Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   ARTistiek (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=16)
-   -   copic markers (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=824532)

SuperSanne 29-04-2004 20:32

copic markers

ik maak tekeningen met zogenaamde copic markers. je hebt twee soorten: de copic markers (vierkant, deze heb ik) en de copic sketch markers (plat). De scetch markers hebben aan een kant een soort penseelpunt zitten die ook los te krijgen zijn. Weet iemand of die penseelpunten ook op de "gewone" copic markers passen? (ik kan naar de winkel gaan om het te vragen maar dan moet ik helemaal naar roterdam alleen daarvoor, en op het internet zijn ze er niet echt duidelijk over dus als imand het hier weet...) :confused:

Captain N 29-04-2004 21:13

Sketch markers? mijne heten gewoon copic en hebben een platte kant en een punt.
Ik denk het wel, mss kan je een mailtje sturen naar die zaak?

SuperSanne 29-04-2004 21:43

wat voor punt? de copic hebben een brede en een sptse punt, en de copic sketch hebben een brede en een penseelachtige punt.

emi 29-04-2004 22:54

copic sketch markers zijn serieus fijn :)

SuperSanne 30-04-2004 14:48

ik heb allemaal copic markers (voorme school aan moeten schaffen, maar vond ze wel erg fijn werken en heb zelf meer kleuren gekocht), maar laatst had ik zon compick sketch gekocht omdat ze die kleur in de "gewone' copic niet meer hadden. Maar die penseelunt is soms best handig, alleen heb ik geen zin om al mijn kleuren "overnieuw" te kopen in sketch variant.. dus het zou heel fijn zijn als die losse punten ook op de gewone passen 9ik denk zelf van niet, maar ja... je weet het maar nooit :) )

R-J-N 30-04-2004 22:13

ik vind die Copic (en andere merken) serieuze afzetterij. Wij moesten ze ook kopen voor school, toen met een hele groep stuk of 500 besteld vanuit Duitsland (korting e.d.), maar blijft rete duur en ze gaan tering snel op...:( daarbij dat het uiteindelijke resultaat met die markers pas mooi is als je er echt vaardig mee om kan gaan....

SuperSanne 01-05-2004 11:10

Citaat:

Jinx-Boy schreef op 30-04-2004 @ 23:13 :
ik vind die Copic (en andere merken) serieuze afzetterij. Wij moesten ze ook kopen voor school, toen met een hele groep stuk of 500 besteld vanuit Duitsland (korting e.d.), maar blijft rete duur en ze gaan tering snel op...:( daarbij dat het uiteindelijke resultaat met die markers pas mooi is als je er echt vaardig mee om kan gaan....
ik vind het juist erg goedkoop, gezien de kwaliteit van de markers en vooral de levensduur ervan (de inkt gaat volgens jou dan wel "teringsnel op" (wa ik zelf behoorlijk vind meevallen) maar de navullngen zijn maar een beetje durder dan en nieuwe stift, maar je kan er je stift wel 4 tot 6 keer mee bjvullen!). Copic roeleerd! :D

SuperSanne 04-05-2004 22:35

heeft iemand trouwens nog tips betreft het egaal inkleuren van grote vlakken? dat wil bij mij nog niet zo goed (vent uit de winkel zei dat je de randen moet nathouden maar dat "wil" niet)

Captain N 04-05-2004 22:42

Citaat:

Jinx-Boy schreef op 30-04-2004 @ 23:13 :
Je moet ook wel marker papier gebruiken, gewoon papier zuigt die marker leeg.

SuperSanne 04-05-2004 22:46

Citaat:

Captain N schreef op 04-05-2004 @ 23:42 :
Je moet ook wel marker papier gebruiken, gewoon papier zuigt die marker leeg.
idd. als je geen speciaal papier (dat niet zo duur is, hoor...) gebruikt kun je net zo goed proberen om op een spons te tekenen. Je ondergrond (je sneeuwwitte bureau of dat peperdure laminaat in de keuken :p ) word er trouwens ook niet mooier op...

