![]() |
1 Mei wordt EU uitgebreidt
Wat vinden jullie ervan?
Nadelen, Voordelen etc. Discusseer hier erover. |
hoe groter hoe beter.
dat wil niet zeggen dat we overhaast moeten groeien, maar we moeten wel werken aan een hecht en één europa. dat kost wel veel tijd. ik vind het goed dat ze erbij komen. ik hoop dat zij er van profiteren, en uiteindelijk gaan we er allemaal van profiterenl, daarvan ben ik overtuigd |
muah ik moet het nog zien.
|
Aah, spelfouten, stijlfouten, zinsbouwfouten!
Maar ok... Mij interesseert het allemaal niet zo, maar ik hoop wel dat er een wat consequentere controle is op de uitvoering van de gestelde eisen aan een land. En betere communicatie, minder concurrentiegevoel en meer samenwerking zou ook goed zijn! |
Hoe groter hoe beter in feite want, dan is de kans op "blijvende" vrede groter. Maar we moeten wel rekening houden met de nadelen en niet overhaast groeien. verder kan ik mijn mening niet vormen en formuleren want, mijn kennis reikt niet ver over dit onderwerp.
|
Ik ben er niet zo blij mee. Die nieuwe landen hebben mijn inziens weinig toe te voegen.
|
Ik denk dat het op zich wel 'hoe groter hoe beter' kan zijn mits het goed geregeld wordt. Ik heb echt het idee dat het een totaal zooitje is in al die landen die erbij komen..
Bovendien is het allemaal erg anders geregeld in die landen en dat kan nadelig zijn voor ons als men een meer europese wetgeving wil. Maar eigenlijk weet ik er ook niet zoveel van. |
Spreiding van welvaart, kennis en vrede. (y)
|
Misschien dat het op de lange termijn een gouden zet blijkt te zijn, maar op het moment ben ik er niet zo blij mee. Europa is imo al een groot bureaucratisch orgaan en als je dat nu nog eens gaat uitbreiden met 10 lidstaten wordt de slagvaardigheid er niet groter op. Natuurlijk wil men dat dan weer vermijden door alles compact te houden (waarbij sommige landen weer bang zijn om nog meer van hun soevereiniteit te verliezen=nieuwe conflictsituatie), maar als je ziet hoe vaak er nu al onenigheid is binnen dit Europa heb ik ernstige twijfels bij de uitbreiding.
|
Citaat:
"Europa is een economische reus maar een politieke dwerg" reciteer ik de standaard, en het zal er niet beter op worden |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Die mensen daar gaan er hopelijk op vooruit. En wij gaan er niet op achteruit. Dus ik ben er wel blij mee.
|
wel gedacht aan de vele buitenlanders die hier komen ?????? day vind ik een nadeel
|
Ja, want buitenlanders zijn eng, vies en stelen bij het leven die wil je natuurlijk niet in de modelstaat NEderland hebben.
|
Citaat:
|
Citaat:
2. Zoveel komen er niet |
Ik vind de toenemende bureaucratie een nadeel.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Oh wacht...... :D |
Citaat:
|
Ach, wat ze in het Oostblok hebben afgebroken, gaan ze nu weer opbouwen :) :rolleyes:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Sarcasme? :eek: :s :confused: :nono:
|
De uitbreiding van de EU zorgt er alleen maar voor dat Nederland nog meer geld gaat dokken aan de EU en daar nog minder voor terug krijgt, Way to go!
Maar tog is het wel positief hoor :D. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
we krijgen er allemaal economische zwakkere landen bij met, dus moet er weer een heel groot deel van de EU-begroting naar die landen , ik denk dat dat niet goed is voor de EU, ik zie er meer nadelen dan voordelen in.
ze moeten namelijk ook allemaal de norm halen, en dat betwijfel ik of ze daartoe in staat zijn. |
Citaat:
|
Citaat:
Niet zo snugger? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik vind het ook vooral slecht omdat er veel herstructeringgebieden bijkomen, en die hebben we al genoeg. |
Citaat:
|
Citaat:
Oh ja, investeren in die zwakke gebieden zal alleen maar voordelig zijn voor de economie op langere termijn. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En nogmaals: welk land is zo dom een belangrijke handelspartner aan te vallen? |
Vitame vas v EU!
Maar er zijn genoeg mensen uit de 10 nieuwe lidstaten die het liever niet wouden! Nu wordt alles nog duurder in die landen en die mensen verdienen al niet zoveel in vergelijking met ons. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:13. |