![]() |
fotosynthese
Kan iemand mij helpen aan theorie informatie over fotosynthese? En wat het effect van donker op planten heeft? en hoelang planten van kwekerij naar winkel in t donker kunnen worden vervoerd?
Alvast bedankt |
koolstofdioxide + water --licht--> glucose + zuurstof
verder kom ik ook niet... |
dat is toch iets met bladgroenkorrels?
en dan zetten ze iets om in iets anders sorry k heb geen bio-talenten.... |
als je planten in het donker zet, stopt de fotosynthese en wordt er dus geen glucose meer geproduceerd: geen groei en op den duur gaat de plant dood.
De tijd dat planten in het donker kunnen staan verschilt per plant. Het is in iedere geval een paar dagen. Jonge, dunne planten kunnen minder lang in het donker blijven dat grote, oudere en vette planten (vetplanten en cactussen) De laatste hebben een groot waterreservoir en kunnen daardoor langer in het donker blijven. Ik hoop dat je er iets aan hebt! De reacties zijn: fotosynthese: 6CO2 + 6H2O -> glucose + 6O2 dissimilatie: glucose + 6O2 -> 6CO2 + 6H2O De reacties van de fotosynthese zijn: lichtreactie: 12H2O + 12NADP+ + (6ADP + 6P) -> 6O2 + 12NADPH + 12H+ donkerreactie: 6CO2 +12NADPH + ATP -> glucose + 12NADP+ + 6H2O |
glucose maakt suiker
d8 ik ik heb net met bio ook zoon hoofdstuk gehad over al dat soort shit ik had een 8 iedergeval jij veel sterkte |
Citaat:
groetjes Ginger |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:16. |