![]() |
Wiskunde B1,2
ik moet volgend jaar een extra vak kiezen. Ik dacht aan wiskunde b1,2. nu is mijn vraag: Is wiskunde b1,2 echt veeeel moeilijker dan wiskunde a1,2? ik sta voor wiskunde a1,2 nu een 8,2. denken jullie dat ik wiskunde b1,2 wel kan halen? ( ik vind wiskudne leuk:) )
enuh..anders wil ik wel in vakantie wat doen enzo..maar daarover vraag ik later wel:) |
moet je niet nu al wiskunde B1 volgen?
Ik vind het hardstikke leuk, je word gedwongen je denken te veranderen. Dat ervaar je echter niet altijd als prettig. |
nee, wat ik heb als profiel E&M
|
Citaat:
Wisb12 impliceert namelijk dat je de stof van wisb1 ook krijgt. |
Ik zou gewoon wiskunde B1 doen. Ik geloof dat je zonder B1 niet eens B2 kan doen.
|
dus als ik wiskunde wil studeren ben ik te laat :eek: :(
|
neeej, ook met E&M kun je gewoon wiskunde B1,2 volgen. (bij ons kon dat tenminste wel)
Wiskunde B1 is wiskunde A1,2 PLUS nog een boel meer.. Wiskunde B1,2 is wiskunde B1 PLUS nog een boel meer :p Je moet bedenken dat wiskunde B toch inderdaad een heel andere manier van denken is dan wiskunde A. Bij wiskunde A mag je plotten --> intersect --> uitkomst. Bij wiskunde B is het (officieel :o) de bedoeling dat je exact leert rekenen en dus door het toepassen van regels die je kent maar vooral begrijpt uitkomt op een bepaald antwoord. Verder is wiskunde A vooral kansen en statistiek, terwijl wiskunde B echt om de formules, algebra en meetkunde gaat. Kortom.. dat je wiskunde A leuk vindt wil niet meteen zeggen dat je B ook leuk vindt, en andersom ook niet. Maar ik zou zeggen, praat er eens over met een wiskundeleraar of een decaan, die kunnen je dat vaak het beste uitleggen.. ook over wat op jouw school wel en niet kan. |
Citaat:
ik weet bijna wel zeker dat ik op school wiskunde b1,2 kan kiezen. ( ik zit op een VAVO school waar je gewoon certificaten voor vakken kunt halen) |
Citaat:
|
nog een klein vraagje. kan je niet met wiskunde b1 alleen al wiskunde doen op HBO?
|
Citaat:
|
Citaat:
nooiit!@ |
Citaat:
bijv. op havo4 n&t, moet je 3 tot 5 hoofdstukken leren per blok, |
Ja, is veel moeilijker. Je doet naast A1,2 stof B1,2 stof erbij. En dat ook nog eens in een hoger tempo.
|
Citaat:
wiskunde B is anders en vooral abstracter. |
Citaat:
Het is inderdaad anders. Je pakt het anders aan, en je pakt vooral dingen aan die zij niet krijgen. De stof die A1,2 heeft, heb ik echter ook behandeld. :) |
Citaat:
Alleen in de 4e klas kreeg iedereen hetzelfde. Het is ook zo dat voor A1,2 even veel uren staat als B1, dus kan B1 nooit A1,2 zijn plus nog meer. |
Citaat:
|
Citaat:
|
naja ok bedankt voor al jullie replys. ik heb besloten om volgend jaar wiskunde b1 te kiezen. ik heb nu een boek gevonden van wiskunde b1 getal en ruimte voor 25 euro. hiermee kan ik in de vakantie nog ff iets doen. als ik het niet leuk vind..dan maar geen wiskunde b1:)
|
Citaat:
Daarnaast zag ik hierboven ergens dat B2 geen binomiale en normaleverdeling krijgt. bij ons echter wel! |
Citaat:
|
Citaat:
dat is opzich niet zo moeilijk..hij wil zelf in de vakantie leren!! |
Citaat:
hij heeft minder b1 lessen en omdat hij ook b2 heeft maar wel dezelfde toetsen als b1 + nog b2 toetsen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
NG/NT3 (= meetkunde) NG/NT4 (= deel één) NG/NT5 (= deel twee) Ik hoop dat je het goede boek hebt ;) |
jawel hoor ik heb wel het goede boek:)
havoNGNT1 van getal & ruimte |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:04. |