![]() |
dysthyme stemmingsstoornis.
*Blub* een wattes?!
Zo zat ik dus toen ik hoorde dat ik dat heb. Ze heeft het wel uitgelegd maar uhm, eigenlijk weet ik het nu niet meer, en ze gebruikte veel moeilijke woorden, (naja, ik vond ze moeilijk) Nu vraag ik me af, of iemand weet wat het is, en mij het kan uitleggen. (in normaal nederlands :bloos: ) Ik heb miss volgende week weer een gesprek, en dan zal ik er nog wel eens wat over vragen, ook komt het verslag van altrecht nog. En dat ga ik nog bespreken met iemand van de leiding hier, :o best dom eigenlijk. En natuurlijk, ik sta nu weer op een wachtlijst, maar ja xxx mir Offtopic: als dit topic hier niet hoort oid verwijder hem dan maar. |
Ik dacht dat een dysthyme stoornis een bepaalde vorm van depressie is. De klachten houden dan meestal minimaal 2 jaar aan . De klachten vergeleken met een 'normale' depressie' zijn lichter, maar juist doordat ze zo lang aanhouden en je t gevoel hebt dat t niet over gaat, is deze depressie juist erg zwaar. Het grootste deel van de dag voel je je depressief..meer dagen wel dan niet..
Ik hoop dat je er wat aan hebt?? Liefs, Babet |
....Google is je vriend :)
Citaat:
Bron van bovenstaande tekst |
Hm, enkele depressieve perioden, hypomane perioden, nooit manisch?
Even opzoeken, ik houd de stemmingsstoornissen nog niet zo goed uit elkaar. ;) *opgezocht* Het is een chronische stemmingsstoornis die minstens twee jaar duurt. Gedurende die twee jaar heb je voortdurend depressieve perioden. Je ervaart wel goede perioden soms, maar die duren nooit langer dan twee maanden en houden nooit aan. De symptomen zijn minder erg dan bij een depressieve stoornis, maar omdat de stoornis zo lang duurt is het even ernstig. De stoornis komt vaak vroeg in het leven voor (dat klopt dus in jouw geval). Symptomen zijn een depressieve stemming, een veranderde eetlust, slaapproblemen, moeheid, weinig gevoel van eigenwaarde, slechte concentratie of moeilijk beslissingen maken en gevoelens van hopeloosheid. Die hoef je niet allemaal te hebben, alleen de eerste en minstens twee van het rijtje dat erna komt. Oh, en wat ik zei over die hypomane perioden (perioden dat je je heel goed veelt en erg veel energie hebt), die komt niet in deze stoornis voor. *knuffel* Ik hoop dat ik duidelijk ben zo. |
Ik heb ook een dysthyme stoornis.
|
ik ook en ik vond de uitleg van met name Kruimel erg duidelijk :)
|
nou, dan snap ik het ook weer....
want toen ik je brief las dacht ik van 'en dat is....?' ;) brr... ik ben benieuwd wat ze straks over mij gaan zeggen nadat ik psychologisch/psychiatrisch onderzoek heb gehad :s |
inderdaad een lichte maar heel langdurige depressie. kheb ook ooit die diagnose gekregen, nu zien ze het meer als een onderdeel van mijn borderline stoornis als ik me niet vergis.
*knuf* |
thnx, mensen voor de reacties, Ik had zelf ook wel op internet kunnen kijken maar ik had niet zoveel tijd. :o
Het is me nu wel weer wat meer duidelijk :). xxx mir |
verklaar de mijne maar eens :O
cronisch recidiverende hypomanische rapid cycling depressie |
Citaat:
Citaat:
Bron |
klopt als een bus en daarbij heb ik nog chronisch serotoninetekort, maar dat is nog niet zeker. ben nu afbouwen (zeer langzaam).
om te kijken of ik dat tekort heb |
Citaat:
...Vervelende situatie, zeg! |
Citaat:
dan zou ik ze moeten blijven gebruiken, net als een stabilisator. |
Citaat:
|
Je zegt dat er bij de uitleg moeilijke woorden werden gebruikt.
Als cliënt heb je het recht op duidelijke uitleg van je diagnose. Het is goed hier naar te vragen. Zelf merk ik vaak dat het veel te weinig gedaan wordt en mensen zoiets hebben van "laat maar zitten", en weggaan met het rotgevoel "wat houdt het nu precies in?". Dat is erg jammer en kan behoorlijk frustrerend zijn. |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:09. |