Ostard 04-05-2004 23:22

Kheb zelf copic marker bestelt bij Van beek .... koop nu ook gewoon markers bij van beek in amsterdam .. helaas zijn de kreng irritant duur.. maar met mn grafisch lyceum pasje 15% korting

Ostard 04-05-2004 23:25

erm en nog iets je moet wel de juiste kant van je marker papier gebruiken .... het geeft wel een geinig effect om het anders soms te gebruiken maar toch als je iets anders wilt is et niet handig..... en Ik zelf stift er gewoon een paar keer extra over heen 3 keer niet meer anders word mn papier een beetje week .....

R-J-N 04-05-2004 23:38

Citaat:

Ostard schreef op 05-05-2004 @ 00:22 :
Kheb zelf copic marker bestelt bij Van beek .... koop nu ook gewoon markers bij van beek in amsterdam .. helaas zijn de kreng irritant duur.. maar met mn grafisch lyceum pasje 15% korting
jah, het schijnt dat je zowiezo studentenkorting krijgt bij van Beek...enige jammere is dat de Vlieger dicterbij is en dat je voor benodigdheden dan sneller daar belandt, maar die is gewoon rete-duur....

ik zit nu btw een half jaartje op de bouwkunstacademie aan het Waterlooplein

Ostard 05-05-2004 08:16

dan lijkt me van beek nog steeds niet zo ver :S

R-J-N 05-05-2004 10:36

nee, maar als je ff snel iets moet halen tijdens de les zeg maar....wat meer dan regelmatig gebeurt, want we hebben zo'n fantastische begeleiding die denkt dat we alle tijd en geld van de wereld hebben :s maja goed, doet er verders ook niet zo veel toe, wist alleen niet dat ze die Copics daar hadden....

Wat is jullie ervaring met Pantone?

SuperSanne 05-05-2004 11:33

die 15% is echt heel prettig :D . ga zelf naar van beek in rotterdam, daar is ook een vent die studenten van het glr wel eens iets extras geeft (extra marker ofzo) omdat de meeste van ons het niet zo breed hebben (y)

SuperSanne 05-05-2004 11:35

Citaat:

Jinx-Boy schreef op 05-05-2004 @ 11:36 :
nee, maar als je ff snel iets moet halen tijdens de les zeg maar....wat meer dan regelmatig gebeurt, want we hebben zo'n fantastische begeleiding die denkt dat we alle tijd en geld van de wereld hebben :s maja goed, doet er verders ook niet zo veel toe, wist alleen niet dat ze die Copics daar hadden....

Wat is jullie ervaring met Pantone?

pantone... ik heb ze wel eens geprobert in de winkel en het enige wat ik je erover kan vertellen is dat het 6 weken duurt voor de inkt van je vingers is afgesleten (maar ik ben dan ook niet echt handig :bloos: )

Lean 07-05-2004 08:52

Citaat:

SuperSanne schreef op 05-05-2004 @ 12:35 :
pantone... ik heb ze wel eens geprobert in de winkel en het enige wat ik je erover kan vertellen is dat het 6 weken duurt voor de inkt van je vingers is afgesleten (maar ik ben dan ook niet echt handig :bloos: )
Je kunt overdrijven ;) Na een dag is het wel weer weg, tenzij je weinig uitvoert zodat je het bovenste laagje van je hand niet laat afslijten.

Ik vind de pantone markers heel relaxt. Je kunt er goede licht donker verschillen mee aanbrengen, vloeit goed in elkaar over, lang bruikbaar enz.
Met copic heb ik nooit gewerkt, maar dat zal misschien wel hetzelfde zijn??

Ostard 07-05-2004 09:57

misschien moet je het beide is testen dan weet je of het beter is

SuperSanne 07-05-2004 11:17

Citaat:

Lean schreef op 07-05-2004 @ 09:52 :
tenzij je weinig uitvoert zodat je het bovenste laagje van je hand niet laat afslijten.

je hebt me door :p

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:30.