De site is www.degrootstenederlander.nl . Wie vinden jullie dat het moet worden? |
Niemand. Belachelijk programma. Vraagt ze 'wie is er nou genialer, Johan Cruijf of Rembrandt?'
Geen van beiden teef, ze zitten in een heel ander vakgebied. Niet te vergelijken. Niemand is de grootste Nederlander. |
Wat ontzettend achterlijk.
|
Citaat:
|
Verder vraag ik me af hoe ze mensen kunnen nomineren als grootste Nederlander die voor 1500 leefden, toen Nederland nog lang niet bestond... :confused: :confused:
|
Anne Frank.
|
Anne Frank
Koningin Wilhelmina Vincent van Gogh Rembrandt van Rijn Annie M.G. Schmidt Weet het ook niet precies.. |
Citaat:
Maargoed, ik vind alles veel te uiteenlopend om iemand uit te kunnen kiezen. |
Hoe kun je hier nou weer 1 iemand uit kiezen. Ik vind die hele titel overigens belachelijk.
En sommige namen zeggen me he-le-maal niets. Het is dat er bijstaat wat zijn/haar functie was, maar anders... Sommige nominaties vind ik trouwens wat ver gezocht: Joke Smit - [ 1933 - 1981 ] Aanvoerster 2e golf vrouwenbeweging Pieter van der Cort van der Linden - [ 1846 - 1935 ] Premier boven de partijen, neutraliteitsbewaarder Herman Daendels - [ 1762 - 1818 ] Daadkrachtig bestuurder Nederlands-Indië etc. Alsof zulke functies groots genoeg zijn om Grootste Nederlander te kunnen worden :rolleyes: |
Citaat:
Citaat:
Ja. |
Citaat:
|
Citaat:
Hij heeft Van der Waals, Christiaan huygens en Van Gogh ver achter zich gelaten. :rolleyes: Fortuyn was gewoon de hype van de maand, hooguit hype van het jaar, niets meer. |
willem van oranje :s
|
M.C. Escher :cool:
|
Daar doe ik niet aan mee :|
|
Johan van Oldenbarnevelt
Willem van Oranje Abel Tasman Vincent van Gogh Rembrandt van Rijn |
Marco van Basten
|
Hans Teeuwen. :cool: (Waarom staat hij er eigenlijk tussen?)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Het valt me mee dat Frans Bauer er niet in staat :o
en wat is de definitie van grootste nederlander? en wtf is Rineke Dijkstra?? |
Ik ben nu geneigd om mezelf te zeggen, maar dat zou niet eerlijk zijn voor de concurrentie.. :D
Nee even serieus... Pim Fortuyn natuurlijk. Daar hoef ik niet lang over na te denken. (y) |
Citaat:
|
Zit Patty Brard in de lijst? Zo niet dan vind ik dat programma ook stom.
|
Patty Brard als grootste NEderlander...alsjeblieft niet zeg...maar op de site kan je nog insturen wie je mist in de lijst...ben benieuwd of je veel steun krijgt
|
Citaat:
ik ga voor pierre bokma |
Anton Geesink natuurlijk, 1,96 en 114 kilo, das niet mis :)
|
van gogh kwam het eerst in me op .. maar ik vind het nogal een vaag begrip , 'grootste' nederlander ,
als ze het nou in categorieen zouden verdelen ofzo .. als het maar niet pim fortuyn wordt , dan vind ik het wel best |
Citaat:
|
Willem van Oranje.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
dat wordt nog een heel werkje, om al die nl'ers te gaan opmeten :D
|
Ik!
|
Citaat:
Pierre Bokma is ook in Parijs geboren |
Spinoza natuurlijk!
|
Het achterlijke nederlandse volk kennende zal cruyfffffffffffffffff wel winnen :(
|
hm eigenlijk vind ik het maar rare nominaties, aangezien ze allemaal groot waren (of niet) in hun eigen vakgebied en niet echt vergeleken kunnen worden, mja ik heb toch maar 5 mensen gekozen:
Alette Jakobs (eerste vrouwelijke arts enzo) Marga Klompe (vanwege het oprichten maatschappelijk werk) Joke Smit (tja belangrijke feministe) Koningin Juliana (omdat het een goed mens was) Marco Borsato (om niet alleen 5 mensen van 100 jaar geleden te kiezen, maar ook een recente en ik vind hem gewoon een geweldige man) mja best moeilijk om uit 200 mensen er 5 te kiezen...als ik het nog een keer zou doen, zou ik ongetwijfeld 5 andere weer kiezen... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Aangezien het toch een populariteitswedstrijdje wordt, ga ik voor Abel Tasman. :cool: (y) |
Citaat:
|
Citaat:
en als ik koningin juliana wil verkiezen tot grootste nederlander, dan is dat mijn mening... |
Citaat:
En dat is mijn mening.... niet die van jou.... :p |
Citaat:
|
Citaat:
Wat je ermee doet moet je zelf weten :p |
Citaat:
|
Citaat:
|
de grootste nederlander...
was er neit iemand van like 2 meter 30 ofzo?? my point is... fuck de grootste nederlander, als het er 1 is dan ben ik het wel :evil: |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:18. |